2

سکوت مجامع بین‌المللی در قبال حکم اعدام شیخ نمر نشان‌دهنده عملکرد دوگانه آنهاست

  • کد خبر : 173314
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۱۵

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: سکوت مراجع حمایت از حقوق بشر در قبال جنایات آل‌سعود در یمن و نیز تأیید حکم اعدام شیخ نمر نشان‌دهنده عملکرد دوگانه نهادهای حقوق بشری است.

عباسعلی منصوری‌آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در واکنش به تأیید حکم اعدام شیخ نمر عالم شیعه و از مخالفان رژیم آل‌سعود،گفت: به طور قطع این اقدام نشان‌دهنده اوج خباثت مقامات آل‌سعود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شیخ نمر یک روحانی شیعه است و هیچ حرفی جز تحقق عدالت در عربستان ندارد، افزود: به طور قطع اجرای حکم اعدام شیخ نمر تبعات سیاسی و منطقه‌ای گسترده‌ای برای عربستان به‌ دنبال دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن انتقاد از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در قبال سرکوب فریاد عدالتخواهی مردم یمن و تأیید حکم اعدام شیخ نمر، اظهار داشت: قطعا با اجرای حکم این روحانی، چهره مقامات آل‌سعود در منطقه و در جهان اسلام منفورتر از گذشته خواهد شد که به همین دلیل مصلحت مقامات این رژیم در این است که از انجام چنین اقداماتی دست بردارند.

منصوری‌آرانی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم عربستان در خفقان زندگی می‌کنند و حقوق بشر در این کشور نقشی ندارد، گفت: در شرایط کنونی مقامات این کشور شیخ نمر را به جرم روشن‌گری به اعدام محکوم کرده‌اند که این حکم می‌بایست از سوی مجامع به اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری محکوم شده و پیگیری‌هایی برای جلوگیری از اجرای آن صورت گیرد.

وی سکوت مراجع حمایت از حقوق بشر در قبال جنایات آل‌سعود در یمن  و نیز تأیید حکم اعدام شیخ نمر را نشان‌دهنده عملکرد دوگانه این نهادها دانست و افزود: سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فجایع یمن و نیز صدور حکم اعدام شیخ نمر، جایگاه این نهادها را بیش از پیش در نزد افکار عمومی دنیا تضعیف می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با اشاره به اینکه در شرایط حاضر حکومت آل سعود به‌ دلیل تغییرات مکرر با مشکلات بسیاری روبه‌رو است، خاطر نشان کرد: به طور قطع اجرای حکم اعدام شیخ نمر، عربستان را با بحران داخلی و منطقه‌ای روبه‌رو خواهد کرد که پس‌لرزه‌های آن تا مدت‌های طولانی بر این کشور سایه می‌اندازد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173314

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر