1

طرح اعلام نشده آمریکا برای ماندن در عراق+سند و تصویر

  • کد خبر : 17646
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶

دولت آمریکا طرحی اعلام نشده را برای باقی ماندن نیروها و مربیان آمریکایی در خاک عراق روی میز گذاشته است. به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ شبکه الجزیره ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به نقل از روزنامه عراقی”الصباح” امروز در خبری تاکید کرد: واشنگتن از ۳ ماه قبل طرحی اعلام نشده را در پیش گرفته تا […]

دولت آمریکا طرحی اعلام نشده را برای باقی ماندن نیروها و مربیان آمریکایی در خاک عراق روی میز گذاشته است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ شبکه الجزیره ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به نقل از روزنامه عراقی”الصباح” امروز در خبری تاکید کرد: واشنگتن از ۳ ماه قبل طرحی اعلام نشده را در پیش گرفته تا بتواند دیپلمات ها و مربیان خود را در خاک عراق نگه دارد. با این حال، به دلیل مخالفت عراقی ها با اعطای مصونیت به آمریکایی ها، امکان عملی شدن این طرح بسیار ضعیف است.
روزنامه “الصباح” تاکید کرد: «آمریکا دو گزینه را پیش رو دارد، یا کاملا از عراق خارج شود و یا اینکه به خواست عراقی ها تن داده و مربیان خود را بدون مصونیت در این کشور نگه دارد.»
این روزنامه به نقل از یک منبع آمریکایی خاطرنشان کرد: «دولت آمریکا اکنون مسئولان عراقی را برای موافقت با اعطای مصونیت به مربیان تحت فشار قرار داده است، و در این راستا از برخی عوامل منطقه ای بهره می جوید.»
بر اساس این گزارش، طرح واشنگتن شامل ابقای ۶ هزار تن از نیروهای آمریکایی، تحت عنوان مربیان اضافی است. علاوه بر این، ۵ هزار نیروی امنیتی هم برای حمایت از سفارت آمریکا و ۲ کنسولگری و ۲ مرکز آموزش پلیس عراق و ۱۰ مرکز آموزش نیروهای مسلح در عراق باقی خواهندماند.
در این طرح همچنین حدود ۲ هزار دیپلمات و کارمند وزارت امورخارجه و خزانه داری آمریکا در عراق باقی می مانند.
در همین راستا، سفارتخانه آمریکا بیش از ۴ هزار غیرنظامی را برای ارایه خدمات مختلف از جمله خدمات پزشکی و بیش از ۳ هزار مقاطعه کار و ۵۰ هواپیمای نظامی، غیرنظامی و بالگرد را به کار خواهد گرفت.
“جلال طالبانی” رییس جمهوری عراق اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که گروه های سیاسی با ماندن بیش از ۵ هزار مربی آمریکایی در عراق پس از سال ۲۰۱۱ البته بدون اعطای مصونیت به آنها، موافقت کرده اند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز چند روز قبل بار دیگر تاکید کرد، پس از سال ۲۰۱۱ اعطای مصونیت به مربیان آمریکایی امکان پذیر نیست.
۳۲۰/۷

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17646

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]