1

شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با ایران از رژیم صهیونیستی گنبد آهنین می‌خرد

  • کد خبر : 172463
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام مذاکره برای خرید سامانه گنبد آهنین در برابر آن چه تهدید موشکی ایران خوانده شده هستند.

 اسکای نیوز در گزارشی اختصاصی از قصد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای خرید گنبد آهنین خبر داد. به ادعای این کشورها، سامانه گنبد آهنین برای دفاع در مقابل تهاجم موشکی ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گنبد آهنین، محصول مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ اما مذاکرات مذکور تنها با آمریکا و به صورت غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و تاکنون نیز پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته است.
همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، عربستان سعودی، امارات، عمان، قطر و کویت با خرید این سامانه که هزینه‌ای صدها میلیارد دلاری خواهد داشت، موافق هستند.  وزیر امور خارجه بحرین در سفر خود به لندن درباره خرید این سامانه گفت: گنبد آهنین اسرائیل بسیار کوچک است؛ اما سامانه‌ای که ما قصد خرید آن را داریم بسیار بزرگتر خواهد بود.
او همچنین مدعی شد: ایران پس از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده در نتیجه توافق هسته‌ای ایران، ظرفیت موشکی خود را افزایش خواهد داد.
گفته می‌شود این سامانه قادر است موشک‌های دوربرد و موشک‌های بالستیک مافوق صوت با برد فراقاره‌ای را هدف بگیرد.
بنابر ادعای مقامات رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع موشکی این رژیم، که از آن برای مقابله با حزب الله لبنان و حماس استفاده می‌کند، قادر است ۹۰ درصد موشک‌های ارسالی را شناسایی و خنثی کند.
yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر