2

اوباما: اظهارات ترامپ نشانه گیجی سیاسی و کمک به داعش است

  • کد خبر : 190900
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۲۱

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نامزد جمهوریخواه رقابت های ریاست جمهوری این کشور، سخنان ترامپ را نشانه «گیجی سیاسی» دانسته و عنوان داشت این اظهارات به داعش کمک می کند.

باراک اوباما

رئیس جمهور امریکا افزود: ما در حال حاضر پیشنهاداتی از نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری ایالات متحده به منظور ایجاد مانع برای همه مسلمانان در مهاجرت به امریکا داریم، لحنی که تمامی مهاجران را یک جور در نظر می‌گیرد و می‌گوید کل جوامع مذهبی در خشونت همدست هستند.

اوباما گفت: اینکه درباره «اسلام افراطی» صحبت کنیم نشانه حواس پرتی سیاسی است. اینکه ما در باره تشدید اقدامات ضد تروریستی و افزایش محدودیت برای مسلمانان صحیت کنیم موجب می شود که مسلمانان آمریکا احساس کنند که توسط حکومت خود مورد خیانت قرار گرفته اند.

بامداد یکشنبه مهاجم مسلحی به نام عمر متین در باشگاهی در شهر اورلاندوی ایالت کالیفرنیا ۴۹ نفر را کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد. در پی این حادثه، ترامپ بار دیگر پیشنهاد قبلی خود مبنی بر ممنوع کردن ورود مسلمانان به امریکا را تکرار کرده و عنوان داشت که اوباما باید از سمت خود استعفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «باراک اوباما» که در واکنش به انتقادات «دونالد ترامپ» از وی سخن می گفت در ادامه افزود: گزافه‌گویی دونالد ترامپ در مورد مسلمانان، خیانت به ارزش‌ های آمریکایی است و باعث تضعیف مبارزه با افراط گرایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=190900

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر