4

آتش زدن مالباخته به بهانه درخواست بازگرداندن مدارک شناسایی

  • کد خبر : 1674
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹

در پی وصول اخبار و اطلاعات مردمی در خصوص اقدامات مجرمانه یکی از افراد سابقه دار منطقه شهرک ولی عصر به هویت “علی . ج” ، بررسی موضوع در دستور کار عوامل دایره تجسس کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر قرار گرفت . در تحقیقات انجام شده از سوی عوامل تجسس کلانتری و شناسایی تعدادی ا […]

در پی وصول اخبار و اطلاعات مردمی در خصوص اقدامات مجرمانه یکی از افراد سابقه دار منطقه شهرک ولی عصر به هویت “علی . ج” ، بررسی موضوع در دستور کار عوامل دایره تجسس کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر قرار گرفت .
در تحقیقات انجام شده از سوی عوامل تجسس کلانتری و شناسایی تعدادی ا زمالباختگان مشخص شد که “علی . ب” به همراه یکی از همدستان خود به هویت “علی . ت” با استفاده از تاریکی شب و با تهدید چاقو و قمه مبادرت به زورگیری اموال و سرقت وسایط نقلیه به شیوه زورگیری کرده است .
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت متهمان و شناسایی محل های تردد احدی از آنها (علی . ب) ، مأموران تجسس کلانتری در ساعت ۱۶:۰۰ مورخه ۲۴/۰۲/۱۳۹۰ “علی . ب” را در پاسگاه نعمت آباد دستگیر و به کلانتری ۱۵۳ منتقل کردند ؛ متهم در حین دستگیری تلاش داشت تا با ایجاد درگیری و ایجاد روانی متواری شود که با هوشیاری مأموران دستگیر شد .
پرونده در پایگاه پنجم :
با تشکیل پرونده مقدماتی ، پرونده به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
اظهارات تعدادی از مالباختگان :
با انتقال متهم “علی . ب” ( ۲۵ ساله ) با هویت مستعار”اکبر جهان” به پایگاه پنجم و مراجعه تعدادی از مالباختگان مشخص شد که متهم به همراه همدست خود به شیوه های مختلف اقدام به سرقت و زورگیری از آنها کرده است .
زورگیری موتورسیکلت :
احدی از مالباختگان در اظهارات خود به مالباختگان گفت : “در مورخه ۲۴/۰۱/۱۳۹۰ در خیابان عمرانی ، واقع در محله باشگاه امام رضا ، در حال تردد با موتورسیکلت بودم که ناگهان اکبر جهان به همراه جوان دیگری جلوی مسیر مرا گرفته و با تهدید چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت موتورسیکلت پولسار مشکی من کردند “.
زورگیری در کوره های آجرپزی :
مالباخته ای دیگر پس از مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : “در ساعت ۲۲:۰۰ مورخه ۱۱/۰۲/۱۳۹۰ در پاسگاه نعمت آباد منتظر تاکسی به مقصد چهارراه یافت آباد ایستاده بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل من توقف کرد و به محض توقف ، یکی از آنها را ( علی . ب ) از لحاظ چهره مورد شناسایی قرار دادم ؛ من که از آمدن تاکسی ناامید شده بودم ، زمانیکه آنها اظهار کردند که حاضر هستند تا یک مسیر مرا برسانند قبول کردم تا سوار موتور آنها بشوم که در زمان سوار شدن به موتورسیکلت در وسط آنها نشستم ؛ به محض حرکت ، سرنشین عقب موتورسیکلت چاقویی را در پهلویم قرار داد و مدعی شد که در صورت ایجاد هرگونه سر و صدا و کمک خواستن از مردم مرا با چاقو خواهد زد تا اینکه مرا به محله کوره های آجرپزی برده و در آنجا اقدام به ضرب و شتم شدید من کردند به طوری که از ناحیه سر و دست مورد اصابت چاقو و چوب قرار گرفتم و بعد از آن نیز تمامی وجوه نقد همراهم توسط آنها سرقت شد .
زورگیری در جاده خاکی :
احدی از مالباختگان که توسط سارقان زورگیر مورد اصابت چاقو از ناحیه پهلو قرار گرفته ، پس از حضور در پایگاه پنجم و شناسایی متهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : “در ساعت ۲۱:۳۰ مورخه ۰۳/۰۲/۱۳۹۰ به همراه یکی از دوستانم در حال بازگشت از محل کارمان در اسلام آباد به سمت خانه بودیم که در یک جاده فرعی خاکی ناگهان سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار به ما نزدیک شدند ؛ اول فکر کردیم که آنها مأمور هستند و برای همین توقف کردیم اما بعد از چند لحظه متوجه شدیم که آنها افراد زورگیر هستند و برای همین با آنها درگیر شدیم تا مانع از سرقت آنها شویم که به محض درگیر شدن سوزش شدیدی را در ناحیه پهلوی راست احساس کردم که متوجه شدم به من چاقو زده اند ؛ هر دو سارق چاقو و پنجه بوکس به همراه داشتند و پس از مجروح ساختن من با چاقو به ناچار در مقابل آنها مقاومت نکرده و آنها نیز تمامی وجوه نقد همراه ما دو نفر را سرقت کرده و از محل متواری شدند “.
آتش زدن مالباخته به بهانه درخواست بازگرداندن مدارک شناسایی :
در میان مالباختگان فردی حضور داشت که از ناحیه صورت و بدن دچار سوختگی ناشی از بنزین شده بود ؛ این مالباخته پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت : “در ساعت ۲۰:۳۰ مورخه ۱۲/۰۲/۱۳۹۰ به اسامی “علی . ب” و “علی . ت” که بعد مشخصات آنها را بدست آوردم ، به بهانه گرفتن بنزین جلوی حرکت ماشین مرا گرفتند و زمانیکه در حال دادن بنزین به آنها بودم ، ناگهان به من حمله کرده و اقدام به سرقت مدارک ، وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم کردند ؛ زمانیکه قصد متواری شدن از محل را داشتند از آنها خواهش کردم تا حداقل مدارک شناسایی مرا که به درد آنها نمی خورد به من بازگردانند که یکی از آنها (علی . ت) به بهانه اینکه می خواهد مرا ادب نماید ، بنزینی را که از من گرفته بودند بر روی صورت و لباس هایم ریخت و پس از آن با فندک تمام لباس هایم را به آتش کشید و پس از آن نیز مرا در همان وضعیت رها کرده و از محل متواری شدند ؛ در شرایطی که در آن لحظه هیچ کس در محل حضور نداشت تا به من در خاموش کردن آتش کمک کند ، با زحمت بسیار و در حالیکه صورت و دست هایم به شدت سوخته بود ، موفق به در آوردن لباس ها و خاموش شدن آتش شدم و پس از نیز بلافاصله توسط یک راننده خودرو شخصی به بیمارستان منتقل شدم “.
سرقت در روز طبیعت :
احدی دیگر از مالباختگان که خودرو شخصی اش در هنگام درگیری با متهمان مورد آسیب و خسارت شدیدی شده بود ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در مورخه ۱۳/۰۱/۱۳۹۰ به همراه اعضای خانواده در حال عبور از خیابان عمرانی بودم که ناگهان یک دستکاه پراید با خودروی من برخورد کرد و زمانیکه به نحوه رانندگی اعتراض کردم ناگهان دو جوان کاملا مست به سمت من و خانواده ام حمله ور شدند و علاوه بر خساراتی که به ماشین من وارد کردند ، من و دیگر اعضای خانواده ام را مورد ضرب و شتم و تهدید با چاقو قرار داده و گردنبد طلای همسرم را نیز سرقت کردند که با حضور مردم در محل از دست آنها نجات پیدا کردیم و سارقان نیز با مشاهده مردم مجبور به فرار از محل شدند ؛ این دو سارق آنقدر در کار خود بی پروا بودند که بعد از چند دقیقه و در حالیکه من و خانواده ام هنوز در شوک این حادثه قرار داشتیم بار دیگر و اینبار به همراه تعدادی از دوستانشان به محل بازگشتند و قصد داشتند تا با شکستن شیشه نوشابه بار دیگر به من و خانواده ام حمله ور شوند که در این زمان پلیس در  محل حاضر شد و همگی آنها از محل متواری شدند .
تحقیقات پلیسی و دستگیری متهم متواری :
در تحقیقات کارآگاهان در خصوص سرقت مورخه ۱۳/۰۱/۱۳۹۰ مشخص شد که خودرو پراید سفید رنگ مورد استفاده از سوی متهمان پرونده در مورخه ۱۲/۰۱/۱۳۹۰ به سرقت رفته و پس از تصادف شدید با خودروی احدی از شکات پرونده در مورخه ۱۳/۰۱/۱۳۹۰ ، خودرو را در یکی از خیابان های فرعی به صورت رها شده ، توسط عوامل گشت کلانتری ، در مورخه ۱۴/۰۱/۱۳۹۰ کشف شده است .
در تحقیقات کارآگاهان از “علی . ب” ( اکبر جهان ) وی علاوه بر معرفی “علی . ت” به عنوان دیگر همدست خود در ارتکاب سرقت ها صراحتا به سرقت و زورگیری از مالباختگان اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت : “به همراه علی . ت و با استفاده از تاریکی شب در اطراف باشگاه امام رضا و دیگر مناطق جنوب تهران اقدام به سرقت و زورگیری می کردیم و بیشتر نیز افرادی را انتخاب می کردیم که تنها باشند ” .
سرانجام کارآگاهان پایگاه پنجم با شناسایی مخفیگاه علی . ت ( ۲۳ ساله ) در شهرک ولی عصر ، ۲۰ متری حیدری جنوبی ، این متهم را نیز در یک عملیات غافلگیرانه و در مورخه ۲۰/۰۳/۱۳۹۰ دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر با اشاره به اعتیاد شدید هر دو متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و سوابق آنها در ارتکاب جرایم مختلف گفت : ” هر دو متهم در اعترافات خود صراحتا به ارتکاب دهها فقره زورگیری و سرقت با سلاح سرد در مناطق جنوب تهران اعتراف کرده اند که تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران بویژه “شهرک ولی عصر” مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت طرح شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ” .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1674

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر