4

دبیر کل ناتو اعلام کرد:”نگران سطح پایین بودجه‎های دفاعی به‎ویژه در اروپا هستم.”

  • کد خبر : 2120
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو با درخواست از متحدان اروپایی این سازمان برای کاستن از میزان اتکای خود به امریکا در زمینه تسلیحات امروزی، ایده “پدافند هوشمند” را مطرح کرد. راسموسن در سمیناری در مجلس سنای اسپانیا با عنوان “ناتو و کشورهای مدیترانه‎ای، تغییر در پیش” گفت، “نگران سطح پایین بودجه‎های دفاعی به‎ویژه در […]

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو با درخواست از متحدان اروپایی این سازمان برای کاستن از میزان اتکای خود به امریکا در زمینه تسلیحات امروزی، ایده “پدافند هوشمند” را مطرح کرد.

راسموسن در سمیناری در مجلس سنای اسپانیا با عنوان “ناتو و کشورهای مدیترانه‎ای، تغییر در پیش” گفت، “نگران سطح پایین بودجه‎های دفاعی به‎ویژه در اروپا هستم.”

به‎گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبیر کل ناتو همچنین با طرح ایده “پدافند هوشمند”، از کشورهای عضو ناتو خواست، موثرترین راهبرد هزینه‎ها را طرح‎ریزی کنند.

وی گفت، “کشورهای بسیاری قادر به تهیه برخی تجهیزات پیشرفته مورد نیاز ما نیستند. اگر ما آن‎ها را به اتخاد راهکارهای چند جانبه ترغیب کنیم، این کشورها می‎توانند با هم از پس امکانات بالقوه‎ای که به تنهایی استطاعت تامین آن را ندارند، برآیند.”

راسموسن همچنین خاطر نشان کرد که عملیات ناتو در لیبی، میزان اتکای این سازمان به تسلیحات و مهمات پیشرفته امریکا را آشکار ساخته است.

در همین حال، ژنرال استفان آبریال فرمانده ارشد ناتو روز سه شنبه (۲۴ خرداد) نسبت به کمبود احتمالی منابع در صورت ادامه جنگ علیه معمر قذافی دیکتاتور کشور بحران‎زده لیبی هشدار داد.

طبق این گزارش، دبیر کل ناتو در ادامه سخنان خود گفت که نمی‎توان بودجه‎های دفاعی را “از تقلیل معاف کرد، اما تصور می‎کنم که متحدان اروپایی ناتو با خطر واقعی عقب ماندن هرچه بیشتر از سرعت پیشرفت تکنولوژیکی مواجه خواهند بود.”

در این بین، رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا پیش‎بینی کرده است که اگر متحدان اروپایی ناتو از اختصاص بودجه‎های دفاعی کافی کوتاهی ورزند، آینده تیره و تاری در انتظار این نهاد خواهد بود.

ناتو در سال ۱۹۴۹ به‎عنوان خاکریزی به رهبری امریکا در برابر اتحاد جماهیر شوروی سابق تاسیس شد، اما در دوران پس از جنگ سرد، این نهاد اهداف دیگری را دنبال کرده است. امریکا ۲۵ درصد از بودجه نظامی این ائتلاف ۲۸ عضوی را تامین می‎کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر