2

متاسفم که عربستان با سلاح‌های آلمانی کودکان یمنی را قتل عام می‌کند

  • کد خبر : 161297
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

یکی از فعالان ضدجنگ حاضر در کشتی نجات می‌گوید: به عنوان یک آلمانی، متاسف هستم که امروز مردم و کودکان یمن با سلاح‌های آلمانی کشته و مجروح می‌شوند؛ عربستان امروز دقیقاً با سلاح‌های آلمانی به جان مردم یمن افتاده است.

کریستف هورستل متولد شهر برمن آلمان و عضو ارشد حزب مرکز آلمان از فعالان ضدجنگی است در کشتی نجات حضور دارد.

او می‌گوید وقتی خبر اعزام کشتی نجات به یمن را شنید، ۴۸ ساعته خود را به تهران رسانده تا به زمان حرکت کشتی برسد. وی، به سیاست‌های کشورش در قبال جنایات یمن شدیداً معترض است چرا که به گفته او، دولت آلمان بر خلاف قوانین مسلم حقوقی کشورش، در حالی ۳۰ میلیون دلار سلاح به عربستان فروخته است که فروش سلاح به کشوری که در جنگ است، خلاف موازین حقوقی آلمان است.

هورستل معتقد است که حمایت آمریکا از حمله عربستان به یمن از سر دوستی با سعودی‌ها نیست بلکه این روشی است که آمریکا برای کشتار مسلمانان و از همه مهمتر راهبردی برای تضعیف حکومت سعودی است.

 

از کریستف درباره تبعات حضور در کشتی نجات و برخورد احتمالی دولت آلمان با وی پرسیدم که گفت، “اینکه ممکن است دولت آلمان به دلیل حضور در کشتی نجات برخوردی با من داشته باشد، مهم نیست چرا که فعالان ضدجنگ باید هزینه مبارزه با کشتار انسان‌ها را هم به جان بخرند.”

مشروح این مصاحبه که در “کشتی نجات” در حالی که از خلیج عدن به سوی تنگه باب المندب در حرکت بود، به شرح زیر است:

کریستف هورستل فعال ضد جنگ حاضر در کشتی نجات در گفت‌‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه وضعیت امروز یمن یک جنایت بین‌المللی است، گفت: تعجب اساسی ما این است که چرا کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند، با سکوت خود رژیم سعودی را همراهی می‌کنند؛ امروز چهار هزار انسان در یمن کشته شده‌اند و رسانه‌های کشورهای غربی از انعکاس تعداد کشته‌ها و تلفات یمن هراس دارند.

*** متاسفم که عربستان به سلاح‌های آلمانی مردم یمن را قتل عام می‌کند

وی با بیان اینکه دولت آلمان در قبال جنایت عربستان به دلایل روشنی سکوت کرده است، تاکید کرد: دولت آلمان برخلاف موازین حقوقی و قانونی، ۳۰ میلیون دلار سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان فروخته است و این اقدام برخلاف مبانی قانونی آلمان که تصریح می‌کند فروش سلاح به کشورهای در حال جنگ ممنوعیت دارد، است؛ متاسفانه باید بگویم فروش سلاح از سوی آلمان به عربستان مصداق بارز ناکارآمد بودن نظام حقوقی آلمان است.

این فعال ضد جنگ حاضر در کشتی نجات تاکید کرد: به عنوان یک آلمانی، متاسف هستم که امروز مردم و کودکان یمن با سلاح‌های آلمانی کشته و مجروح می‌شوند؛ عربستان امروز دقیقاً با سلاح‌های آلمانی به جان مردم یمن افتاده است.

 

هورستل با بیان اینکه راهبرد آمریکا در قبال تروریزم، مدیریت آن است نه نابودی آن، خاطر نشان کرد: آمریکا در راستای راهبرد مدیریت تروریسیم، از عربستان حمایت می‌کند چون سعودی‌ها از ظرفیت بالایی برای تولید ترریست برخوردار هستند.

*** اتفاقات سوریه، عراق و یمن در راهبرد مدیریت تروریسیم آمریکا تعریف شده است

وی گفت: اتفاقاتی که امروز که در سوریه، عراق و یمن رخ داده است همه در راهبرد مدیریت تروریسیم آمریکا تعریف شده است؛ در بخش دیگر نیز رسانه‌های وابسته به آمریکا و غرب، سیاست‌های رسانه‌ای خود را با راهبردهای نظامی رهبران‌شان هماهنگ کرده و در حقیقت بخشی از اهداف نظامی را دنبال می‌کنند.

این فعال ضد جنگ با بیان اینکه حمایت آمریکا از حمله عربستان به یمن در راستای دوستی با سعودی‌ها نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا برای تضعیف عربستان از حمله این کشور به یمن حمایت کرده است چرا که امروز می‌بینیم که انزجار جهانی علیه عربستان به راه افتاده است و به طور طبیعی حکومت سعودی در حال انقراض است.

*** آمریکا و عربستان می‌دانند که در کشتی نجات هیچ‌گونه تجهیزات نظامی وجود ندارد

هورستل با بیان اینکه عربستان و آمریکا موافق بازرسی از کشتی نجات نیستند و تنها دنبال جنگ روانی  هستند، گفت: آمریکا و عربستان به خوبی می‌دانند که در کشتی نجات هیچ‌گونه تجهیزات نظامی وجود ندارد اما می‌دانند که اگر از کشتی بازرسی کنند و مشخص شود که بار کشتی نجات سلاح نبوده، نمی‌توانند به بهانه وجود تجهیزات نظامی مانع پهلوگیری دیگر کشتی‌ها در بندر الحدیده شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها عقل داشته باشند باید کشتی نجات را مشایعت کنند و هیچ مزاحمتی نداشته باشند چرا که امروز همه مردم دنیا نگاه‌شان به برخوردها با کشتی نجات است.

 

این فعال ضد جنگ همچنین گفت: اقدامی که هلال احمر جمهوری اسلامی در ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن انجام داد، اقدامی مناسب و شایسته بود که انتظار می‌رود همگان از آن حمایت کنند.

هورستل درباره اینکه ممکن است دولت آلمان به دلیل حضور در کشتی نجات با شما برخورد کند، نیز اظهار داشت مهم نیست چرا که فعالان ضدجنگ باید هزینه مبارزه با کشتار انسان‌ها را هم به جان بخرند

*** گفت‌وگو از مهدی مشکینی – خبرنگار اعزامی تسنیم مستقر در کشتی – خلیج عدن

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر