1

توافق لوزان فرصتی برای پایان حمایت غرب از اسرائیل

  • کد خبر : 158485
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۳۵

«ما از موضع آل سعود درقبال این مساله (پرونده هسته ای ایران) تعجب نمی کنیم زیرا این کشور، کشور جهل و عقب ماندگی است و تابع خواسته های غربی و صهیونیستی است.»

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز گزارش داد که معاون وزیر امور خارجه سوریه در مقاله ای نوشت توافق لوزان سوئیس فرصتی برای کشورهای غربی است تا از طرح های کورکورانه خود در حمایت از اسرائیل صرف نظر کنند و از سیاست های خود در حمایت از تروریسم و طولانی کردن زمان بحران در سوریه دست بردارند.

فیصل مقداد در مقاله ای در روزنامه البناء لبنان نوشت در مقاله های سابق درباره اوضاع خطرناک منطقه عربی، تاکید کردیم تنها خطری که همگی ما را تهدید می کند رژیم نژادپرست صهیونیستی است و فکر نمی کنیم دلیلی برای تردید در این زمینه وجود داشته باشد.

وی افزود بعد از دستیابی به توافق چارچوب میان جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک در لوزان درباره پرونده هسته ای ایران که حق ایران را در استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز تضمین می کند، طبیعی است که از چنین توافقی استقبال کنیم زیرا این توافق به اعتقاد ما، به کاهش شدت تنش های موجود در منطقه منجر خواهد شد و بر امنیت و صلح بین المللی تاثیر خواهد گذاشت. برای همه ثابت شد که تنها مسئول نقض قوانین پیمان منع گسترش (سلاح هسته ای) اسرائیل و کشورهای غربی هستند که از ابتدای دهه پنجاه قرن گذشته تاکنون همه امکانات خود را برای ساخت زرادخانه های هسته ای و شیمیایی و بیولوژیکی اسرائیل ارائه کرده اند.

در ادامه این مقاله آمده است: ما از موضع آل سعود درقبال این مساله (پرونده هسته ای ایران) تعجب نمی کنیم زیرا این کشور، کشور جهل و عقب ماندگی است و تابع خواسته های غربی و صهیونیستی است. خاندان عربستان از رسیدن به این نتیجه ناراحت هستند؛ نتیجه ای که در چارچوب دفاع دوستان ایرانی از حق خودشان و حق همگی ما در استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز به دست آمده است. اکنون زمان آن رسیده است که تلاش های بین المللی بر خلع سلاح های کشتار جمعی هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی اسرائیل معطوف شود. آنچه اسرائیل و هم پیمانان آن را به ادامه تقویت برنامه های سلاح های کشتار جمعی خود و استفاده از برخی از آن ها علیه فلسطینی ها در نوارغزه و دیگر مناطق ترغیب می کند، همدستی برخی رژیم های عربی و در راس آن ها رژیم وهابی سعودی به نفع اسرائیل است. رژیم سعودی امکانات مالی و نظامی خود را برای حمله به مردم در یمن به کار گرفته است تا ارتش این کشور و تجهیزات دفاعی آن ها را از بین ببرد. همچنین حمایت رژیم سعودی از داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای القاعده و تامین هزینه آموزش تروریست های «میانه رو» برای کشتن سوری ها در چارچوب نقشی صورت می گیرد که آمریکا و اسرائیل برای این رژیم سعودی ترسیم کرده اند.

فیصل مقداد افزود سوریه که از دستیابی به توافق چارچوب بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک استقبال کرده و از کشورهای غربی خواسته است به این کشور احترام بگذارند و تحریم های اقتصادی ظالمانه و غیرقابل توجیه علیه ایران را لغو کنند، معتقد است که این توافق فرصت دیگری برای کشورهای غربی است تا از طرح های کورکورانه خود در حمایت از اسرائیل صرف نظر کنند و از سیاست های خود در حمایت از تروریسم و قتل و طولانی کردن زمان بحران در سوریه دست بردارند.

جام/ در پایان این مقاله آمده است هر نبردی که بر اسرائیل متمرکز نشود، نبرد شکست خورده ای است که ما عرب ها و دوستانمان را از مقابله با دشمنی اصلی مان اسرائیل، دور می کند. ما عرب ها باید از موفقیتی که جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است، درس بگیریم و از آن برای وحدت و یکسان سازی توانایی ها و امکانات و تلاش مان به منظور مبارزه با دشمن اصلی مان اسرائیل، استفاده کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158485

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بنده هم معتقد هستم اگر بتوان اوباما را متقاعد کرد که الان بهترین موقعیت برای اجرای GHANGE یا همان تغییر است تا دست مردانه و مردانگی به دست ایرانیان بدهد تا با حمایت کامل و همیشگی ما بتوانیم سیستم ظالمانه و ستمکار امریکا را فرو ریزیم و برای اولین و اخرین بار یک رییس جمهور امریکا که یک سیاهپوست هم هست نظام ظالمانه و ستمگر امریکا را تغییر دهد کاری ماندگار و واقعا تاریخی بوجود امده علی رغم غیر ممکن بودن این تغییر ولی باین وجود نشدنی نیست و متعاقبا نظام امریکا از دو حزبی خارج و سیاستمداران امریکا ادم های درستکار و عادلی باشند تا این همه کشت و کشتار و ستمگری بر مردم دنیا بخصوص مردم خاور میانه و مسلمانان روا ندارند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر