1

تهدید شما را با تهدید پاسخ می‌دهیم

  • کد خبر : 20722
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

سردار یدالله جوانی در همایش سراسری مداحان پاسدار گفت :امروز تلاش دشمن این است که در داخل کشور ما قدرت تشخیص راه درست از غلط و حق از باطل را کم کند و اینجاست که داشتن تحلیل صحیح از رخدادها یک ضرورت است. سردار یدالله جوانی در همایش سراسری مداحان پاسدار با اشاره به افزایش […]

سردار یدالله جوانی در همایش سراسری مداحان پاسدار گفت :امروز تلاش دشمن این است که در داخل کشور ما قدرت تشخیص راه درست از غلط و حق از باطل را کم کند و اینجاست که داشتن تحلیل صحیح از رخدادها یک ضرورت است.

سردار یدالله جوانی در همایش سراسری مداحان پاسدار با اشاره به افزایش هجمه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن قصد دارد با افزایش مشکلاتی نظیر گرانی و تورم کاری کند که جریان همسو با آنها در داخل کشور پایگاه مردمی پیدا کنند تا نظام اسلامی حمایت‌های مردمی خود را از دست بدهد.

وی بر نقش مداحان در بصیرت افزایی جامعه تاکید کرد و با بیان این‌که اگر مداحان در مقطع حساس کنونی در انقلاب بتوانند موجب بصیرت‌افزایی شوند، موجبات رحمت الهی را فراهم می‌کنند، افزود: ما امروز درگیر جنگ نرم با دشمنان هستیم که از دل این جنگ فتنه‌هایی بروز و ظهور پیدا می‌کند و عامل برون رفت از این فتنه‌ها با کمترین هزینه‌، بصیرت است . به همین دلیل است که مقام معظم رهبری اخیرا و به ویژه پس از انتخابات سال ۸۸ بر روی مساله بصیرت تاکید زیادی داشته‌اند.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: امروز تلاش دشمن این است که در داخل کشور ما قدرت تشخیص راه درست از غلط و حق از باطل را کم کند و اینجاست که داشتن تحلیل صحیح از رخدادها یک ضرورت است.

وی ادامه داد: یکی از پدیده‌های این روزها، وجود حجم بالای تهدیدات گوناگون و تبلیغات سنگین دشمنان علیه ماست و خود این مساله جای سوال دارد که چرا در کنار هجمه ها و تبلیغات ما را تهدید هم می‌کنند و حتی از ترور افرادی نظیر سرلشکر سلیمانی نیز صحبت به میان می‌آورند.

جوانی با اشاره به این‌که آنچه امروز مشاهده می‌کنیم، حجم بالای تهدیدات دشمن است ، یادآور شد: تهدیدات در ۳۲ سال گذشته وجود داشته است، ولی امروز به لحاظ کمی و کیفی تفاوت هایی دارد . از سوی دیگر مقام معظم رهبری خطاب به دشمنان موضع قاطع گرفتند و فرمودند که حتی تهدید شما را با تهدید پاسخ می‌دهیم. باید ببینیم که وضعیت امروز ما چگونه است که دشمن این گونه تهدید می‌کند. جوانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با آرمان‌های خود از بدو پیروزی در مرز تهدیدات و هجمه‌ها قرار گرفته است، ولی در چند ماه گذشته وارد فضای جدیدی شده‌ایم و همین مساله دشمن را وارد ادبیات و فضاسازی‌های تازه‌ای کرده است.

وی مساله حقوق بشر ، تروریسم و انرژی هسته‌یی را سه بهانه‌ اصلی دشمن برای اعمال فشار علیه ایران برشمرد و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر به طور همزمان هر سه موضوع حقوق بشر ، تروریسم و انرژی هسته‌یی با هم مطرح شده است. مقام معظم رهبری قاعده‌ای را بیان فرمودند مبنی بر این‌که هرگاه انقلاب اسلامی و ملت ایران حرکت رو به جلویی داشته باشد، دشمن نیز هجمه‌های خود را بیشتر می‌کند، یعنی بین تهدیدات و سر و صدای دشمن با موقعیت ما رابطه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد:اگر این رفتار دشمن را با معیار مقام معظم رهبری تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم که جمهوری اسلامی ارتقای جایگاه و موقعیت جدیدی پیدا کرده است و دشمنان به دنبال تضعیف این موقعیت هستند.

معاون سیاسی سپاه روند قدرت‌یابی روزافزون جمهوری اسلامی ایران را یکی از دلایل نگرانی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: این مساله چیزی است که متاسفانه با وجود جدل‌های سیاسی در داخل کشور کمتر به آن پرداخته شده است. مسیر جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که دشمن را به شدت نگران کرده است. امروز جمهوری اسلامی یک کشور هسته‌ای و وارد باشگاه هسته‌ای شده ، سرعت رشد علم در کشور ما ۱۳ برابر متوسط برابر جهانی است و در برخی دیگر از بخش های علمی به سرعت فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم می‌کند و این برای کسانی که به دنبال بی‌ثباتی و شکست انقلاب ما بوده‌اند روند خوشایندی نیست.

وی در ادامه یادآور شد:۱۰ سال پیش دشمن برای چند سانتریفیوژ به ما هشدار می‌داد، ولی امروز هزاران سانتریفیوژ تولید شده است. امروز جمهوری اسلامی عملا قابلیت‌های دین اسلام را توام با معنویت و اخلاق به نمایش گذاشته است.

جوانی، مساله بیداری اسلامی را یکی از نشانه های قدرت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: همه ملت هایی که در کشورهای مسلمان نظیر مصر و تونس قیام کرده اند یک حرف مشترک دارند و آن بازگشت به اسلام و بازیابی هویت دینی است. بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و این مساله، جمهوری اسلامی ایران را ارتقا می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی این قیام ها شروع شده غربی ها سعی کردند بگویند که اینها قیام‌های گرسنگان و برای دستیابی به برخی حقوق و دموکراسی است، ولی کم‌کم که این قیام‌ها جلو رفت سعی کردند رابطه آن با انقلاب اسلامی را انکار کنند، ولی تا چشم باز کردند دیدند یک همایش بزرگ و بی‌نظیر با حضور بیش از ۷۰۰ شخصیت برجسته جهان اسلام و حضور مقتدرانه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شده است.

وی با بیان این‌که شیعه امروز چنین توانمندی‌ای پیدا کرده است که دشمن قدرت مقابله با آنها را ندارد، افزود: جمهوری اسلامی که یک کشور مسلمان و شیعه است، امروز در حال ظهور به عنوان یک قدرت بین المللی است که امیدها به وحدت اسلامی را بیشتر کرده است. در کنار این مولفه های قدرت، ما دو افول را شاهد بوده و هستیم. انقلاب اسلامی در فضای دو قطبی سوسیالیسم و لیبرالیسم ظاهر شد، ولی در همان دهه اول سوسیالیسم متلاشی شد و امروز هم حرکتی در غرب شروع شده است و توده‌ها می‌گویند که ما ۹۹ درصد هستیم و کم کم شاهد افول لیبرالیسم خواهیم بود. جنبش وال‌استریت یک حرکت ضد سرمایه‌داری است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این جنبش نظام سرمایه‌داری را زمین می‌زند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: اگر یک نگاه به چهار دهه گذشته داشته باشیم،‌ می‌بینیم که عده ای در سالهای ۵۶ و ۵۷ به امام می‌گفتند که نمی‌شود شاه را بیرون کرد و این حرفها را گفت. وقتی هم انقلاب پیروز شد باز می‌گفتند نمی توان جلوی آمریکا ایستاد، ولی امام مثل کوه ایستادند و امروز می‌بینیم که نظام سرمایه‌داری ضعیف و جمهوری اسلامی قو‌ی‌تر شده است و شاهد بیداری اسلامی هستیم.

جوانی با اشاره به این‌که پیشرفت جمهوری اسلامی یک شبه حاصل نشده است، تصریح کرد: در همه روندهای اخیر، انقلاب اسلامی ایران یک نقش اساسی داشته است و در واقع انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عامل اصلی شکست‌ها در خاورمیانه بوده و بخش عمده بحران امروز غرب نیز به دلیل همین شکست‌هاست. آمریکا امروز ۱۶ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و از سوی دیگر سه هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده است، ولی امروز با شکست در حال خروج از آن کشور است. از طرف دیگر سپاه عامل پیشرفت بوده و به همین خاطر می‌گویم که عامل بدبختی‌های آنها سپاه قدس و شخصی مثل سردار سلیمانی است. آمریکایی‌ها خوابی برای جهان دیده‌اند که رهگذر آن خاورمیانه بود، ولی این خواب تعبیر نشده و امروز خاورمیانه به نمایشگاهی از شکست‌های آمریکا تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این‌که ما امروز در اوج قدرت هستیم، اظهار کرد:‌ امروز جمهوری اسلامی توانمند است که از خود دفاع کند و مداحان ما هر کجا که صحبت می‌کنند، باید این توانمندی را که زیر سایه ولایت فقیه به دست آمده بیان کنند. محوریت این نظام و نائب امام زمان(ع) موجب ایجاد قدرتی شده که دشمن را وادار به این سر و صداها کرده است. دشمن امروز جرات حمله ندارد، ولی هیاهو می‌کند تا در داخل بتواند زبان عده ای را باز کند .

معاون سیاسی سپاه در ادامه گفت:‌ در دوم خرداد مجلس به نام اصلاحات داشتیم و اخیرا آقای حدادعادل گفته است که اگر حواسمان را جمع نکنیم و نیروهای ارزشی و اصولگرا هوشیار نباشند، مجلس نهم می‌تواند تکرار مجلس ششم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس ششم همان مجلسی بود که از دل آن حرکت خفت‌باری شکل گرفت و طی آن ۱۲۷ یا ۱۳۵ نماینده مجلس که باید مدرس‌ گونه عمل می‌کردند، نامه‌ای را به مقام معظم رهبری فرستادند.

وی افزود: مقدمه نامه آنها این بود که ما ضد انقلاب نیستیم، بلکه اهل جبهه و جنگ بوده‌ایم و به همین عنوان به مقام معظم رهبری نصیحت می‌کردم که اگر مثل امام جام زهر دیگری را ننوشید، کشور ما اشغال می‌شود و این یعنی دشمن با تهدیدات خود توانست، عده ای را در داخل مغلوب کند.

جوانی با تاکید بر این‌که دشمن امروز ضعیف و جمهوری اسلامی قوی است، تصریح کرد: امروز موازنه استراتژیک به هم خورده است، ولی متاسفانه عده‌ای در داخل کشور برعکس تحلیل می‌کنند . امروز برخی از نیروهای انقلاب در جاده اصلی انقلاب حرکت می‌کنند، ولی عده ای از آنها از جاده منحرف شده‌اند و تازه می‌گویند که ما در جاده اصلی هستیم و دیگران منحرف شده اند، در حالی که خودشان به دنبال ایجاد انحراف در مسیر انقلاب هستند و جریان انحرافی به همین خاطر است.

جوانی همچنین خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دشمن به دنبال استفاده از وضعیت موجود کشور ماست و ما با بصیرت‌افزایی باید کاری کنیم که جریان‌های منحرف و جریان‌های اصیل شناسایی شوند.

وی خطاب به مداحان با بیان این‌که در لابلای گریه‌ها و عزاداری‌ها باید راه درست را به مردم نشان داد، خاطرنشان کرد: مبنای جامعه ما برای درستی یا نادرستی رخدادها و تحلیل رفتارها، مکتب امام است؛ چرا که مکتب امام نقشه راه ماست و مکتب مقام معظم رهبری نیز همان مکتب امام است. مکتب ولایت و امام در واقع همان مکتب اهل بیت است، ولی باید مکتب اهل بیت را به زبان امروز بیان کرد. باید به دست مردم ملاک داد تا راه درست و غلط را تشخیص دهند؛ چرا که می‌بینیم عده‌ای دم از امام می‌زنند، ولی از سر دلسوزی به رهبر می‌گویند جام زهر بنوشید.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: اگر امروز امام مثل خورشید در جامعه می‌درخشد،‌ باید خط امام را تبیین کرد . یکی از ابعاد خط امام، استکبارستیزی است. پس هر کس روند سازش با استکبار را در پیش گرفت، منحرف است. فرقی نمی‌کند که فرد منحرف، آقای بنی‌صدر، بازرگان، منتظری در زمان خود امام یا برخی آقایان دوم خردادی باشد یا کسانی باشند که امروز به عنوان جریان انحرافی از آنها یاد می‌شود.

جوانی با بیان این‌که یکی دیگر از شاخص‌های مکتب امام، ولایت‌مداری است، افزود: امروز دشمن به دنبال این است که جایگاه ولایت را در جامعه مخدوش و بی اعتبار کند؛ چرا که آنها با همه وجود به این مطلب پی بردند که تا زمانی که ملت پشتیبان ولایت فقیه است، نمی‌توان به آن آسیب رساند و در مورد سپاه نیز فهمیده‌اند که آن جمله امام (ره) که “اگر سپاه نبود کشور نبود” ، درست است.

وی تصریح کرد: گاهی فضا آنقدر پیچیده می‌شود که خواصی که باید بصیرت افزا و افشاکننده توطئه باشند، در فهم توطئه دچار اشتباه می‌شوند. یکی از نقاط کانونی توطئه سال ۸۸، جایگاه ولایت فقیه بود، ولی برخی از افراد حتی از مسوولان رده بالای کشور خیلی راحت این مساله را به دعوای بین دو نامزد انتخاباتی تقلیل دادند.

وی اضافه کرد: وقتی داستان تقلب نوشته شد، اینطور فکر می‌کردند که وقتی بگوییم تقلب شده است، یعنی گفته‌ایم نظامی که در راس آن ولایت فقیه است، دچار فساد و تقلب شده و وقتی مردم این مساله را باور کردند، می‌گویند نظام فاسد شده است. کسانی که باید یار رهبری باشند سناریوسازی کردند و مدعی تقلب شدند به طوری که آقای موسوی در روز بیست وسوم یعنی فردای انتخابات در بیانیه‌ خود گفت باید ببینیم که این تقلب و شعبده‌بازی با اراده چه کسی بوده است.

معاون سیاسی سپاه در پایان اظهار کرد: امروز جریانی خاص و منحرفینی داعیه رابطه با امام زمان(عج) را دارند، ولی شب و روز در مقابل ولایت می‌ایستیم در حالی که دم از امام و اسلام می‌زنند. در سال ۸۸ نیز عده‌ای می‌گفتند می خواهیم جمهوری اسلامی را براساس نسخه اصلی امام اداره کنیم ولی وقتی در ماجرا دقیق می شدیم، می‌دیدیم که منحرف شده‌اند و امروز نیز عده‌ای همین شرایط را دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر