3

پیامدهای مثبت ترانزیت شدن ایران به عنوان حلقه وصل اروپا و آسیا

  • کد خبر : 1952
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید با استفاده از ابزارهای تخصصی وزارت ارتباطات در فضای سایبری کشور حاشیه امنیت ایجاد کرد چرا که در غیر این صورت امنیت فضای مخابراتی کشور به مخاطره می‌افتد. حسین گروسی – عضو کمیسیون صنایع مجلس افق –  فارس، حسین گروسی با اشاره به بحث ادغام وزارت ارتباطات با وزارت […]

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید با استفاده از ابزارهای تخصصی وزارت ارتباطات در فضای سایبری کشور حاشیه امنیت ایجاد کرد چرا که در غیر این صورت امنیت فضای مخابراتی کشور به مخاطره می‌افتد.

حسین گروسی - عضو کمیسیون صنایع مجلس
حسین گروسی – عضو کمیسیون صنایع مجلس

افق –  فارس، حسین گروسی با اشاره به بحث ادغام وزارت ارتباطات با وزارت امور زیربنایی، اظهار داشت: این ادغام کارشناسی نبوده و مخالف این ادغام هستیم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد توسط کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد و در مجلس رای گرفتند بدون اینکه نظر کارشناسی اخذ شود.
این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه ادغام وزارت ارتباطات با دیگر وزارتخانه‌ها باید در کمیسیون تخصصی مطرح می‌شد، گفت: از لحاظ محتوایی اولین ایرادی که ایجاد می‌شود بحث IT جدای از مخابرات است.

وی ادامه داد: برخی معتقدند چون مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده دیگر لزومی ندارد این وزارتخانه وجود داشته باشد.

به گفته نماینده شهریار، وظیفه اصلی وزارت ارتباطات ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و اتصال و ارتباط غرب دنیا به فضای سایبری کشور است.

گروسی افزود: ایران به عنوان راه ترانزیتی ارتباطاتی در بین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که در آمدهای بسیاری برای کشور دارد.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به مباحث دولت الکترونیک و فضای مجازی و امنیتی، بیان داشت: این موضوعات برای کشور بسیار اهمیت دارد و باید با استفاده از مباحث تخصصی و فضای سایبری حاشیه امنیت ایجاد کرد که در غیر این صورت استکبار جهانی با تسلط بر روی این موضوع امنیت فضای مجازی را برهم می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به پیامدهای مثبت ترانزیت شدن ایران به عنوان حلقه وصل اروپا و آسیا، تصریح کرد: در صورتی که این مهم به دست بیاید امنیت فضای مجازی و ارتباطی اینترنت ایران برای این کشور‌ها مهم خواهد بود چون ارتباط مستقیم با کشورهای دیگر دارد.

وی تاکید کرد:‌ قطعاً‌ در فضای مجازی و ارتباطی کارشناسان متخصص درداخل کشور وجود دارند که فضای فعالیت‌ برای آنها مطرح است . در صورتی که این وزارتخانه منحل شود این نیروها جذب مراکز دیگر خواهند شد چون سطح کار کاهش می‌یابد و مجلس به دنبال ارتقا این سطح تخصصی است.

گروسی با بیان اینکه هیچ کشور پیشرفته وجود ندارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته باشد، اظهار داشت: کشوری که می‌خواهد قدرت اول منطقه بشود باید در همه ابعاد به خصوص در عصر ارتباطات و اطلاعات به جای حذف و ادغام به دنبال ارتقاء این جایگاه باشد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت ادغام وزارت ارتباطات مباحث نرم‌افزاری به شدت شکننده و تهدید کننده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر