1

موشک های آمریکا از انگلیس به سمت روسیه نشانه می‍‌‌‎روند

  • کد خبر : 162616
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

فیلیپ هاموند بار دیگر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تنش زایی در شرق اوکراین متهم کرد و به مسکو درباره امکان افزایش تحریم ها هشدار داد.

به گزارش سرویس بین املل جام نیوز، وزیر امور خارجه انگلیس می گوید لندن حاضر است در مقابل آن چه «نشانه‌های نگران‌‌کننده» از طرح‌های نظامی روسیه می خواند، طرح استقرار موشک های کروز امریکا را بررسی کند.

 

فیلیپ هاموند، روز یکشنبه (۱۷ خرداد) در مصاحبه با شبکه  بی بی سی درباره پیشنهاد احتمالی استقرارموشک‌های کروز امریکا برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی روسیه گفت: « ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد. ما با امریکایی ها همکاری تنگاتنگ داریم و در صورت طرح این پیشنهاد، با یکدیگر درباره آن تصمیم می گیریم. ما همه جوانب مثبت و منفی را در نظر خواهیم گرفت و نتیجه گیری خواهیم کرد.»

 

این مقام انگلیسی در حالی که به روس گرایان در شرق اوکراین اشاره داشت افزود: « به نظر من نگرانی درباره رویکردی که روس ها در قالب دکترین جنگ نامتقارن پیش گرفته اند،  به جا و درست است… برخی علائم نگران کننده از افزایش سطح فعالیت هر دو طرف یعنی نیروهای روسیه و نیروهای جدایی طلب تحت کنترل روسیه، وجود داشته است.»
 

هاموند بار دیگر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تنش زایی در شرق اوکراین متهم کرد و به مسکو درباره امکان افزایش تحریم ها هشدار داد.

 

وزیر خارجه انگلیس در حالی که به پیمان ناپایدار آتش بس با هدف پایان دادن به درگیری های مرگبار میان کی یف و نیروهای روس گرا در شرق اوکراین اشاره داشت افزود : « با شرکت در نشست جی هفت و سپس شورای اروپا و تجدید تحریم ها، پیام های بسیار روشنی به روس ها انتقال داده ایم مبنی بر این که هر گونه نقض وظایف تحت مینسک را تحمل نخواهیم کرد.»

 

هاموند در عین حال این گونه اقدامات و حرکات ضد روسی را هشدار و اخطار دانست و گفت هدف انگلیس و متحدانش «تحریک» مسکو نیست.

 

این دیپلمات انگلیسی خاطر نشان کرد: « ما توانسته ایم علامتی آشکار به روسیه منتقل کنیم مبنی بر این که به آن ها اجازه نخواهیم داد از خطوط قرمز ما تخطی کنند … در عین حال باید دریابیم که روس ها احساسی از محاصرگی و خطر حمله یافته اند و ما نمی خواهیم اقدامات تحریک آمیز غیرضروری صورت دهیم.»

 

روز چهارشنبه ، الیزابت دوم ، ملکه انگلیس ، ادعاهای پیشین این کشور را درباره نقش مسکو در بحران و ناآرامی اوکراین تکرار کرد و گفت: « فشار بر روسیه برای رعایت تمامیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داشت.»

 

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه یک روز قبل از اظهارات هاموند، از برخی از کشورها به خاطر برانگیختن احساسات ضد روسی در جهان انتقاد کرد و افزود مسکو به هیچ وجه قصد ندارد علیه کشورهای عضو ناتو جنگ به راه اندازد.

 

به گزارش پرس تی وی، پوتین در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «ال کوریرا دلّا سرا» همچنین با بیان این که «نیازی به ترساندن روسیه نیست» گفت : « فکر می کنم فقط یک آدم ناقص العقل بتواند تصور کند که روسیه به طور ناگهانی به ناتو حمله خواهد کرد. به نظر من برخی از کشورها صرفا دارند در ارتباط با روسیه از بیم مردم استفاده می کنند.»

 

روابط بین روسیه و کشورهای غربی بر سر بحران اوکراین متشنج شده است.

 

درگیری و ناآرامی در شرق اوکراین بعد از برگزاری همه پرسی در جمهوری کریمه و رای قاطع ساکنان آن به استقلال از اوکراین و پیوستن به روسیه در ماه مارس ۲۰۱۴، آغاز شد.

 

تنش و ناآرامی در شرق اوکراین با اعزام نیروهای نظامی کی یف به لوهانسک و دونتسک در ماه آوریل ۲۰۱۴ به منظور سرکوب اعتراضات حامیان روسیه در این مناطق شدت یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162616

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر