1

طرح‌های اقتصادی با کمترین وابستگی به بودجه‌های دولتی در اولویت حمایت هستند

  • کد خبر : 201765
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با مدیران موسسه جهاد نصر، بر لزوم بهره‌مندی از ابعاد گسترده فرصت‌های کارآفرینی و توسعه پایدار بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش افق نیوز، دریابان علی شمخانی افزود: طرح‌های اقتصادی که با کمترین وابستگی به بودجه‌های دولتی می‌توانند بیشترین سود را به کشور با اشتغالزایی و تولید و صادرات برسانند در اولویت حمایت هستند.وی با اشاره به بحران آب در کشورهایی که در مناطق جغرافیایی خشک قرار دارند افزود: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور ما مدیریت منابع اب در بخش‌های شرب،  کشاورزی و صنعتی بوده و توسعه تحقیقات و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری منابع اب از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خدمت‌رسانی به مردم بویژه در مناطق محروم و توسعه طرح‌های تولیدی در این مناطق را یک ضرورت مهم برشمرد و تصریح کرد:  این فعالیت‌ها که با انگیزه و روحیه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی صورت می‌پذیرد نمادهای روشنی از مدیریت جهادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی، شیلات، آب‌رسانی و دیگر دستاوردهای موسسات وابسته به جهاد باید در مسیر توسعه پایدار و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هدفگذاری شوند تا با  هم افزایی از ظرفیت های دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز بهره‌برداری شود.

وی گفت؛ تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق معرفی و ترویج الگوهای اجرا شده و موفق امکان‌پذیر است و در این عرصه باید اقدامات صورت گرفته به درستی معرفی و در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار داده شوند.

وی حرکت پرشتاب به سمت طرح‌های دانش بنیان و مبتنی بر نیاز آینده کشور را وظیفه مهم سازمان‌های جهادی از جمله موسسه جهادنصر دانست و تاکید کرد؛ ایران پیشرفته و توسعه یافته متکی بر توان بومی، امنیت درون‌زا و قدرت دفاعی مستقل، الگویی قابل ترویج در سطح منطقه و کشورهای غیر وابسته است.

شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین گزارش داد که ؛ در این دیدار مدیران موسسه جهاد نصر گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه صنعت کشاورزی، شیوه های نوین تولید شیلات، برقی سازی چاه های آب و تولید محصولات دانش بنیان ارائه و بر توانایی تامین بخش مهمی از اهداف تعیین شده در چارچوب برنامه ششم توسعه با الگوی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201765

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر