1

جنتی: علیه من تظاهرات کردند و گفتند این وزیر صهیونیست را از این وزارتخانه بیرون ببرید

  • کد خبر : 170248
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

علی جنتی وزیر ارشاد در مراسم روز ملی سینما از خرابی‌هایی که میراث دولت‌های احمدی‌نژاد است و تاکید کرد که تحت تاثیر فشارها قرار نخواهد گرفت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته به کاخ سعدآباد رفت تا در مراسم روز ملی سینما بگوید اگرچه سیاست دولت حمایت از همه هنرمندان است اما خرابی‌های بسیاری در دولت‌های نهم و دهم در عرصه فرهنگ ایجاد شده است.

او از چالش‌هایی گفت که میراث دولت‌های احمدی‌نژاد بوده و تاکید کرد مشکلات و تنگناهایی که همه در زندگی روزانه با آن روبرو هستید حاصل این دولت‌هاست.

الف/وزیر دولت یازدهم بزرگترین اولویت دولت روحانی را برداشتن زنجیرهایی دانست که دست و پای مردم را بسته بود: « برداشتن تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ما تحمیل شده و اقتصاد ما را فلج کرده بود یکی از اولویت‌ها بود چون کارخانجات ما رو به تعطیلی رفته و درآمد کشور پایین آمده است.»

جنتی همچنین گفت که دولت سال ساختی داشته و سال‌سخت‌تری پیش رو دارد: «امسال سال سخت‌تری داشتیم چون سال گذشته نفت را در میانه ۱۰۵ دلار فروختیم و مسال ۴۵ دلار. به همین خاطر دولت سیاست ریاضتی پیش گرفته است. مثلا وزرا سفرهای خارجی خود را کم کردند یا وزارتخانه‌ها سیاست ریاضتی دارند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشحالم با تلاش شبانه روزی وزارت خارجه و تدبیر رییس جمهور، توافقی بین ما و دیگر کشورهای جهان حاصل و تحریم‌ها برداشته شد و در آینده نچندان دور تحریم‌ها به طور کل برداشته و پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود و امکان ایجاد گشایش در کشور فراهم می‌شود و آینده امیدبخشی خواهیم داشت.

او همچنین از جلسات متعدد و مکرر خود با بانک‌های خصوصی و اصحاب سرمایه خبر داد. جلساتی که در آن تلاش داشته حمایت آنان را در زمینه سرمایه‌گذاری فرهنگی جلب کند و گفت در آینده نزدیک در مهرماه جلسه‌ای با جمع کثیری از اصحاب سرمایه علاقمند به سرمایه‌گذاری فرهنگی خواهد داشت تا بتوان در زمینه‌های مختلف فرهنگی سرمایه‌گذاری کرد.

جنتی با بیان این که ما همه نقدها را می‌پذیریم اظهار داشت: «این دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده پذیرش هر نقدی است. بولتن‌هایی که از سوی وزارت ارشاد و اهالی سینما تهیه می‌شود مطالعه می‌کنم و بسیاری از نقد‌ها وارد است البته برخی نقد‌ها غیر منصفانه و بدون توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی است اما همه نقد‌ها را می‌پذیریم.

جنتی توضیح داد: سیاست کلی دولت حمایت از مجموعه فیلم‌های تولیدی است و تلاش می‌کنیم به تلاش سینماگران در ساخت یک فیلم ارج بنهیم اما در زمان نمایش دچار مشکلاتی هستیم و‌گاه نیاز به اصلاح یک فیلم و یا متوقف شدن یک اثر سینمایی می‌شود.

او بخش پایانی سخنانش را به فشارهایی که به وزارت ارشاد وارد شده اختصاص داد و تصریح کرد که با این حال تحت تاثیر فشار رسانه‌ها یا نمایندگان مجلس قرار نمی‌گیرند: « تحت تاثیر فشار رسانه‌ها نیستم و تحت تاثیر صحبت‌های نمایندگان مجلس درباره سینما نیستم بلکه بر اساس ضوابط عمل می‌کنیم و تحت تاثیر کسی قرار نمی‌گیریم. برخی سینماگران اشاره می‌کنند که به دلیل اشکالات وارده به یک فیلم از سوی یک نماینده اثر یاد شده توقیف می‌شود در صورتی که اینگونه نیست.»

جنتی درباره فیلم «قصه‌ها» هم گفت: «دو کارت زرد گرفتم و کارت سوم نیز به دلیل فیلم قصه‌ها در راه است. فیلم قصه‌ها مشکلی نداشت و باید اجازه اکران می‌گرفت.»

«رستاخیز» دیگر موضوعی بود که وزیر ارشاد به آن اشاره کرد:« دیدم در جشن خانه سینما بحث فیلم رستاخیز مطرح شد؛ شنبه با احمد رضا درویش جلسه‌ای دارم و توضیحات کافی را در این جلسه به این کارگردان اعلام می‌کنم. پیش از اینکه وزیر باشم از فیلمی که بیشترین حمایت را کردم روز رستاخیز بود و از این اثر سینمایی به عنوان فیلم فاخر تعریف کردم. گروهی از مراجع تقلید می‌گویند چهره حضرت ابوالفضل (ع)نباید مستقیم نشان داده شود و به ما حق بدهید ما به دیدگاه فقهی مراجع احترام بگذاریم زیرا کشور ما دینی است.»

او تاکید کرد: «علیه من تظاهرات کردند و گفتند این وزیر صهیونیست را از این وزارتخانه بیرون ببرید اما ما به این موضوع توجه نکردیم.»

او ادامه داد: «در مورد مسئله نامگذاری فیلم فجر، نامش را تغییر دادند و جنجالی به پا شد. نسبت به ایمان دکتر ایوبی و سید رضا میرکریمی دبیر بخش بین الملل جشنواره به انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی شکی نیست اما من مجبور شدم بار دیگر اعلام کنم که عنوان جشنواره فجر است و فجر از قرآن گرفته شده و کلمه مقدسی است.»

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: «تلاش کردیم برخی خرابی‌ها را ترمیم کنیم راه طولانی را در پیش داریم و امسال نیز این راه را دنبال می‌کنیم. در حوزه سینما هر کسی یک سلیقه دارد و هر فیلمی که ساخته می‌شود افراد با دیدگاه‌های مختلف درباره آن نظر می‌دهند و ما هر قدمی که بر می‌داریم به نقد‌ها توجه می‌کنیم و باید سعی کنیم اشکالات را رفع کنیم.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170248

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر