2

توسعه حمل و نقل درون شهری در ایستگاه دولت متوقف شده است

  • کد خبر : 183348
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیمی از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران را فرسوده اعلام کرد و از سهل انگاری دولت طی شش سال گذشته برای نوسازی و توسعه این ناوگان خبر داد.

bus

به گزارش خبرنگار شهری افق رحمت الله حافظی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌های بین المللی برای شهری همچون تهران حداقل ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری مورد نیاز است، اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تنها حدود ۶ هزار دستگاه یعنی ۵۰ درصد کمتر از حد استاندارد اتوبوس دارد.

حافظی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ درصد یعنی نزدیک به ۳ هزار دستگاه فرسوده بوده و تنها به علت کمبود اتوبوس همچنان در حال تردد هستند و آلودگی هوا یکی از مهمترین نتیایج ادامه فعالیت آن‌هاست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ازدحام بیش از اندازه مردم در ساعات اوج رفت و آمد را از نتایج کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری دانست و گفت: متاسفانه در این ساعات وضعیت به گونه‌ای است که شأن شهروندان رعایت نمی‌شود و ما نیز پوشش کافی برای همه نقاط تهران نداریم.

وی به تشریح دلایل ضعف ناوگان حمل و نقل درون شهری پرداخت و تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که ۵/۸۱ درصد از منابع مورد نیاز برای تهیه اتوبوس درون شهری را تامین کند و مابقی آن معادل ۵/۱۷ درصد به عهده شهرداری‌ها باشد اما طی شش سال گذشته از سوی دولت برای شهر تهران حتی یک دستگاه اتوبوس هم خریداری نشده است.

حافظی افزود: این مساله دین دولت است و مردم انتظار دارند که دولت به تعهدات خود عمل کند. همچنین شورای شهر طی سال‌های گذشته بارها این مساله را مطرح کرده اما متاسفانه هرگز مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، رقابت‌های سیاسی را مهمترین مانع کمک‌های دولت در دولت قبل دانست و تصریح کرد: در دو سال اخیر هم محدودیت‌های مالی مانع آن شده است که دولت، شهر تهران را در این امر حمایت کند.

وی نتایج سهل انگاری در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری را بسیار زیانبار دانست و گفت: در صورت حمایت مناسب می‌توان علاوه بر کاهش محسوس آلودگی هوا، شاهد کاهش هزینه‌های درمانی نیز باشیم.

حافظی در ادامه به تشریح فعالیت‌های شهرداری در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته شهرداری تهران اقداماتی در راستای نوسازی و بهبود سطح خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل درون شهری داشته اما بدون حمایت دولت به تنهایی کافی نبود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر