1

فتح الله زاده آن قدر عاقل هست که کاندیدای فدراسیون فوتبال نشود

  • کد خبر : 170439
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: «به طاهری گفتم در این یک ماهی که هستی یک کارنامه خوب از خودت برجای بگذار.»

امیر عابدینی با این‌که در پرسپولیس سمت اجرایی ندارد اما به نوعی از راه دور این باشگاه را اداره می‌کند. هر چند که شاید این نگاه درست نباشد اما رفتارها و مصاحبه‌های چند وقت اخیر عابدینی برای پرسپولیس، کاری را کرده که مدیران کنونی این باشگاه قادر به انجام آن نبودند.

دیدار عابدینی با طاهری شاید به مذاق وزارت ورزش خوش نیاید اما واقعیت این است که استفاده از تجربیات عابدینی می‌تواند به طاهری کمک کند. عابدینی درباره انتشار قراردادهای بازیکنان و کاندیدا شدن علی فتح الله زاده برای ریاست فدراسیون فوتبال و دیدارش با طاهری صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

* منتقدان انتشار لیست قراردادهای بازیکنان لیگ برتر می‌گویند شما و دیگران مانند تاج هم دریافتی‌شان از سازمان لیگ را منتشر کنند…

– من، حسن‌زاده، حاج‌جعفری و تاج هیچ حقوقی از سازمان لیگ نمی‌گیریم. همچنین اعضای هیات رییسه هم هیچ حقوق ثابتی ندارند. در دو سال گذشته بنده تنها ۵ میلیون دریافتی بابت حق جلسه دریافت کردم. این مبلغ را هم نمی‌خواستم بگیریم و به حسابداری سازمان لیگ گفتم بنزینی که من در این دو سال برای حضور در سازمان لیگ مصرف کرده‌ام از این رقم بیشتر است اما آنها مامور بودند و معذور! در سازمان لیگ بالاترین حقوق را پیر دِیر مجموعه دریافت می‌کند که ۵ میلیون تومان است. این چیزی است که به من گزارش شده و اگر غیر از این باشد در اسناد و مدارک نیامده است.

* یعنی تاج و دوستانش برای رضای خدا در سازمان لیگ کار می‌کنند؟

– وظیفه ما در هیات رییسه سازمان لیگ درآمدزایی برای فوتبال است. بقیه موارد مثل برنامه‌ریزی، تدارکات و کارهای اجرایی بر عهده سازمان لیگ است و مطمئن هستم تاج هیچ پولی از فوتبال درنمی‌آورد.

* اما انتشار مبالغ قرارداد بازیکنان یک کار کاملا غیرحرفه‌ای است…

– شاید از نگاه کلی این‌طور باشد اما من سه مزیت را امروز در انتشار لیست قراردادها می‌بینم؛ اولا ابهامی که به وجود آمده و همه می‌گویند فساد در فوتبال وجود دارد و مدیران هم دست‌شان در این فساد هست، مشخص می‌شود. مشخص می‌شود که از ۱۳ میلیارد پولی که در یک باشگاه هزینه می‌شود آیا دست مدیر باشگاه آلوده هست یا نه. من به شخصه به عنوان امیر عابدینی گارانتی می‌دهم مدیران فوتبال ما آلوده نیستند. همیشه زیر سوال بودیم که ارقام قرارداد بازیکنان واقعی نیست اما با اعلام این لیست وزارت اقتصاد و دارایی می‌تواند کنترل کند. دومین مزیت این کار این است که بازیکن دیگر نمی‌تواند به باشگاه جدیدش بگوید قرارداد پارسالم ۵۰۰ میلیون بوده و باشگاه جدیدش که شاید نخواهد به باشگاه قبلی بگوید به دنبال جذب این بازیکن است، ندانسته به این بازیکن ۶۰۰ میلیون یا بیشتر بدهد. در صورتی که بعدها استعلامی که گرفتند مشخص شد آن بازیکن بیشتر از ۲۰۰ میلیون نگرفته و همین موضوع دیگر باعث نمی‌شود که بازیکنان قیمت‌های‌شان را به طور فزاینده‌ای بالا ببرند. سومین مزیت این است که بازیکنی که یک میلیارد قرارداد دارد و ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی‌گیرد، دیگر توسط وزارت اقتصاد و دارایی مشخص است و مالیات اضافه از بازیکن گرفته نمی‌شود. اما این لیست منتشر شده یک ایراد هم دارد و آن این است که آیین‌نامه سازمان لیگ می‌گوید رقم قرارداد را اعلام کنیم اما در قرارداد بین بازیکن و باشگاه آمده این قرارداد محرمانه است. یک مزیت دیگر هم یادم رفت بگویم این است که مردم دیگر برای خودشان عدد و رقم درست نمی‌کنند. قبلا به خاطر اعلام نشدن لیست قراردادها یک اتفاق بد رخ داده بود و آن جدایی پیکره فوتبال از مردم بود.

* البته یک عیب هم این است که هوادار وقتی می‌بیند که یک بازیکن یک میلیاردی ضعیف بازی می‌کند، عصبانی می‌شود و واکنش از خود بروز می‌دهد…

– فوتبال در خانواده‌های ایرانی جریان دارد. واقعیت این است که ۳۰۰ هزار دلار در فوتبال خلیج‌فارس پولی نیست. اگر ما به بازیکنان نخبه‌مان کمتر از این رقم بدهیم می‌روند به کشورهای عربی و دیگر چیزی برای فوتبال ما باقی نمی‌ماند. چطور بازیکن خارجی درجه ۲ را می‌آوریم و سرسام‌آور به او پول می‌دهیم اما همین پول برای بازیکن ایرانی سروصدا درمی‌آورد.

* شنیده‌اید فتح الله زاده قصد کاندیدا شدن ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و با توجه به اختلاف چندوقت اخیر شما با او اگر فتح الله زاده رییس فدراسیون شود، شانسی برای حضور شما در فوتبال وجود ندارد…

– (خنده) فتح الله زاده کاندیدا نمی‌شود و این را خودش هم می‌داند. شوخی‌های‌مان به جای خود اما فتح الله زاده آن‌قدر عاقل هست که کاندیدا نشود.

* چرا نرود کاندیدا شود؟

– خودش می‌داند چرا. شما هم ادامه نده…

* در جلسه شما با طاهری، چه صحبت‌هایی ردوبدل شد و این‌که مخالف وزارت ورزش با مدیرعامل منصوب این وزارتخانه جلسه می‌گذارد جالب توجه است…

– اولا باید بگویم احساس کردم در این باب، طاهری مستقل است و هیچ مشکلی از این بابت، از صحبت‌های او احساس نکردم. درباره جلسه هم باید بگویم که خیلی مسایل محرمانه بین ما ماند و فقط می‌توانم بگویم بعد از صحبت با طاهری احساس کردم که طاهری خیلی تنهاست. بیشتر توضیح نمی‌دهم و همین یک جمله خیلی حرف‌ها در درون خود دارد. به طاهری گفتم در این یک ماهی که هستی سعی کن یک کارنامه خوب از خودت برجای بگذاری و در این یک ماه هر جا که احساس کردی من می‌توانم کمکت کنم، در خدمت هستم.

روزنامه گل

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر