1

دفاع خوب از دولت خواست منتقدان است/ شیطنت مناظره‌ای سعودی‌ها

  • کد خبر : 219216
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

۱۷ روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مهلت بافی است و رقابت‌ انتخاباتی ۶ کاندیدای این جشن سیاسی به گرم ترین بخش‌های خود رسیده است.

//////////////////////////////افق نیوز/ ۱۷ روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مهلت باقی است و رقابت‌ انتخاباتی ۶ کاندیدای این جشن سیاسی به گرم ترین بخش‌های خود رسیده است.
 مناظره‌ای از نوع دغدغه‌های جوانی
در جریان مناظره دیروز میان وحید موسویان رئیس ستاد انتخاباتی جوانان حامی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی و شهاب طباطبایی از اعضای جوانان حامی حجت الاسلام و المسلمین روحانی مطالب متنوعی مطرح شد؛ که مهم‌ترین آنها به قرار زیر است:
فارس نوشت طباطبایی در جریان این مناظره گفت: اگر دولتی بخواهد نرخ تورم را کنترل کند اجتناب ناپذیر است که نرخ رکورد بالا برود، نرخ طلاق از ۱۰ سال گذشته تاکنون نرخ صعودی داشته اما اگر بگوییم در دولت روحانی طلاق افزایش پیدا کرد باید به پایه های چنین استدلالی  توجه کرد،  باید فضای امید در جامعه وجود داشته باشد.
ان‌شاءالله از سال ۱۴۰۰ به بعد دوستان شما اداره کشور را دست بگیرند تا ببینند چقدر کشورداری سخت و پیچیده است.
تا هفته‌های آینده اتفاقات جالبی خواهد افتاد و مطمئن باشید اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا بدون بلاتکلیفی وارد عرصه انتخابات خواهند شد.موسویان نیز در جریان این مناظره گفت: در چهار سال اخیر طلاق افزایش داشته و باید به مساله خانواده توجه کنیم. از دلایل عدم رغبت به ازدواج مساله بیکاری، اقتصادی و فرهنگی است.مردم طبق شاخص روحانی که گفت شاخص جیب مردم است، می‌بینند قیمت‌ها افسارگسیخته بالا می‌رود. اگر امید وجود داشته باشد با یک مشکل اقتصادی طلاق ایجاد نخواهد شد.اگر وضع موجود قابل دفاع است چرا هنوز کشور از رکود خارج نشده است.

ما امروز دچار رکود مدیریتی هستیم. هیچ دولتی معادل نظام نیست اما فرصتی که به این دولت داده شد به هیچ دولت دیگری داده نشد اما دولت امید را تبدیل به ناامیدی کرد.
 موارد شکایت قالیباف به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

قربان زاده،مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف موارد شکایت قالیباف به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات را تشریح کرد و گفت:یکی از موارد شکایات این بود که به آقای روحانی دو دقیقه زمان بیشتری برای صحبت اختصاص داده شد. موضوع دیگر بحث بی طرفی مجری بود که مطابق با قانون انتخابات باید تضمین بی طرفی مجری برنامه وجود داشته باشد در حالی که آقای حیدری در پایان زمان قانونی هر کاندیدا به فرد تذکر می‌داد و صحبت او را قطع می کرد، در حالیکه درباره آقای روحانی منتظر ماند تا صحبت ایشان تمام شود و این تذکر با ملایمت داده شد.

در عین حال شائبه‌هایی درباره  حضور آقای حیدری در برخی مراسم‌های آقای روحانی وجود دارد بنابراین ما معتقدیم مجری مناظره باید تغییر کند.

مطابق ماده ۶۴ قانون انتخابات اگر اتهامی به فردی زده شود، باید به همان اندازه برای پاسخ گویی زمان داده شود، در مناظره اتهاماتی از سوی آقایان روحانی و جهانگیری به قالیباف مطرح شد که خواسته شده برای پاسخگویی به این اتهامات زمانی در نظر گرفته شود.

 دفاع خوب از وضعیت موجود خواست منتقدان است

 مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامش نوشت: مناظره روز جمعه صف بندی مدافعان و منتقدان وضع موجود را شفاف کرد. یک سو کسانی ایستاده‌اند که به ملت می‌گویند وضعتان خوب است و همین که هست باید ادامه پیدا کند و سوی دیگر کسانی که می‌گویند اگر از وضع موجود راضی نیستید بیایید تغییرش بدهیم. مناظره نشان داد یک طرف می‌گوید می شود و شما عرضه ندارید، طرف دیگر می گوید نمی شود عرضه هم لازم نیست.

وی نوشت: این تقابل‌ها تا شب انتخابات تداوم خواهد یافت. همه افتخار دولت امروز این است که مدافع خوب برای وضع موجود دارد غافل از اینکه “دفاع خوب” از وضع موجود دقیقا همان چیزی است که امروز منتقدان به آن نیاز دارند.

شیطنت مناظره‌ای سعودی‌ها

روزنامه کیهان نوشت: رسانه‌های وابسته به دربار آل‌سعود، مانند العربیه و الشرق‌الاوسط ضمن استقبال از سخنان یکی از کاندیداها درباره حمله به سفارت عربستان، این بخش از سخنان وی را برجسته کرده و نشانه حقانیت جنایتکاران سعودی دانستند.
 شائبه عزل و نصب‌های انتخاباتی به آسمان رسید؟!

روز پلاس نوشت: فرهاد پرورش امروز از مدیرعاملى ایران ایر برکنار شد و  خانم شرفبافى سرپرستى هما را برعهده گرفت.وی پیشتر مدیر آموزش منابع انسانى هما بود.

این سایت مدعی شد: با توجه به اینکه خرید هواپیماهای مرجوعی برای دولت حواشی زیادی ایجاد کرد این ابهام را به وجود می‌آورد که برکناری مدیر عامل هما نزدیک به انتخابات می‌تواند سیاسی باشد.

 رئیس‎جمهور که نباید مدیریت پروژه کرده باشد
رجا نیوز نوشت:حجت الاسلام پناهیان در گردهمایی طلاب حامی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مدرسه معصومیه قم گفت: مدیر باید بتواند تصمیم بگیرد. بعضی سوال می‎کنند ایشان چه سابقه مدیریت اجرایی داشتند. رئیس‎جمهور که نباید مدیریت پروژه کرده باشد. باید مدیر کلان نظام باشد. باید بتواند برنامه‎ریزی کند، تشخیص درست بدهد و عمل کند.
 ستاد حجت الاسلام رئیسی وجود محدودیت در انجام سفرهای خارجی وی را تکذیب کرد
ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین رییسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:وجود هرگونه محدودیت در انجام سفرهای خارجی حجت الاسلام رئیسی به شدت تکذیب می شود.
 شاید همه به نفع من کنار رفتند
فارس نوشت: اسحاق جهانگیری، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری احتمالی‌اش از رقابت‌های انتخاباتی گفت: “در انتخابات، ائتلاف شکل می‌گیرد و افرادی که هم جهت هستند با هم مذاکره می کنند. ما در ابتدای کار هستیم، شاید همه به نفع من کنار رفتند.”
 تفاوت زمانی مناظره اول در مناظره دوم جبران می‌شود
فارس نوشت: قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جلسه کمیسیون نظارت بر تبلیغات شکایت ۴ نامزد درباره مناظره اول بررسی شد. در پی این بررسی قرار شد تفاوت زمانی نامزدها در مناظره اول به نحو عادلانه در مناظره دوم جبران شود.برخی نامزدها معترض معتقدند در مناظره اول به آنها تهمت زده شده است،قرار شد اگر در بررسی بیشتر کمیسیون این موضوع ثابت شد در مناظره دوم جبران شود.مناظره سوم جمعه ۲۲ اردیبهشت با محور اقتصادی برگزار خواهد شد.
 دومین مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری «سیاسی – فرهنگی» شد
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جلسه این کمیسیون مقرر شد، دومین مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری با محور موضوعات سیاسی و فرهنگی برگزار شود.
 پیوند انتخاباتی موساد و کانال تلگرامی معاند
فارس به نقل از یک سایت امنیتی روسی با عنوان «تهنووار» نوشت: اخیرا عوامل سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا (موساد و سیا) با هدف اثرگذاری بر انتخابات ایران، در مالزی دیدارهای محرمانه و مخفیانه با برخی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی از جمله «روح‌الله زم» و «بابک اجلالی» داشته و به آنها وعده داده‌اند اگر در روند انتخابات ریاست‌جمهوری از دستورالعمل‌های سازمان موساد پیروی کنند، از آنها پشتیبانی خواهند کرد.
در این دیدارها شیوه‌های گوناگون استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام و بهترین شیوه استفاده از این برنامه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بررسی شده و درنهایت تصمیم‌هایی در این‌باره اتخاذ شده‌است.
میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219216

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر