1

مجتمع تجارت جهانی فردوسی تهران پلمپ شد

  • کد خبر : 183221
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

حکم توقف فعالیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی با حضور برخی مسئولان و مدیران شهری پایتخت و شهردار منطقه ١٢ شهرداری تهران اجرا شد.

به گزارش افق عابد ملکی شهردار منطقه١٢ در حاشیه اجرای این حکم و در جمع خبرنگاران گفت: مدتهاست جلسات بسیاری درخصوص عدم رعایت قوانین ساخت‌وساز و همچنین ضعف سازه‌ای این مجتمع برگزارشد. در همین راستا همچنین قرار شد که سازمان نظام مهندسی نیز در این خصوص اظهار نظر خود را اعلام کند. این سازمان نیز طی بررسی‌هایی که صورت داد در نامه‌ای مکتوب اعلام کرد مجتمع تجارت جهانی فردوسی ایمنی لازم را ندارد.

وی تاکید کرد: پیرو این نامه و اعلام رسمی سازمان نظام مهندسی مبنی بر مقاوم‌سازی این مجتمع، موضوع عدم بهره‌برداری به مرجع قضایی اعلام شد و حکم کمیسیون رفع خطر به شهرداری منطقه داده شد. ما نیز مصمم و موظف بودیم که حکم را اجرا کنیم.

ملکی در خصوص تذکرات لازم به مسئولان این مجتمع قبل از پلمپ آن گفت: اخطارهای مکتوب و نامه‌های متفاوت هم از سازمان نظام مهندسی و شهرداری به مالک ابلاغ و اعلام شد. همچنین حکم مراجع قضایی را نیز به ایشان ابلاغ کردیم که از بهره‌برداری از ساختمان جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه طی چندین نوبت از مالک خواسته شد نسبت به مقاوم‌سازی و تکمیل مجتمع قبل از بهره‌برداری اقدام کند، تصریح کرد: ایشان قول‌های مساعدی درخصوص این کار داد و زمان خواست، اما در مدت زمانی که در اختیارشان قرار دادیم هیچ اقدام قابل توجهی برای رفع مشکلات مجتمع انجام نداد.

شهردار منطقه ١٢ شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تا رفع مشکلات مجتمع مذکور بحث بهره‌برداری از آن منتفی خواهد بود، ادامه داد: باید این مجتمع طبق قوانین و مقررات مقاوم‌سازی شود و حتی باید اعلام کنم که ما در همین خصوص هم می‌توانیم با مالک محترم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

ملکی تاکید کرد: به مغازه‌هایی که فعالیت خود را در این مجتمع آغاز کرده‌اند نیز چندین دفعه اخطارهای لازم داده شده و اعلام شده که بهره‌برداری‌های صورت گرفته در این مکان قانونی نیست.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع کماکان مجوزهای لازم برای بهره‌برداری را ندارد و حتی پایان کار ساختمانی را نیز از شهرداری دریافت نکرده است، اعلام کرد: باید بعد از اخذ مجوزهای قانونی و ایمن‌سازی استاندارد فعالیت در این مجتمع صورت می‌گرفت که در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

ملکلی در پایان گفت: امیدواریم مالک هرچه سریع‌تر نسبت به مقاوم‌سازی و اجرای قوانین ساختمانی در این مجتمع اهتمام ورزد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183221

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر