1

همه بازیهای فروردین ماهی تیم ملی/از اخراج شهریار تاتساوی باقهرمان جهان

  • کد خبر : 184497
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

 هرچند تیم ملی ایران در دهه ۲۰ شکل گرفت، اما سه دهه گذشت تا اولین دیدار ایران در ماه فروردین برگزار شود.

به گزارش کاپ، تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اولین مسابقه خود در ماه فروردین تا سال ۱۳۵۶ انتظار کشید. در دوم فروردین این سال بود که تیم ملی برای حضور در جشنواره هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس باشگاه رئال مادرید به اسپانیا دعوت شد و در برابر آرژانتین به میدان رفت در این مسابقه دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند. اما آرژانتین در ضربات پنالتی ایران را شکست داد. دو روز بعد تیم ملی در دیدار رده بندی این جشنواره مقابل باشگاه المولودیه الجزایر ایستاد و پس از تساوی یک بر یک مقابل این تیم، این بار در ضربات پنالتی پیروز شد. یک سال بعد و در شرایطی که ایران خود را برای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آماده می کرد دو دیدار دوستانه در ماه فروردین انجام داد. اولین مسابقه در ۱۶ فروردین با تساوی صفر-صفر مقابل یوگسلاوی خاتمه یافت. ۱۳ روز بعد تیم ملی در حضور ۶۰هزار تماشاگر میزبان ولز بود که این مسابقه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. پس از آن به مدت دو دهه دیداری در ماه فروردین برگزار نشد.

تیم ملی کشورمان در روز ۲۲ فروردین ۱۳۷۶ و در فاصله سه ماه پس از کسب عنوان سومی جام ملت های ۱۹۹۶ در دیداری دوستانه مقابل کویت به میدان رفت و موفق شد میزبان خود را با دو گل شکست دهد. یک سال بعد و در شرایطی که ایران این بار با مربیگری تومیس لاوف ایویچ خود را برای حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ آماده می کرد در تبریز به مصاف کویت رفت. این مسابقه در ۲۵ فروردین ۷۷ برگزار شد و ایران به تساوی یک – یک دست یافت. ۶ روز بعد این تیم کشورمان در رقابت های چهارجانبه جام ال جی به مصاف مجارستان رفت که با نتیجه ۲برصفر مقابل حریف خود تن به شکست داد.

در روز دوم فروردین ۱۳۷۹ ایران با مربیگری جلال طالبی در خانه قبرس به تساوی بدون گل دست یافت. پس از این مسابقه بود که ایران اولین تورنمنت رسمی خود را در ماه فروردین برگزار کرد. در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا که به صورت رفت و برگشت در شهرهای حلب سوریه و تهران برگزار می شد ایران در روز ۱۲ فروردین با ۸ گل مالدیو را شکست داد. اما پس از یک برد یک بر صفر در برابر سوریه نوبت به شکست یک بر صفر مقابل بحرین شکست خورد. مرحله برگشت از روز ۱۹ فروردین در تهران آغاز شد و ایران با دو برد سه بر صفر مقابل بحرین و مالدیو و تساوی یک بریک برابر سوریه تنها به لطف تفاضل گل برتر نسبت به سوریه راهی جام ملت ها شد.

ایران در فروردین ۸۱ هم دو بازی در رقابت های غرب آسیا برگزار کرد که مقابل فلسطین به تساوی ۲-۲  و در برابر کویت به تساوی بدون گل دست یافت. در فروردین ۸۳ تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ با ۷ گل لائوس را شکست داد و راهی مرحله دوم انتخابی بازی ها شد.  دو مسابقه این مرحله در فروردین ۸۴ برگزار شد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند در برابر ژاپن به برتری ۲بریک و در خانه کره شمالی به برتری ۲برصفر دست یابند و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرند.

از دیگر مسابقات دوستانه تیم ملی در فروردین می توان به برد یک بر صفر سال ۸۶ مقابل قطر، شکست یک برصفر در خانه بحرین در سال ۸۷ و تساوی ۲-۲ مقابل کویت اشاره کرد که مربی این دو مسابقه علی دایی بود. دایی در فروردین ۸۸ هم دو بار مربیگری ایران برعهده داشت که در روز سوم فروردین در دیداری دوستانه یک بر صفر کویت را شکست داد اما در روز ۸ فروردین شکست ۲بریک مقابل عربستان سبب اخراج دایی از مریبگری تیم ملی شد تا دیدار ۱۲ فروردین ایران مقابل سنگال با مربیگری روته مولر برگزار شود.

آخرین دیدارهای ایران در فروردین ماه با مربیگری کارلوس کی روش برگزار شد که در این دیدارها ایران در سال ۹۴ مقابل شیلی به برتری ۲برصفر و در برابر سوئد متحمل شکست ۳بریک شد. ۵ روز پیش هم ایران با ۴ گل مقابل هند به برتری دست یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=184497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر