1

توافق هسته‌ای، بدون نیاز به وتوی اوباما در آمریکا تائید شد

  • کد خبر : 170219
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱:۲۱

دموکرات های سنای آمریکا روز پنج شنبه با ممانعت از رای گیری در مورد توافق هسته ای، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را از وتوی رد برجام در کنگره بی نیاز کردند.

سناتورهای دموکرات روز پنج‌شنبه با ممانعت از رأی‌گیری در مورد طرح «رد توافق هسته‌ای با ایران»، پیروزی بزرگی را برای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به ارمغان آوردند که عملا بدون نیاز به استفاده از حق وتوی خود، امکان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را پیدا کرد.

روز گذشته پس از ساعت‌ها بحث در صحن سنای آمریکا، جمهوری‌خواهان نتوانستند به آرای لازم برای جلوگیری از استفاده دموکرات‌ها از ترفند موسوم به «اطاله بررسی» (Filibuster) دست یابند. دموکرات‌ها با جلوگیری از این ترفند، مانع رأی‌گیری در مورد طرح رد توافق شده و عملا با سپری شدن ضرب‌الاجل اعلام نظر کنگره، کاخ سفید بدون آنکه با به کارگیری حق وتو متحمل هزینه‌های سیاسی شود، می‌تواند توافقی را که ۲۳ تیر ماه امسال در وین به دست آمد، اجرایی کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است که شاید باراک اوباما تنها رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که اصلی‌ترین دستاورد سیاست خارجی‌اش، در حالی اجرایی می‌شود که حتی یک نفر از حزب رقیب که اکثریت را هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان در اختیار دارد، به آن رأی مثبت نداده است.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170219

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر