1

رژیم آل‌سعود امتداد راهبردی استکبار است

  • کد خبر : 178660
  • ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

تمام پیام کشورهای بیداری اسلامی این بود که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم. دشمن بر خلاف آنچه که اراده و برنامه ریزی کرده بود تا اسلام پا نگیرد نه تنها اسلام پا گرفت، بلکه مابقی کشورهای اسلامی را تحت تاثیرخود قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در مراسم بزرگداشت عالم ربانی شهید شیخ نمر که صبح امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب اسلامی تمام تلاش امام (ره) مبارزه با انکر منکرات زمان یعنی رژیم شاهنشاهی بود.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم و دو قطبی شدن جهان و بعد از فروپاشی نظام شوروی و تک قطبی شدن جهان نظام استکباری بررسی‌هایی انجام داد که طبق آن، چه قدرتی در مقابل استکبارگری‌ها ایستادگی خواهد کرد و طبق آن بررسی‌ها متوجه شدند اسلام ناب محمدی در مقابل نظام استکباری خواهد ایستاد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: استکبار تلاش بسیاری کرد تا این نظام پا نگیرد. یکی از اقلام توطئه دشمن در دهه اول انقلاب، ۸ سال جنگ تحمیلی بود؛ همچنین دشمن در دهه دوم تمام تلاش خود را انجام داد که این نظام ثبت نشود. در دهه‌ سوم نیز تلاش کرد تا پیام انقلاب اسلامی به گوش دیگر مسلمان عالم نرسد، اما موفق نشد و ملت‌های مسلمان در سراسر دنیا بیدار شدند و بیداری اسلامی پای گرفت، یعنی به برکت انقلاب اسلامی آن کشورها هویت اسلامی خود را بازیافتند.

رییسی ادامه داد: تمام پیام کشورهای بیداری اسلامی این بود که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم. دشمن بر خلاف آنچه که اراده و برنامه ریزی کرده بود تا اسلام پا نگیرد نه تنها اسلام پا گرفت، بلکه مابقی کشورهای اسلامی را تحت تاثیرخود قرار داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رژیم آل سعود را امتداد راهبردی نظام استکبار می‌دانیم، گفت: آل سعود از طرف آمریکا، اسراییل و انگلیس ماموریت استکباری خود را اجرا می‌کند. بنای آل سعود این است که نگذارد بیداری اسلامی شکل بگیرد، اما بیداری اسلامی پا گرفته و مردم مسلمان به نام دین پیام انقلاب اسلامی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: آنها تصور کردند که با شهید کردن شیخ نمر و به اسارت گرفتن شیخ زکزاکی می‌توانند جریان بیداری اسلامی را کنترل کنند، اما چنین چیزی امکان پذیر نیست و امکان ندارد این بیداری اسلامی با شهید کردن و به اسارت گرفتن خاتمه یابد؛ لذا بنای این خون‌های پاک این است که در مقابل نظام سعودی ایستادگی خواهند کرد.

رییسی با بیان اینکه روز شهادت شیخ نمر روز آغاز اوست، اظهار کرد: ما روز شهادت شیخ نمر را روز تولد او می‌دانیم. آنچه امروز به نظام استکبار می‌گوییم این است که پیام شهید شیخ نمر، شیخ زکزاکی و دیگر علمای بحرین به هیچ عنوان محدود نخواهد شد و پیام آنان که مبارزه با ظلم جهانی است، گسترش خواهد یافت. در این بیداری اسلامی شاهد این خواهیم بود که اشتعال آتش سعودی دامن آنها را خواهد گرفت و رژیم آل سعود را به زیر خواهد کشید.

افق نیوز / وی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری برای عالم پیام بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: شورای امنیت جلسه‌ای تشکیل دادند اما به جای آنکه جنایت‌های آل سعود و کشته شدن مردم مظلوم یمن را محکوم کنند، اتفاقات دیگر را محکوم کرد. آنها حتی فاجعه منا را محکوم نکردند و برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه کمیته‌ای باید از سوی سازمان ملل تشکیل می‌شد تا ابعاد مختلف آن ا بررسی کند، اما گویا ۵ هزار انسانی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند انسان نبودند. سازمان ملل و شورای امنیت چه پاسخی در مقابل خانواده‌های جانباختگان حادثه منا دارد؟

رئیسی در رابطه با فاجعه منا ادامه داد: متاسفانه در فاجعه منا رژیم آل سعود به دنبال مخفی کاری است و گویا سازمان ملل کر و کور است و نمی‌بیند آل سعود نسبت به مردم یمن چه ظلم‌هایی را انجام می‌دهند. امروز مردم یمن در شرایط سختی قرار دارند، اما سازمان ملل احساس مسئولیت نمی‌کند.

وی افزود: مردم مظلوم یمن فقط می‌خواهند خودشان بر سرنوشت خودشان مسلط باشند؛ لذا بنای عالم و بنای خون به ناحق ریخته شده شهدای عالیقدر این نیست که خون این شهیدان پایمال شود. خون مطهر این شهدا هزاران و میلیون‌ها دل را به دنبال خود خواهند کشاند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178660

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر