2

اصلاح بخش‌های غیرشفاف قانون انتخابات، حقوق داوطلبان و منافع نظام را بهتر تأمین می‌کند

  • کد خبر : 193315
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در قانون انتخابات غیرشفاف و حداقلی مطرح شده است، گفت: با اصلاح قانون انتخابات، هم حقوق داطلبان تأمین می‌شود هم منافع نظام، بهتر تحقق می‌یابد.

خبرگزاری فارس: اصلاح بخش‌های غیرشفاف قانون انتخابات، حقوق داوطلبان و منافع نظام را بهتر تأمین می‌کند

عباسعلی کدخدایی عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه قانون انتخابات کشور قدیمی و متعلق به دهه ۶۰ است‌، گفت‌: مکانیزم‌های انتخاباتی ما محدود به همان دوره است و ما نتوانستیم همراه با متقاضیان زمان و تحولات در ۳۰ سال گذشته خود را همراه کنیم لذا نیازمند بازبینی جامعی در قانون انتخابات هستیم تا هم حقوق داوطلبان تأمین شود و هم منافع نظام بهتر تحقق یابد.

وی زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات و شرایط احراز صلاحیت امر کیفی خواند و بیان داشت:‌ شورای نگهبان باید این ملاک‌های کیفی را به معیارهای کمی تبدیل کرده و نیز در بخش دیگری از اصلاحاتی که در قانون انتخابات باید صورت گیرد نقش احزاب و تبلیغات از جمله نحوه و هزینه‌های آن باید در دستور اصلاح قرار گیرد.

کدخدایی گفت: این مسائل در قوانین انتخاباتی موجود چندان شفاف نیست و به صورت حداقلی مطرح شده است که باید در یک مقطع زمانی و به صورت گسترده‌تری اصلاح شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با اصلاح قانون انتخابات، دیگر برخی نارضایتی‌هایی که رخ می‌دهد شاهد نباشیم، اظهار داشت: امیدواریم  افرادی که انتخاب می‌شوند، افراد شایسته‌ و موثر برای نظام بوده و هم افرادی باشند که وفاداری‌اشان به نظام و انقلاب اسلامی روشن و معین شده باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره اینکه آیا اصلاحات مد نظرش شامل الکترونیکی شدن انتخابات نیز می‌شود گفت:‌ این مسئله، ناظر به حوزه اجرایی است ولی ما تصور می‌کنیم که خیلی زمان از هنگام طرح آن گذشته است و باید سریع‌تر جامع عمل بپوشد و نیازمند آن هستیم که تأمل بیشتری میان دولت و شورای نگهبان صورت گیرد تا در انتخابات آتی از انتخابات الکترونیک بهره بگیریم که موجب بالا رفتن سرعت و اطمینان در نتایج می‌شود.

کدخدایی خاطر نشان کرد:‌البته باید زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز فراهم شود که در این زمینه باید قوانین مورد نیاز تصویب شود و این امر نیازمند همکاری مجلس است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=193315

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر