3

دور جدید مدیریت نیروهای ارزشی و ولایی در نظام اسلامی

  • کد خبر : 19404
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵

اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان در سالن همایش‌های دانشکده علوم ارتباطات پژوهشکده باقر‌العلوم با حضور علی‌اکبر ولایتی سخنگو، علیر‌ضا زاکانی رئیس و منوچهر متکی دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.در ابتدای این نشست خبری علی‌اکبر ولایتی با اشاره به فرایند شکل‌گیری جبهه متحد و ساز و کار وحدت بین اصولگرایان از گذشته […]

اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان در سالن همایش‌های دانشکده علوم ارتباطات پژوهشکده باقر‌العلوم با حضور علی‌اکبر ولایتی سخنگو، علیر‌ضا زاکانی رئیس و منوچهر متکی دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.در ابتدای این نشست خبری علی‌اکبر ولایتی با اشاره به فرایند شکل‌گیری جبهه متحد و ساز و کار وحدت بین اصولگرایان از گذشته تا به امروز گفت: موضوع اتحاد مجموعه اصولگرایان امر تازه‌ای نیست چرا‌که پایه این نکات پیش از این قبل از انتخابات مجلس هشتم با مکانیزم ۶+۵ شکل گرفته بود.

وی به ترکیب ۶+۵ و جبهه متحد اصولگرایان در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: در این مکانیزم ۵ نفر داور و ۶ نفر نیز از سه ضلع اصولگرایان حضور داشتند و بنده نیز جزو داوران بودم. به نظر ما آن تجربه موفق بود چرا‌که حاصلش مجلس هشتمی شد که به حمد‌الله کارنامه موفقی داشته و دارد.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان ترکیب ۸+۷ را شبیه ساختار ۶+۵ عنوان کرد و افزود: در ۶+۵ نیز گروهی به عنوان داور و گروهی به عنوان اضلاع کار خود را شروع کردند که در این دوره نیز جبهه متحد اصولگرایان کار خود را آغاز و کار خود را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به چرایی شکل‌گیری دیر هنگام مجموعه اصولگرایان و اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: علت اینکه دیرتر چنین مجموعه‌ای شکل گرفت و در مورد آن برنامه‌ریزی شد، این بود که صبر کردیم تا اصولگرایان در حوزه کاری خود دوام پیدا کنند تا نسبت به کارها اطلاع‌رسانی کنیم البته در این مدت نیز به صورت منظم بیانیه‌های کوتاه و اظهار‌نظر‌هایی موجز داشتیم که در رسانه‌ها منعکس شد.

ولایتی با اشاره به تلاش‌های بزرگانی همچون حضرات آیت الله مهدوی‌کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز و آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: علت اینکه چنین بزرگورانی که روسای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند و از ابتدا در شکل‌گیری وحدت اصولگرایان نقش مهمی ایفا کردند، این بود که حساسیت زمان و وضعیت بسیار مهم منطقه که شاهد امواج پی در پی بیداری اسلامی هستیم، وظایف مضاعفی را بر دوش نظام اسلامی می‌گذاشت که نمی‌شد انتخابات مهم مجلس نهم به حال خود رها شود، از این رو کسانی که شاهد پرچم‌داری این عرصه از زمان امام خمینی(ره) تا امروز و در زمان رهبر انقلاب هستند، به میدان آمدند.

وی تاکید کرد: هیچ زمانی مثل امروز روحانیت محترم جمهوری اسلامی ایران این چنین به صحنه نیامده‌اند که این بیانگر حساسیت موضوع و انتخابات مجلس است.

عضو هیئت داوری جبهه متحد اغصولگرایان در ادامه با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم تا نمایندگانی از بین کسانی که صاحب صلاحیت‌های لازم هستند، انتخاب شوند، اظهار داشت: این افراد باید کسانی باشند که تجربه و تعهدشان به نظام اسلامی اثبات شده باشد تا به عنوان کاندیدا معرفی شوند. از این رو جبهه متحد اصولگرایان تلاش می‌کنند چنین اشخاصی که بعضاً ناشناخته هستند، به مردم معرفی شوند.

به گزارش فارس، در ادامه نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان طی سخنانی با بیان اینکه جبهه متحد حاصل تلاش جمعی اصولگرایان و تاکید بر گفتمان اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: وحدت بخش مهمی از گفتمان اصولگرایی است که در درون جبهه و خانواده انقلاب تعریف می‌شود و بر اساس اصول و ارزش‌ها شکل گرفته است‌ که از این موارد موجب شکل‌گیری جبهه متحد شد.

وی با بیان اینکه تلاش جمعی اصولگرایان معطوف به فضای گفتمانی مشخص و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که ما‌حصل آن حضور پررنگ مردم در انتخابات و انتخاب نامزدها مبتنی بر ارزش‌ها به شمار می‌رود، افزود: نهایتا با جمیع این موارد کاندیدی به مردم معرفی می‌شود که دارای تعهد و تخصص بالایی است و انشاالله مجلسی هماهنگ و کار‌آمد و در خدمت مردم شکل خواهد گرفت.

زاکانی ابراز امیدواری کرد که حرکت جمعی اصولگرایان با حضور همه عناصر جبهه انقلاب ادامه پیدا کند.

در ادامه این نشست خبری منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان نیز در سخنانی با یادآوری اینکه حدود یک دهه از دور جدید مدیریت نیروهای ارزشی و ولایی در نظام اسلامی زمان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: موقعی که شوراهای دوم و مجلس هفتم و متعاقب آن انتخابات ریاست جمهوری که سر پل آورده‌های سیاسی جریانات کشور است، زمان می‌گذرد. با نزدیک شدن به مرحله دیگری یعنی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در واقع مهمترین رخ داد کشور در سال جاری با حضور همه جریانات، احزاب و تشکل‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو دهه گذشته در سخنان رهبر معظم انقلاب حضور پرنشاط و حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک اصل مطرح بوده است، ابراز امیدواری کرد که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت همه فعالان سیاسی موجب برگزاری انتخاباتی پر نشاط باشد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود در جبهه متحد اصولگرایان پرداخت و گفت: پس از ماه مبارک رمضان شورای مرکزی جبهه متحد بیش از ۳۰ جلسه را برگزار کرده است، ضمن آنکه جلساتی نیز هیئت داوری و هیئت اجرایی در این مدت برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هیئت اجرایی ساز و کارهای خوبی از قبیل ساز و کار ستادهای استانی تعریف شد، دو وظیفه جبهه متحد اصولگرایان را شناسایی بهترین‌ها و نیز معرفی آنان برای رای آوری به مردم عنوان کرد.

متکی با بیان اینکه در این مدت ساختاری که در حوزه ستاد و اجرایی باید شکل می‌گرفت، انجام و در حال نهایی شدن است، گفت: مکانیزم رسیدن به نامزد اصولگرایان برای معرفی به مردم در حال انجام شدن است. اضافه بر اینکه این کار از پایین به بالا انجام می‌شود، یعنی ما با رجوع به مردم و ستادهای استانی مسیر رسیدن به نامزد مورد نظر را طی می‌کنیم تا در عالم واقع به گزینه‌های خود برسیم و نهایتا نیز نامزدهای ما مورد اقبال مردم قرار گرفته و انشا‌ءالله به مجلس نهم راه یابند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر