1

پیشنهاد مذاکره اشتون تعارف سیاسی است

  • کد خبر : 21707
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خود در بروکسل با اعلام بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی اعلام کردند و جزئیات مربوط به این تحریم‌ها نیز امروز جمعه منتشر شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح شرایط ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای،گفت: پیشنهاد مذاکره اشتون به ایران یک تعارف سیاسی است.

سیدحسین نقوی حسینی درباره سیاست دوگانه اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: درخواست مذاکره کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی یک تعارف سیاسی است چرا که در مقابل آن اتحادیه اروپا سیاست تحریم علیه ایران را در پیش می‌گیرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای غربی در طرح پیشنهاد مذاکره صادق نیستند چون با نگاهی به سرنوشت گفت‌و‌گو‌های آنکار مشخص می‌شود آن‌ها بیشتر دنبال اتلاف زمان هستند تا اینکه قصد و اراده جدی برای رفع سوءتفاهمات میان خود و تهران داشته باشند.

وی علت بن بست در مذاکرات آنکارا را بی‌برنامه بودن ۱+۵ اعلام کرد و افزود: عملکرد غرب در آنکار مشخص کرد که آن‌ها فقط به مانع تراشی در مقابل فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی می‌اندیشند تا سرعت دستیابی به فناوری‌های روز جهان را از دانشمندان ایران سلب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تهران همواره آماده انجام گفت‌و‌گو دوجانبه است، تصریح کرد: ۱+۵ دیگر صلاحیت ادامه مذاکره با ایران را تحت هیچ عنوانی ندارد و آژانس مرجع رسمی در این باره محسوب می‌شود ضمن آنکه این مرجع نیز تنها با ارائه برنامه مشخص می‌تواند با جمهوری اسلامی پای میز مذاکره بنشیند.

کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه (۱۰ آذر) در جمع وزرای امورخارجه این اتحادیه در بروکسل اعلام کرد: ما مایلیم تا دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به نامه اخیر من مبنی بر از سرگیری گفت‌وگو‌ها با ایران پاسخ دهند؛ ما همچنان به دنبال گفت‌وگو هستیم اما در عین حال به افزایش فشار بر دولت ایران برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که آن‌ها راه درست را در پیش می‌گیرند ادامه می‌دهیم.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خود در بروکسل با اعلام بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی اعلام کردند و جزئیات مربوط به این تحریم‌ها نیز امروز جمعه منتشر شد.

منبع : فردا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21707

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر