2

مادران باردار و شیرده باید هر روز ۴ لیوان شیر بنوشند.

  • کد خبر : 17599
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۹:۲۰

یک کارشناس صنایع غذایی گفت: کودکان و نوجوانان به حداقل ۳ لیوان شیر در روز نیاز دارند و مادران باردار و شیرده نیز باید هر روز ۴ لیوان شیر بنوشند. عزیزالله کمال‌زاده اظهار داشت:  یک لیوان شیر که حدود ۲۵۰ میلی‌لیتر است، ۱۶ درصد پروتئین، ۳۰درصد کلسیم، ۱۱درصد پتاسیم، ۲۵ درصد ویتامین D و ۲۰ درصد […]

یک کارشناس صنایع غذایی گفت: کودکان و نوجوانان به حداقل ۳ لیوان شیر در روز نیاز دارند و مادران باردار و شیرده نیز باید هر روز ۴ لیوان شیر بنوشند.

خبرگزاری فارس: زنان باردار و شیرده باید روزی ۴ لیوان شیر بنوشند

عزیزالله کمال‌زاده اظهار داشت:  یک لیوان شیر که حدود ۲۵۰ میلی‌لیتر است، ۱۶ درصد پروتئین، ۳۰درصد کلسیم، ۱۱درصد پتاسیم، ۲۵ درصد ویتامین D و ۲۰ درصد ویتامین B2 و ۱۳ درصد ویتامین B12 را تأمین می‌کند.

وی گفت: گروه شیر و فرآورده‌های آن بهترین منبع کلسیم و ویتامین‌های گروه A,B,D با ارزش‌ترین پروتئین‌های مورد نیاز بدن انسان است.

*زنان باردار و شیرده روزانه به ۴ لیوان شیر نیاز دارند
————————————————————

وی گفت: کودکان یک تا ۳ ساله در طول روز به ۳ لیوان شیر، کودکان ۴ تا ۸ ساله به ۴ لیوان شیر، کودکان ۹ تا ۱۲ ساله به ۳ لیوان، نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله به ۳ لیوان، جوانان ۱۷ تا ۲۹ ساله به ۳ لیوان، بزرگسالان ۳۰ تا ۵۰ ساله به ۳ لیوان،‌ بزرگسالان ۵۰ ساله به بالا ۳ لیوان و زنان باردار و شیرده به ۴ لیوان شیر در طول روز نیازمندند.

این کارشناس ارشد در زمینه بررسی کیفیت شیر افزود: یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست یا ۳۵ تا ۴۵ گرم پنیر است؛ یک لیوان شیر که حدود ۲۵۰ میلی‌لیتر است، ۱۶ درصد پروتئین،۳۰ درصد کلسیم، ۱۱ درصد پتاسیم، ۲۵ درصد ویتامین D و ۲۰ درصد ویتامین B2 و ۱۳ درصد ویتامین B12 را تأمین می‌کند/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر