2

آن چه هاشمی از انقلاب دوم وسوم گفت

  • کد خبر : 163737
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

هاشمی رفسنجانی: ضربه ای که ملت با اشغال لانه جاسوسی وارد کرد خیلی مهم بود. شیرازه جریانات را از هم پاشید، ۶۰ نفر را بیشتر نگرفتند یک ساختمان کوچکی را بیشتر تصرف نکردند ، اما عمده اشکالش این بود که شیرازه پاشیده بود یعنی فرماندهی و اطاق کنترل را ما گرفتیم.

رخدادهای ۴و ۵تیر ۱۳۶۱

چکیده

  • سید هادی خامنه ای: مردم ما اینک حاضرند همه موجودی و جان و مال خود را ایثار کنند و چنان قفس ها را شکسته اند که تا اسرائیل را نابود نکنند دست بردار نیستند.

  • آیت الله هاشمی: همان موقع توی تفسیرهای آمریکا بود که مشکل اساسی ما این سی هزار سپاهی اند که تا این ها زنده اند کاری نمی توانیم بکنیم. این جمله در تفسیر های معروفشان است .

  • خدا خیر بدهد به این برادران عزیز ما در شورای نگهبان که این قدر دق توی دل لیبرال ها و مرتجعین کرده بود آن موقع که ما به حضور امام که رفتیم اولین درخواست بنی صدر از امام این بود که شورای نگهبان عوض شود.

  • آیت الله جنتی: برای حمایت از مسلمانان محروم لبنان و فلسطین ، راهی به جز یکسره کردن جنگ و شکست صدام نداریم .

  • موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در یک مصاحبه مطبوعاتی از توطئه جدید ضد انقلاب پرده برداشت.

  • اهالی یک روستا از توابع سلماس ضمن درگیری با عناصر مسلح وابسته به حزب منحله دمکرات ۵ تن از ضد انقلابیون را به هلاکت رساندند .

  • دکتر کمال خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ گفت : عقب نشینی صدام تاکتیکی است که با همفکری مصر ، اسرائیل و آمریکا انجام می گیرد .

  • بیژن زنگویی یکی از منافقین پس از دستگیری به وسیله امت حزب الله شیراز با خوردن قرص سیانور دست به خودکشی زد و به هلاکت رسید.

  • الکساندر هیگ وزیر خارجه آمریکا از مقام خود استعفا کرد و ریگان با پذیرش استعفای وی جرج شولتز را به جانشینی هیگ منصوب کرد .

  • مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز با اکثریت قاطع رژیم صهیونیستی را به خاطر ادامه حضور نظامی در لبنان محکوم کرد و خواستار خروج همه نیروهای اشغالگر اسرائیل از لبنان شد.

  • هنری کیسنجر یکی از طراحان اصلی طرح کمپ دیوید طی مصاحبه ای از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین مسئله و تهدیدی برای کشورهای منطقه نام برد !

۴تیر ۱۳۶۱

سید هادی خامنه ای : مردم ما اسرائیل را نابود می کنند

نماز عبادی ، سیاسی و وحدت آفرین جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با شرکت انبوه میلیونی نمازگزاران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، نماینده امام درشورای عالی دفاع و امام جمعه موقت در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن برگزار شد .

پیش از خطبه های نماز جمعه حجت اسلام سید هادی خامنه ای ، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران قبل از خطبه ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان این که مردم ما اسرائیل را نابود می کنند گفت : مردم ما اینک حاضرند همه موجودی و جان و مال خود را ایثار کنند و چنان قفس ها را شکسته اند که تا اسرائیل را نابود نکنند دست بردار نیستند و همه اینها از برکات روزه و دیگر برنامه های سازنده  اسلام است.

آیت الله هاشمی تبیین کرد ؛ سه مرحله انقلاب

هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه در تبیین مراحل انقلاب گفت : انقلاب اول آن انقلابی است که ما را به ۲۲ بهمن رساند و حاصل آن سقوط رسمی رژیم طاغوت بود .  انقلاب دوم همانی بود که امام گفتند که این انقلاب از انقلاب اول مهم تر است و موقعی بود که دانشجویان خط امام ، لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند. و این انقلاب سوم در بیانات مردم و شعارهای مردم و تشخیص مردم به وجود آمد که این قسمت را انقلاب سوم گفتند البته می توانیم این ها را سه مرحله از یک انقلاب بگیریم ومی توانیم سه پله از یک تصاعد بدانیم و می توانیم هم انقلاب ، حسابش کنیم .

هاشمی:‌ هرجا که یک حزب اللهی وارد می شود ، خیلی خوب زود می درخشد و کار یاد می گیرد. جهاد سازندگی درست شد و به آن خویی این بچه ها ،جوانها دارند کار می کنند و کاربردشان چند برابر ادارات  و موسسات فنی رسمی است .

قرار بود با رفتن شاه لانه جاسوسی آمریکا همان کارهای سیستم گذشته را انجام دهد

هاشمی گفت : آمریکایی ها  نقش رهبری را پایان یافته تلقی می کردند وقتی که دیدند از درون این ملت و روحانیت کارهای اساسی شروع شد و همان چیزهائی را که اینها فکر می کردند که نداریم ، دیدند که داریم : دیدند که سپاه درست شد (چیزی که اینها فکر می کردند که ما بازوی مسلح نداریم) که پایه ریزی گردیده و درست شد ، شهربانی و انتظامات نداشتیم ، دیدند که کمیته ها خیلی خوب ، نظم را حفظ کرده اند به میدان آمده و ضربتی کار را حفظ کردند. فکر می کردند که تشکیلات نداریم حزب جمهوری اسلامی را هم دیدند که پایه ریزی شد و مساجد ایران سراسر پایگاه اسم نویسی مردم برای عضویت در حزب شد و روحانیون محور اسم نویسی مردم شدند. کار اداری خیلی دست ما نبود اما دیدند که هرجا که یک حزب اللهی وارد می شود ، خیلی خوب زود می درخشد و کار یاد می گیرد. جهاد سازندگی درست شد و این ها فکر کردند که شرکت ها و کارها می خوابد و روستاها بدبخت تر می شوند و کارهای اجرائی نخواهد بود و از این چیزها ، ولی دیدند که جهاد درست شد و به آن خویی این بچه ها ،جوانها دارند کار می کنند و کاربردشان چند برابر ادارات  و موسسات فنی رسمی است .

آقایی که از اسکاندیناوی آمد و آقایی که در قم فتوا داد !

خطیب جمعه تهران ادامه داد : و از این نوع کارها در اعمالشان می کردند. وقتی که آن مجلس خبرگان به اصل های مربوط به ولایت فقیه رسید و که سرکار به دست این ولی می ماند و روحانیت سرنخ را در دست می گیرد و به عنوان نماینده واقعی مردم ، مرکز قدرت هاست ، سروصداها بلند شد .  سفارت آمریکا فعال شد  و آن آقا از اسکاندیناوی پا شد (۱)و این جا آمد و آن آقا در قم (که این روزها نقشش رو شد) (۲)فوری فتوی داد که اصل فلان فلان را من قبول ندارم وبه آنها رای نمی دهم و این دیکتاتوری است و همه افتادند به آن صورتی که می دانید. باز شروع شد به ضربه زدن ضربه ای که ملت ما زد .

هاشمی از انقلاب دوم می گوید !

آیت الله هاشمی به تسخیر لانه جاسوسی پرداخته و ادامه داد : گروهکها خودشان  را آماده کرده بودند ، هریکی هفت هشت تا روزنامه داشتند در آن مرحله شروع کردند، فسیل های سیاسی گذشته از آمریکا و اروپا و شوروی شروع کردند آمدن، توده ای ها ، جبهه ملی ها ، هی آمدند و هریکی آمدند توی روزنامه یک ستون برایشان باز شد مقاله نوشتند ، خاطرات نوشتند ، آنها هم کار خودشان را می کردند، روزنامه ها هم مثل اطلاعات ، کیهان و آیندگان و نشریات مثل قارچ در هر خانه ای ، روئیده بود ، صبح ده تا روزنامه و مجله می ریخت داخل هر خانه ای، این طرف هم خوب در طریق مردم و جاهایی که داشت کارهای خودش را می کرد .

هاشمی: آن یکی بلند شد گفت که من می خواهم بروم آمریکا مذاکره بکنم ،  امام فرمود: از رو هوا که دارای می روی عزلت می کنم ، اگر خواستی بروی هیچ حقی نداری بروی برای مذاکره .

اشغال لانه جاسوسی ضربه ای که ملت به آمریکا وارد کرد

هاشمی بعد از تشریح تسخیر لانه جاسوسی به انقلاب سوم پرداخت و گفت : ضربه دوم بعد از سیر این دو جریان شروع شد. ضربه ای که ملت وارد کرد اشغال لانه جاسوسی بود که این خیلی مهم بود. شیرازه جریانات را از هم پاشید، ۶۰  نفر را بیشتر نگرفتند یک ساختمان کوچکی را بیشتر تصرف نکردند ، اما عمده اشکالش این بود که شیرازه پاشیده بود یعنی فرماندهی و اطاق کنترل را ما گرفتیم. این اطاق که گرفته شد دیگر حرکتها خیلی درست نبود هر کسی به میل خودش حرکت می کرد خراب می شد ،  اولین ضربه ای که آنها خواستند بزنند انحلال دولت موقت بود ، فکر می کردند. دولت موقت وقتی که منحل شد دیگر رژیم از هم می پاشد ،  کسی نیست این کار را به عهده بگیرد. هنوز استعفا به دست امام نرسیده بود ، امام گفتند خوب شد قبول کنید. آن یکی بلند شد گفت که من می خواهم بروم آمریکا مذاکره بکنم ،  امام فرمود: از رو هوا که دارای می روی عزلت می کنم ، اگر خواستی بروی هیچ حقی نداری بروی برای مذاکره ، یک عده جاسوس را گرفته ایم و انقلاب بزرگتر شروع شده و نیروی ملت خط امام ، مردم و ارگان هایی که نام بردم محکم به کار خودشان ادامه دادند هیچ اثری روی جریانات جاری مملکت با حضور قاطع امام و حمایت بی دریغ مردم نشد شاید دیگران فکر می کردند که بعد از استعفا یک دفعه مریم می ریزند در خیابان ها و آن حرف های روز اول انقلاب شروع می شود شاید این فکر بود. منتها آن مردمی که ما می بینیم تو خیابان بریز نیستند. آنها فقط حاضرند همان جور که تظاهرات کردند. دو هزار نفر زن بی حجاب تا دم نخست وزیری بیایند آن جایی که بدانند کسی کارشان ندارد همان قدر تظاهرات حاضرند بکنند. این مقدار تظاهرات چیزی نبود. به هر حال ملت ضربه را زد آن جا را گرفت شیرازه از هم پاشید ، مدیریت کمی اصلاح شد و نهادها با قوه بیشتری کار خودشان را ادامه دادند.

هاشمی در ادامه به انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت :  یکی از کانون های فساد که بدترین کانون هایشان بود همین دانشگاه بود که ضربه دوم را هم دانشجویان باز زدند و مراکز فساد را اشغال کردند و به عنوان انقلاب فرهنگی تعطیل کردند و دوباره جریان ها ادامه پیدا کرد. انقلاب دوم با سرو صدای کم ولی با ابعاد مختلف درآثار شروع شد ، اینجا آمریکا رسما به صحنه می آید. تا این مرحله آمریکا در صحنه نبود. او خیال می کرد این جا از طریق دیگران می تواند کار را به جایی برساند ، این جا باید بیاید توی صحنه. از چند طریق شروع شد که خوب بلوکه کردند اموال ما را ، محاصر اقتصادی ما و  آن کودتای معروف نوژه ، آن حمله شکست خورده طبس کارهای رسمی آمریکا بود. در داخل با چند رویه شروع شد ، تهیه جنگ عراق از همین مرحله مسئله برای آنها جدی می شود ، قبلا توی طرح بوده حالا موقعش می رسد ، و زمینه را مهیا می کند چون او یک روزه نمی تواند. تشدید مسئله کردستان  ، البته این مسئله کردستان و گنبد و خوزستان و این ها در مرحله بعد از مرحله اول و بین مرحله دوم است آمریکا آن کارت های خودش را به کار گرفته بود. بلوچستان و گنبد و کردستان را هم شلوغ کرده بود  ، وقتی که ضربه را خورد آن کارها ادامه پیدا کرد  ، کردستان را تشدید کردند و آن کارها داشت پیش می رفت.

آمریکا می داند تا سپاه زنده است کاری نمی تواند بکند

هاشمی گفت : ما در این مرحله وضعمان بهتر است ، قانون اساسی را نوشته ایم خطوط روشن شد و تسلط اداریمان بیشتر شده جهاد و سپاه مسلط ترند و همان موقع توی تفسیرهای آمریکا بود که مشکل اساسی ما این سی هزار سپاهی اند که تا این ها زنده اند کاری نمی توانیم بکنیم. این جمله در تفسیر های معروفشان است .

هاشمی در ادامه با اشاره به مرحله بعدی عملکرد ضد انقلاب از جمله نفوذ در مراکز قانونی به موضوع بنی صدر پرداخت و گفت :  البته من نمی گویم که کسانی که به بنی صدر رای دادند و حتی آن هایی که تبلیغ کرده اند همه شان توی این کار عامل شناخته شده و روشن بوده اند . نه، خیلی هایشان با حسن نیت یا اشتباه وارد عمل شدند ، اکثریتشان این جوری بودند. ولی جریان بنی صدر یک جریان معمولی نبود. شما میدانید که او با تیم آمده بود تیمش هم کم کم شناخته شدند. و برای همه کارها فکر کرده بود و آمده بود. یک روز که گفتیم اگر میتوانی کابینه معین کن دیدیم که نه ، برای همه کارها آدم دارد. برای کارهای اقتصادی برای کارهای حتی مردمی خیلی مهیا بود و از روز اول هم خوب کار می کرد و این روزنامه انقلاب اسلامی هم با حساب درست کردند و نفوذش هم در پایگاههای مردمی با حساب بوده و موقعش هم مناسب بود. مرز خودش را هم حفظ کرده بود و در شورای انقلاب دائما موضع مخالف می گرقت موضع مخالف دولت موقت می گرفت و با انتقادها و با انگشت گذاشتن روی کمبودهایی که در زمان دولت موقت بود که آن هم طبیعی بود ، خودش را در مقابل آن ها قهرمان جلوه می داد. او این مناظره هایی که می کرد خیلی حساب شده  بود، این ادعاهایی که زور نباید باشد ، آزادی باشد، بحث آزاد باشد و زمینه خیلی حساب شده بود  و او کار خودش را شروع کرد و آمریکا این دفعه با خیال راحت است. همه گروهک ها زیر چتر بنی صدر جمع شده بودند. عراق را دیده ،  کردستان را را خریده ، منافقین را خریده و جبهه ملی و سایر گروهک هایی که توی این مملکت  بودند آن هایی که دیگر روی شاخش بود ، دیگر چیزی کم نداشت ، رئیس جمهوری را هم درست کرده و مجموعه این ها برای آمریکا یک وضع مطلوبی درست کرده است.

هاشمی با حمایت شدید از شورای نگهبان گفت : خدا خیر بدهد به این برادران عزیز ما در شورای نگهبان که این قدر دق توی دل لیبرال ها و مرتجعین کرده بود.

توصیه امام به مسئولان حزب اللهی برای مقابله با بنی صدر چه بود ؟!

هاشمی در ادامه با اشاره به هجوم این جریان به نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان و نیز حزب جمهوری اسلامی و با تاکید بر این که در این روزها جز گریه از خط امام کاری ساخته نبوده و همه ضد انقلاب از رادیکال ترینشان تا معتدل هایشان زیر چتر بنی صدر جمع شده بودند گفت : امام در یکی ار آن جلساتی که ما در قم رفته بودیم برای شکوه راهنمایی به ما کردند ، فرمودند شما بروید دنبال مجلس ، همین طور کوتاه ، امام حرف هایشان را استدلالی نمی گویند و هیچ وقت نمی گویند چرا این را می گویم ، شما بروید به طرف مجلس و ما هم چون روح اطاعت از امام داریم اگر امام نخواست توضیح بدهد ما هم توضیح نمی گیریم . خوب قابل درک هم بود برای ما سیاست  امام این شد که مجلس را جوری به وجود بیاورد که لااقل در مقابل نهاد ریاست جمهوری بتواند مقاومت کند .

هاشمی در ادامه با اشاره به تشکیل مجلس از سوی حزب الله و نیز انتخاب هیئت دولت گفت : بنی صدر می خواست در برابر تشکیل کابینه مقاومت کند که مجلس با آن تریبون آزادش این توطئه را خنثی کرد .

وی در ادامه با اشاره به پایگاه های دانشگاه ، نماز جمعه ، مجلس و … که از دست ضد انقلاب خارج و به حزب الله تعلق گرفته بود گفت : پایگاه قانونی ولایت فقیه خیلی از مسائل را حل می کرد .

خدا به شورای نگهبان خیر دهد که لیبرال ها و مرتجعین را دق داد

هاشمی با حمایت شدید از شورای نگهبان گفت : خدا خیر بدهد به این برادران عزیز ما در شورای نگهبان که این قدر دق توی دل لیبرال ها و مرتجعین کرده بود آن موقع که ما به حضور امام که رفتیم اولین درخواست بنی صدر از امام این بود که شورای نگهبان عوض شود ، شورای عالی قضایی هم عوض شود ، مجلس هم انتخاباتش درست نبوده عوض شود بعد می توانیم کارها را درست کنیم .

رئیس مجلس در ادامه به تقابل میان رئیس جمهور سابق و مجلس شورای اسلامی پرداخته و به برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا اشاره کرد و گفت : امام با برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا خط را مشخص کردند . ما ملاحظه امام را می کردیم در محل ملاحظه می کردیم در حزب ملاحظه می کردیم همه مسلمان ها دندان روی جگرشان بود و فرمان آتش بس امام را عمل می کردند اما این جا که امام خودشان این کار را کردند یعنی یاد بگیرید که چه کار باید بکنید . فردا هم مجلس پیشنهاد عدم کفایت سیاسی بنی صدر را مطرح کرد که چه نقطه تاریخی است .

هاشمی به برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری پرداخته و گفت : برکناری بنی صدر سبب شد که آن ها به نقاط حساس ضربه بزنند و در این میان دفتر حزب جمهوری اسلامی مهم بود . چون در جلسه حزب جمهوری اسلامی نمایندگان مجلس ، اعضای دولت ، شورای عالی قضایی و تاثیرگذاران کشور حضور داشتند و در صورتی که این مجلس زده می شد کشور به زعم آن ها فلج می شد . دولت از رسمیت می افتاد با آن برنامه ای که آن ها داشتند چون دولت هم اگر نصفش برود باید دوباره رای اعتماد بگیرد و باید دوباره دولت از نو معرفی شود . طبق قانون اساسی شورای عالی قضایی هم می افتاد و حزب جمهوری اسلامی هم به کلی از بین می رفت و آن ها فکر می کردند در این صورت امام تسلیم خواسته های آن ها می شود .

هیچ کس هم نباشد رهبر انقلاب می تواند کشور را به خوبی اداره کند

هاشمی در تبیین اشتباه ضد انقلاب گفت : آن ها نه مردم را شناختند و نه امام را ، اگر تمام این نهادها که من عرض کردم مجلس ، دولت و شورای نگهبان و شورای قضایی و سپاه و جهاد و همه این ها از بین بروند امام به تنهایی باشند با مردم دوباره کشور را بهتر از امروز امام اداره می کند.

هاشمی گفت : صریح بگویم امام هم نباشد چون اساس مردم هستند این مردم رهبرشان را پیدا می کنند و خط خودشان و راه خودشان و اسلام خودشان را پی می گیرند .

هاشمی به شورش ضد انقلاب در سی خرداد اشاره کرده و گفت : آن روز با همه آمادگیشان حزب الله همین بچه های نازی آباد و خانی آباد و شوش و شرق و غرب تهران با دوچرخه و موتورسیکلت خودشان رسیدند در میدان و این ها را تار و مار کردند .

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : برای چی این بندر گناوه برای اسلام شهید می دهد و پول می دهد و النگو می دهد و داوطلب به لبنان می دهد ؟ لبنان که دیگر مال آن ها نبوده برای لبنان هم داوطلب داده این ها را آمریکا نفهمیده این ها را بنی صدریها نمی فهمند ، این ها را بی شعورهای لیبرال نمی فهمند این ها خیال می کنند که مردم همان هایی هستند که یک قلم دستشان است و یک زبانی دارند و حرف می زنند . مردم این ها هستند و این ها پشتوانه انقلاب هستند. (۳)

هاشمی: برای چی این مردم پول می دهد و النگو می دهد و داوطلب به لبنان می دهد ؟ این ها را آمریکا نفهمیده این ها را بنی صدریها نمی فهمند ، این ها را بی شعورهای لیبرال نمی فهمند این ها خیال می کنند که مردم همان هایی هستند که یک قلم دستشان است و یک زبانی دارند و حرف می زنند . 

راهی به جز یکسره کردن جنگ نداریم

آیت الله جنتی در نماز جمعه امروز قم اظهار داشت : برای حمایت از مسلمانان محروم لبنان و فلسطین ، راهی به جز یکسره کردن جنگ و شکست صدام نداریم . وی با اشاره به سران عرب گفت : شما که هنگام یاری صدام در نبرد علیه ایران اسلامی با ادعای حمایت از اعراب در مقابل ایران از هیچ عملی فروگذار نکردید اینک که در مقابلتان جنگ اسرائیل و اعراب درگرفته اگر در ادعایتان صادق هستید چرا در مقابل این همه جنایتی که به دست صهیونیزم بر خلق عرب روا می شود ساکت نشسته اید ؟(۴)

۵تیر ۱۳۶۱

داوطلبان جنگ خود را معرفی کنند

حجت الاسلام سالک سرپرست بسیج  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : داوطلبان جنگ خود را به یگان های مقاومت بسیج معرفی کنند . (۵)

دادستان کل انقلاب از توطئه جدید منافقین پرده برداشت

موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در یک مصاحبه مطبوعاتی از توطئه جدید ضد انقلاب پرده برداشت. وی گفت : منافقین به منظور انتقام از مردم و ایجاد وحشت و نیز به وجود آوردن این شبهه که حکومت قادر به حفظ امنیت نیست و اثبات وجود خود دست به یک سری اعمال مقطعی زده اند که از نظر نظامی هیچ گونه ارزشی ندارد و می بینیم با حضور مداوم مردم در صحنه و تلاش های مامورین انتظامی این اعمال تا حدودی قطع شده و در آینده به کلی قطع خواهد شد .

موسوی تبریزی گفت : منافقین برنامه وسیعی برای ۳۰ خرداد که سالگرد شرارتشان بود تدارک دیده بودند که با دستگیری ۶۰ تن از اعضای کادر اصلی آن ها در اردیبهشت ماه این توطئه فاش و خنثی شد.(۶)

ناطق نوری : شهدای ۷ تیر به خاطر مقاومت در برابر جریانات انحرافی به خون غلطیدند

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور که به اصفهان سفر کرده است در مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر گفت : شهدای هفتم تیر به خاطر مقاومت در مقابل خطوط انحرافی به خون غلطیدند.

وی گفت : شهید بهشتی در مقابل انحرافات مودب و منطقی قاطعانه انعطاف ناپذیر ایستادگی می کرد و عامل قتل وی نیز دفاع از ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل خطوط انحرافی بود و همه عزیزانی که در فاجعه هفتم تیر در انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند به جرم دفاع از اسلام فقاهتی ، خط امام ، عشق به خدا ، احساس مسئولیت و مقاومت در برابر خطوط انحرافی به خون غلطیدند. (۷)

اهالی یک روستا ۵ ضد انقلاب را به هلاکت رساندند

اهالی یک روستا از توابع سلماس ضمن درگیری با عناصر مسلح وابسته به حزب منحله دمکرات ۵ تن از ضد انقلابیون را به هلاکت رساندند . خبر دیگر این که ۵ تن از مسئولان تشکیلات حزب منحله دمکرات باختران و ایلام توسط برادران جان برکف سپاه دستگیر شدند. (۸)

از سوی دیگر عناص مسلح غیرقانونی با استفاده از تاریکی شب به پایگاه پاسداران مستقر در سوگلی تپه از توابع میاندوآب نزدیک شده و مبادرت به تیراندازی کردند که شدیدا به آتش آنان پاسخ داده شد . در این حادثه تعدادی از مهاجمین کشته و زخمی شدند . (۹)

خرازی : عقب نشینی صدام تاکتیکی است

دکتر کمال خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ گفت : عقب نشینی صدام تاکتیکی است که با همفکری مصر ، اسرائیل و آمریکا انجام می گیرد . خرازی گفت : ما چگونه می توانیم ادعای عقب نشینی صدام و پیشنهاد صلح او را بپذیریم در حالی که شهرهای ما زیر آتش نیروهای مزدور او است ؟(۱۰)

دو عضو برجسته منافقین کشته شدند

بیژن زنگویی یکی از منافقین پس از دستگیری به وسیله امت حزب الله شیراز با خوردن قرص سیانور دست به خودکشی زد و به هلاکت رسید. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ۹ در گزارشی اعلام کرد : منافق یاد شده یک بار مبادرت به فرار کرده و پس از دستگیری حین انتقال به سپاه خودکشی کرده است. به موجب این گزارش همچنین در جریان کشف یک لانه تیمی منافقین در شیراز یکی از اعضای زن منافقین که از رده های بالای تشکیلاتی این گروهک بود به هلاکت رسیده است . (۱۱)

وزیر خارجه آمریکا استعفا کرد

الکساندر هیگ وزیر خارجه آمریکا از مقام خود استعفا کرد و ریگان با پذیرش استعفای وی جرج شولتز را به جانشینی هیگ منصوب کرد . شولتز قبلا در دولت نیکسون وزیر کار و همچنین وزیر دفاع بوده است . هیگ در یک مصاحبه گفت به دلیل انحراف سیاست خارجی آمریکا از خطی که هنگام روی کار آمدن وی تعیین شده بود از مقام خود کناره گیری کرده است . (۱۲)

کلیات تشکیل وزارت بهداشت و درمان تصویب شد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که لایحه تشکیل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفته بود پس از مخالفت های بسیار و پیشنهاد مسکوت ماندن این لایحه و توضیحات وزیر بهداری بالاخره لایحه فوق به رای گذاشته شد و کلیات آن به تصویب رسید . (۱۳)

وقتی که مجلس خبرگان به اصل های مربوط به ولایت فقیه رسید سروصداها بلند شد. سفارت آمریکا فعال شد و آن آقا از اسکاندیناوی پا شد و این جا آمد و آن آقا در قم فوری فتوی داد که اصل فلان فلان را من قبول ندارم و به آنها رای نمی دهم و این دیکتاتوری است.

مجمع عمومی خواستار خروج صهیونیست ها از لبنان و مجازات اسرائیل شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز با اکثریت قاطع رژیم صهیونیستی را به خاطر ادامه حضور نظامی در لبنان محکوم کرد و خواستار خروج همه نیروهای اشغالگر اسرائیل از لبنان شد و از شورای امنیت خواست علیه این رژیم مجازات هایی برقرار سازد .

این قطعنامه با ۱۲۷ رای موافق در برابر ۲ رای مخالف به تصویب رسید . تنها رژیم صهیونیستی و آمریکا حامی اصلی این رژیم به این قطعنامه رای مخالف دادند . در این قطعنامه خواسته شده است تلاویو تا ساعت هفت و سی دقیقه بامداد به وقت تهران قطعنامه ۵۰۸ و ۵۰۹ شورای امنیت را به مورد اجرا بگذارد و همه نیروهای خود را از لبنان خارج سازد .

این قطعنامه توسط ۶۰ کشور جهان سومی به مجمع عمومی تسلیم شد . گفتنی است بامداد دیروز آمریکا پیشنهاد فرانسه به شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای حل مسئله تجاوز رژیم اشغالگر فلسطین به لبنان وتو کرد . (۱۴)

کیسنجر : انقلاب ایران همچنان خطرناک است

هنری کیسنجر یکی از طراحان اصلی طرح کمپ دیوید طی مصاحبه ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین مسئله و تهدیدی برای کشورهای منطقه نام برد ! کیسنجر در مصاحبه ای با خبرگزاری ایتالیایی ای دی ان کروموس اظهار داشت : دولت های حوزه خلیج فارس با چهار تهدید جدی که او آن ها را « رادیکالیسم شیعه ، نهادگرایی اسلامی ، انقلاب ایران و توسعه طلبی شوروی» خواند مواجه هستندو مورد تهدید قرار گرفته اند .(۱۵)

پی نوشت:

۱- منظور عباس امیرانتظام سخنگوی دولت موقت که در اسکاندیناوی سفیر بود و به موقع بازگشت به کشور به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد .
۲- منظور آیت الله شریعتمداری است که در جریان کودتای صادق قطب زاده نقش او در این کودتا برملا شد .
۳- جمهوری اسلامی ، ۱۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۷ ، ۸ ، ۱۱
۴- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۴
۵- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲
۶- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۳
۷- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۴
۸- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۴
۹- کیهان ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۳
۱۰- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۳
۱۱- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۵
۱۲- اطلاعات ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
۱۳- کیهان ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱
۱۴- کیهان ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲
۱۵- کیهان ، ۶ تیر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر