3

آخرین وضعیت سپاهان و ذوب آهن در نقل و انتقالات تابستانی

  • کد خبر : 162449
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۲۳

فصل جدید فوتبال ایران در حالی از ابتدای مرداد آغاز می‌شود که طرفداران هر ۲ تیم سپاهان و ذوب‌آهن در انتظار تکرار موفقیت‌های این ۲ تیم در سال گذشته فوتبال ایران هستند.

حدود ۲۰ روز از قهرمانی سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر دوره چهاردهم پشت سر گذاشته شده و از سوی دیگر ذوب‌آهنی‌ها هم بعد از رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت‌های جام حذفی کم کم باید خودشان را آماده حضوری پرقدرت در رقابت‌های فصل آینده کنند.

کسب ۲ عنوان قهرمانی توسط دو تیم فوتبال اصفهان یک اتفاق فراموش نشدنی در ورزش استان بود ولی با این وجود کم کم همه چیز به دست فراموشی سپرده خواهد شد و عملکرد تیم‌ها در لیگ پانزدهم و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۶ مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

از یک طرف ذوب‌آهن بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل بحران در نهایت موفق شد با کسب عنوان چهارمی در رقابت‌های لیگ و رسیدن به عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی شرایط را کاملا تغییر دهد و به همین خاطر هواداران این تیم در آغاز لیگ پانزدهم منتظرند تا تیمی آماده و سرحال را در رقابت‌های لیگ ببینند که برای رسیدن به عنوان قهرمانی می‌جنگد و این اتفاق انتظارات را از یحیی گل محمدی و تیمش افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر ثبات سپاهان در طی این چند سال گذشته و نتیجه‌های بسیار درخشان زردها هم که دیگر جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد و طرفداران سپاهان هم انتظار دارند که تیمشان در سال آینده حداقل یک جام قهرمانی دیگر را هم برای فوتبال اصفهان به ارمغان بیاورد.

* تکلیف نیمکت‌ها مشخص است

مهمترین اصل در فوتبال دنیا این است که به ترکیب تیم برنده نباید دست زد و به همین خاطر مدیران عامل هر ۲ باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن برای فصل آینده با هر ۲ سرمربی به توافق رسیده‌اند تا لااقل در این زمینه موفق‌تر از بقیه باشگاه‌های ایرانی عمل کرده باشند.

حسین فرکی که این روزها زانوی مصدومش را به تیغ جراح سپرده با کسب دو عنوان قهرمانی لیگ آن هم در طی ۲ سال بهترین گزینه برای هدایت سپاهان در لیگ پانزدهم بود و همین مسئله هیات مدیره سپاهان و مهرزاد خلیلیان را تشویق کرد تا برای ادامه همکاری با او به توافق نهایی دست پیدا کنند و حسین فرکی بعد از طی کردن دوران نقاهت بعد از عمل از اواخر همین ماه تمرینات تیمش را آغاز خواهد کرد.

البته فرکی این شانس را دارد تا بر خلاف فصل گذشته خودش بازیکنان مورد نیازش را جذب کند و در حقیقیت با تیمی که خودش جمع و جور کرده راهی فصل فوتبالی ۹۵-۹۴ شود.

اما همین شرایط در مورد تیم ذوب‌آهن هم صدق می‌کند و رابطه بسیار خوب سعید آذری با یحیی گل محمدی از یکطرف و از سوی دیگر موفقیت ذوب‌آهن در سال گذشته هیچ گزینه‌ای به جز ادامه همکاری با یحیی گل محمدی در پیش روی مدیران ذوب‌آهن باقی نگذاشته و یحیی هم در سال جدید فوتبال ایران باید ذوب‌آهن را برای رقابت با تیمهای مدعی آماده کند.

البته با توجه به شناخت کافی یحیی از شرایط فوتبال ذوب‌آهن این انتظار می‌رود که شرایط این تیم در ابتدای لیگ پانزدهم با ۲ سال گذشته متفاوت باشد و این بار نماینده فوتبال اصفهان از همان ابتدای لیگ فصل را قدرتمندانه آغاز کند.

* ۲۹ تیر پایان فصل نقل و انتقالات

فصل نقل و انتقالات لیگ جدید از چند روز قبل و بلافاصله بعد از قهرمانی ذوب‌آهن در جام حذفی آغاز شده و تیم‌ها از روز ۱۲ خردادماه امسال این مجوز را پیدا کرده‌اند تا نسبت به مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان جدیدشان اقدام کنند.

البته در طی این چند روز که اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده و باید دید که با پشت سر گذاشته شدن تعطیلات خردادماه کدام تیم و کدام بازیکن قدم اول را در این راه بر میدارد.

این زمان به گفته غلامرضا بهروان مسئول برگزاری مسابقات لیگ تا ۲۹ تیرماه امسال ادامه دارد و رقابت‌های لیگ هم از هشتم و نهم مرداد ماه آغاز می‌شود.

البته بر اساس روال سال های گذشته هر تیم حق جذب ۶ بازیکن لیگ برتری را خواهد داشت که یکی از این ۶ بازیکن می‌تواند در نقل و انتقالات نیم فصل جذب شود.

* سپاهان حفظ اسکلت و تقویت هافبک

نخستین بازیکن جدا شده سپاهان تا به امروز جواهیر سوکای مهاجم آلبانیایی این تیم است که به گفته خودش در لیست حسین فرکی قرار ندارد و باید به دنبال یک تیم جدید باشد. البته در ناحیه دروازه‌بان هم احتمالا تغییراتی ایجاد می‌شود و از بین شهاب گردان و رحمان احمدی یک نفر از تیم جدا می‌شود.

اما بدون شک مهم ترین نیازهای سپاهان در زمینه جذب بازیکن مربوط به خط هافبک است که چه در کناره‌های زمین و چه در مرکز میدان سپاهان احتیاج دارد تا چند بازیکن خوب و با کیفیت جذب کند. پست هافبک چپ،هافبک راست،هافبک طراح و مدافع چپ از اصلی‌ترین خریدهای سپاهان در فصل نقل و انتقالات خواهد بود و شاید با جدایی احتمالی یکی از مهاجمان حسین فرکی پنجمین گزینه خودش را برای خرید یک مهاجم گلزن خرج کند.

* ذوب‌آهن تیمش را آسیایی می‌بندد

یکی از مهم ترین انتقاداتی که در فصل گذشته به یحیی گل محمدی وارد شد خانه تکانی گسترده او در فصل نقل و انتقالات و کنار گذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته ذوب‌آهن در لیگ سیزدهم بود که در نهایت هم جواب داد و جوانگرایی گل محمدی در ادامه لیگ به داد او و ذوب‌آهن رسید.

به هر حال با توجه به شرایط فعلی ذوب‌آهن در دو پست دفاع چپ و هافبک راست مطمئنا بازیکنان جدیدی را جذب خواهند کرد و این احتمال وجود دارد که گل محمدی برای کاهش فشار بر روی حدادی‌فر و رجب‌زاده به دنبال جذب یک هافبک طراح هم باشد.

البته از سوی دیگر باید این نکته را هم در نظر گرفت که ذوب‌آهن در سال جاری به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد بود و نحوه جذب بازیکن باید به صورتی باشد که این تیم در حضور آسیایی خودش موفق عمل کند و باید دید که در لیست نهایی یحیی گل محمدی کدام بازیکنان حضور خواهند داشت.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162449

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر