1

نمایندگان مردم در انتظار پاسخ مدیران شستا و مسئولان بالادستی

  • کد خبر : 163361
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

علی اکبر محمودی-پس از انتشار گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صدای صنعت باعنوان « مرثیه ای بر عملکرد هلدینگ نفتی شستا»که به بیان مشکلات مدیریتی در این هلدینگ پراخته بود و پاسخی به هجمه‌های برخی هواداران چشم و گوش بسته چند مدیر بود، موج دیگری از تهاجم و این‌بار با فحاشی و هتاکی نسبت به مدیران این رسانه آغاز شد به طوری که ملموس به نظر می‌رسید این اقدامات نه خودجوش بلکه به شیوه‌ای ناشیانه و با تکرار الفاظی مشابه یکدیر صورت گرفته بود.

این اقدامات آنچنان ناشیانه صورت گرفته بود که حتی برخی از این افراد اطلاعی از مطالب بیان شده در این گزارش‌ها نداشتند و در پاسخ به سئوالات طرح شده تنها به مشتی الفاظ موزون حرمت شکنانه بسنده می‌کردند.

در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا ذهن مخاطبان محترم و پیگیران نتیجه و عاقبت مدیریتی این هلدینگ نفتی را نسبت به وقایع و اتفاقات گذشته آشکار نماییم چرا که در این سیل اتهامات و هجمه‌ها، تنها مخاطبان گرانقدر امید ما در آگاه سازی مسئولان و حصول نتیجه هستند.

اما برای اطلاع آن دسته از دوستانی که یک انتقاد کوچک را برنمی‌تابند و پاسخ یک گزارش را با هتاکی می‌دهند باید بگوییم که ما در انجام رسالت رسانه‌ای خود ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به منظور پیگیری حقوق بازنشتگان و تمامی آنهایی که سال‌ها با عرق جبین زمینه‌ساز ایجاد و توسعه سازمان تامین اجتماعی را فراهم آوردند، تسلیم تهدید‌ها، تطمیع‌ها و ارعاب عده‌ای خاص که محل ساماندهی آنها نیز مشخص است نخواهیم شد.

به نظر می‌رسد با وجود گذشت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید هنوز افرادی هستند که در حمایت‌های کورکورانه گوش خود را در پیام مردم در حماسه بیست و چهارم خرداد ماه ۱۳۹۲ و بر شعار رییس جمهور محترم بسته‌اند و همچنان بر مسیر ناصحیح مدیریت‌های ناکارآمد گام برمی‌دارند.

در روزهایی که خاک کشور با عطر پاک شهدای عزیز متبرک شده است آیا زمان آن فرا نرسیده است که چشم دوزان به صندلی‌های زودگذر کمی به خود آمده و تصمیمی صواب اتخاذ نمایند تا با مدیریتی کارآمد پروژه‌های بر زمین مانده نفتی همچون پالایشگاه آناهیتا و پالایشگاه ستاره خلیج فارس جانی دوباره بگیرند و در اتمام آنها تسریع ایجاد شود تا ضمن صرفه جویی در هزینه بیت‌المال، زمینه اشتغال در مناطق غرب و جنوب کشور ایجاد شود.

آنچه که بر احوال مدیریت هلدینگ نفتی شستا و اتفاقات پشت پرده انجام پروژه‌های تحت مدیریت این مجموعه می‌گذرد بیانگر این است که ” کاسبان تحریم ” هنوز بسان گذشته به ماموریت خویش مبنی‌بر تحمیل هزینه‌های سنگین بر اقتصاد کشور، ادامه می‌دهند و نه در دولت قبل بلکه در دولت فعلی نیز از حال و احوال خوشی برخوردار هستند و نمی‌توان دوره فعالیت این عده را تنها به دولت قبل محدود دانست بلکه برخی بخش‌های دولت فعلی نیز به جولانگاه این افراد تبدیل شده است اقدامی که نمی‌توان آن را همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید دانست.

و اما مدیران بالادستی هلدینگ نفتی شستا که در تدین و پاک‌دستی آنها نقطه ابهامی وجود ندارد نیز باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا پیشبرد اهداف نفتی کشور را در اختیار فردی قرار داده‌اند که به زعم سلامت اقتصادی به دلیل سن بالا و نحوه مدیریت سنتی و ناکارآمد، به جای تسریع در اقدامات لازم با کندکاری در پیشبرد امور همراه شده است.

اقداماتی که مسئولان و مدیران بالادستی در بدنه دولت باید پاسخگوی آن باشند چراکه حضور این شخص به منزله عدم نظارت بر کارآیی مدیران گمارده شده دارد.

همچنین باید به این نکته اذعان کرد که عدم اجرای مدیریت صحیح و کارامد چندان تفاوتی با هزینه‌کرد غیراصولی بیت‌المال و از بین بردن سرمایه‌های یک کشور ندارد.

اما در بیان اتفاقات گذشته بر پایگاه خبری صدای صنعت پس از انتشار این دو گزارش باید به این مطالب نیز اضافه شود که یکی از مدیران بالادستی این مجموعه طی تماس تلفنی با این رسانه اذعان کرده بود که دغدغه صدای صنعت مبنی‌بر چرایی اداره زیرمجموعه‌های این هلدینگ نفتی با تعیین مدیرعامل برای شرکت‌های نفت ایرانول و نفت پاسارگاد برطرف شده است، که در پاسخ این ادعا باید نخست به این نکته اشاره کنیم که دغدغه اصلی ما مدیریت ناکارآمد است نه اینکه بخواهیم به بهانه‌های شخصی دنبال بهانه‌جویی باشیم و با یک تغییر کوچک به اتمام انتقاد بسنده کنیم و نکته دوم نیز اینکه حتی با این ادعای بیان شده پیگیری‌های ما نشان داد که به دنبال ابن گزارش‌ها تنها شرکت نفت ایرانول دارای مدیرعامل شده است و نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاور میانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود.

در کنار این اتفاقات رخ داده باید به این نکته نیز اشاره نماییم که پس از انتشار این گزارش و بیان واقعیت‌های موجود در مدیریت هلدینگ نفتی شستا، جمعی از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوهایی با رسانه‌های مختلف به دغدغه و نگرانی‌های خود در خصوص تاخیر در اجرای پروژه‌های ملی زیر نظر شستا به خصوص هلدینگ نفتی تاپیکو و نحوه مدیریت این مجموعه اشاره کرده‌اند و انتقادهای خود در خصوص انتصاب‌های ناصواب در این مجموعه بیاند داشته‌اند.

حال چند سئوال اساسی در این میان مطرح می‌شود:

ابتدا اینکه آیا مدیران بالادستی مجموعه هلدینگ نفتی شستا و وزارت مربوطه نسبت به دغدغه نمایندگان محترم مردم در خانه ملت بی‌تفاوت هستند و نگاه‌های جناحی مصلحت‌های سیاسی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند؟اقدامی که برخلاف ادعای دولت یازدهم مبنی‌بر فراجناحی بودن است.

دوم آنکه توان حامیان دولتی این مدیر خسته از اجرای سریع پروژه‌ها بر تحمیل این فرد جهت حضور در این مجموعه بیشتر از خواسته به حق نمایندگان مردم است؟

و سوال دیگر از افرادی است که کورکورانه تنها به دنبال هتاکی هستند، آیا اینها مطالب بیان شده و صحبت‌های نمایندگان مردم را نمی‌بینند و نمی‌شنوند؟

به راستی آیا این افراد ادامه دهنده همان تفکری نیستند که با بی تدبیری و مدیریت غلط در دولت گذشته کشور را وارد بحران کردند؟و تا جایی کار را پیش بردند که رییس دولت نهم و دهم برخلاف فرمایشات امام راحل مجلس را در راس امورنمی دانست و اجرای مصوبات مجلس را دل به‌خواه و سلیقه‌ای انجام می‌داد؟

اگر شخص وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی مخالف حضور چنین فردی در مجموعه هلدینگ نفتی شستاست، چرا و به چه دلیل تسلیم فشارهای سیاسی برای نگه داشتن این مدیر شده است؟آیا پشتوانه خاصی زمینه‌ساز این مصونیت شده است؟

تا کنون گمان می‌کردیم که وزیر محترم از اتفاقات و اقدامات صورت گرفته در زیر مجموعه خود بی‌خبر است ولی آیا اکنون که این گزارش‌ها منتشر شده است و نمایندگان محترم نیز بر آن صحه گذاشته‌اند و حدود دو ماه از این جریان می‌گذرد و هیچ تغییری در شیوه مدیریتی این مجموعه ایجاد نشده است آیا باز هم می‌توان گفت وزیر از این ماجرا بی‌خبر است؟

صدای صنعت براساس رسالت رسانه‌ای خود به پیگیری این ماجرا تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد و امیدواریم وزیر محترم نیز نگاهی به پرونده موسوم به طرح «ت.ک.ف» که مربوط به یک شرکت پتروشیمی زیر مجموعه این هلدینگ نفتی شستا است بیندازد تا متوجه شود که فرزند یکی از مدیران این مجموعه چگونه پروژه ۲۰۰ میلیارد تومانی را به دست آورده است در حالی که اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است .

یا این که چطور آقای (الف) که در گذشته مشاور شخص مدیر خسته تاپیکو بوده است به یکباره به عنوان مدیر یکی از پالایشگاه‌های بزرگ کشور انتخاب می‌شود؟

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که با گذشت دو سال از روی کار آمدن دولت محترم تدبیر و امید و با عنایت به شعارهای دولت یازدهم در درایت، بی‌تردید امروز توقع مردم از رییس جمهور محترم تحقق وعده‌های انتخاباتی است چراکه همین شعارها و افق‌ها زمینه‌ساز تحقق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ بود.

امیدواریم که رییس جمهور محترم به تقاضای و دغدغه نمایندگان محترم در این زمینه توجه ویژه داشته باشد و با نگاهی ویژه به این قضیه ورود پیدا کنند تا خدای ناکرده بعدها شاهد تکرار ماجراهای دولت قبل در دولت یازدهم نباشیم.

نکته نهایی نیز اینکه هدف ما از بیان کردن وروشنگری در زمینه شرکت تاپیکو تنها بیان انتقاد و دغدغه و آگاه نمودن مسئولان و مدیران و وزرای مربوطه بوده است.

منبع: صدای صنعت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163361

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر