1

حوادث کوی دانشگاه (۱۸ تیر ۷۸) نمونه کوچکی از فتنه ۸۸ بود

  • کد خبر : 36694
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲

امروز حلقه لندن یک واقعیت و حضور افرادی از جبهه دوم خرداد و مجلس ششم در آرایش سیاسی دشمنان، مشهود است.

افق:(ofoghnews.ir) مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:‌ حوادث کوی دانشگاه (۱۸ تیر ۷۸) نمونه کوچکی از فتنه ۸۸ بود که دشمنان طی آن تلاش کردند نظام اسلامی را به چالش بکشند.

باشگاه خبرنگاران، سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حوادث تلخ ۱۸ تیر را از جمله مسائل چالش برانگیز برای نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: حوادث کوی دانشگاه(۱۸ تیر ۷۸) نمونه کوچک شده فتنه ۸۸ بود و سناریویی بود که تصمیم داشت نظام اسلامی را به چالش بکشد.

وی افزود: دشمنان انقلاب ابتدا می خواستند با سناریوسازی، دانشجویان را مقابل نظام و رهبری قرار دهند و با متهم کردن نظام به اینکه دانشجویان را سرکوب کرده و یا به قتل رسانده در صدد کشاندن مردم به سطح خیابان ها بودند؛ غافل از اینکه مردم باهوش‌تر و با بصیرت‌تر از این سناریو سازان بودند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پخش بنرها، پلاکاردها،‌ بیانیه ها برای شهدای نداشته کوی دانشگاه و مظلوم نمایی را از جمله برنامه های شکست خورده ضد انقلاب برای کشاندن مردم به خیابان ها در حوادث کوی دانشگاه (۱۸ تیر ۷۸) دانست و گفت: خدا خواست که آنها به هدف خود نرسند؛ هدفی که می خواست مردم را در برابر نظام قرار دهد.

سردار جوانی در خصوص ارتباط حوادث کوی دانشگاه با فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ ادامه جریان شکست خورده کوی دانشگاه با ابعادی وسیع تر و گسترده تر بود که پس از گذشت ۱۰ سال بنا داشت با استفاده از الگوی انقلاب های مخملی و ادعای تقلب در انتخابات، مردم را به خیابان ها بکشاند که این اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: کسانی که موتور متحرک حوادث سال ۸۸ بودند از مدت‌ها پیش، دستشان برای مردم با بصیرت ایران، رو شده بود و برخی دیگر هم با گذشت زمان در خرداد، تیر، مرداد و عاشورای ۸۸ چهره نفاق خود را نشان دادند.

سردار جوانی با بیان اینکه فتنه گران با اعمال خود نشان دادند که هدفشان مبارزه با قرآن، اسلام و آرمان های الهی انقلاب است، گفت: در این میان برخی گروه های سیاسی که در فتنه حضوری فعال داشتند سابقه مسئولیت های بالایی را در نظام داشته اند اما به مرور دچار نوعی استحاله و تجدید نظر طلبی در آرمان ها و اهداف انقلاب شدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه افزود: اشخاصی در این فتنه بوده اند که در ۱۳ آبان ۵۸ در حادثه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند و در مقاطعی تند ترین شعارها را علیه لیبرال ها و منافقین سر دادند ولی طمع قدرت، آنها را از روحیه‌های انقلابی شان دور کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مسببین حادثه ۱۸ تیر و فتنه ۸۸ سودای بازگشت به انتخابات را سر می دهند و آیا نظام چنین اجازه ای را برای ورود آنها به انتخابات خواهد داد؛ گفت: قبل از ورود آنها باید خیلی از مسائل روشن شود آنها به حیثیت نظام ضربه زدند و مشکلات و خسارت های زیادی را برای ملت به وجود آ‌وردند.

سردار جوانی ادامه داد: جریان اصلاحات و در راس آن دوم خردادی ها چگونه می‌خواهند این خسارات را جبران کنند تا امیدی برای بازگشت آنها وجود داشته باشد.

رئیس پیشین اداره سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه گران با استناد به مدارک آرشیوی، همکاری های طولانی با رسانه های بیگانه برای ضربه زدن به انقلاب داشته‌اند، تصریح کرد: حادثه سازان ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ در مقابل نظام اسلامی آرایش سیاسی گرفتند؛ امروز حلقه لندن یک واقعیت و حضور افرادی از جبهه دوم خرداد و مجلس ششم در آرایش سیاسی دشمنان، مشهود است.

وی یادآور شد: امروز گنجی ها، سروش ها و مهاجرانی ها که زمانی مدعی اصلاحات در کشور بودند در صف دشمنان انقلاب هستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه قانون اساسی، مسئولیت های کلیدی و سنگین را به کسانی می دهد که تعهد آنها به نظام و قانون اثبات شده باشد؛ خاطرنشان کرد: کسانی که خلاف قانون عمل کردند نباید انتظار داشته باشند که نظام از تقصیرات آنها چشم پوشی کند ولی باید توبه واقعی کنند تا شاید گذر زمان، صداقت آنها را نمایان کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر