1

لیبرمن: الجزیره ابزار پروپاگاندای نازی هاست

  • کد خبر : 223193
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

در حالی که لیبرمن شبکه الجزیره را به حمایت از ایران و تبدیل شدن به ابزار پروپاگاندای نازی ها متهم کرده، رسانه های اسرائیلی خبر دادند نتانیاهو بستن دفتر الجزیره در قدس اشغالی را بررسی میکند.

بنیامین نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، در پی تحولات اخیر منطقه و قطع روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل نیز با حمله به شبکه خبری الجزیره این رسانه قطری را ابزار پروپاگاندای نازی ها نامید.

لیبرمن در جلسه لابی «چشم اندازی سیاسی نوار غزه» در کنست، الجزیره را نه یک رسانه بلکه ابزار پروپاگاندای شرم آوری دانست که در مسیر نازی ها و اتحاد جماهیر شوروی گام بر میدارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره باز بودن دفتر الجزیره در سرزمین های اشغالی گفت که اسرائیل با این مسأله مشکل دارد. لیبرمن همچنین با متهم کردن الجزیره به حمایت از ایران افزود که سالهاست الجزیره را دنبال میکند و این شبکه هیچ گزارش ضد ایرانی منتشر نمیکند در حالی که روزانه در حال انتشار گزارش های ضد اسرائیلی و مصری است.

در گزارش هایی که پیشتر از این نشست منتشر شده بود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار عادی سازی روابط با کشورهای عربی شده بود که آنها را کشورهای سنی مذهب میانه رو نامیده بود و گفت: این اقدام باید پیش از هرگونه سازش با فلسطینی ها صورت بگیرد.

لیبرمن گفته بود که کشورهای عربی سنی مذهب به این نتیجه رسیده اند که یهودی ها یا صهیونیسم تهدیدی علیه آنها به شمار نمیرود بلکه حماس، حزب الله، القاعده و داعش برای آنها خطر آفرین است.

در همین راستا روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت روز سه شنبه (امروز) گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسأله بسته شدن دفتر الجزیره در قدس اشغالی را بررسی میکند.

بر اساس این گزارش روز دوشنبه (دیروز) اولین جلسه بررسی این مسأله و احتمال اتخاذ اقدامات تنبیهی مشابه اقدامات عربستان و اردن علیه الجزیره، با هماهنگی دفتر مطبوعاتی دولت در وزارت خارجه این رژیم و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک) برگزار شد.

تلاش نتانیاهو برای بستن دفتر شبکه الجزیره در سرزمین های اشغالی در راستای درخواستهای برخی رهبران جناح های راست افراطی اسرائیل است که هفته گذشته به دفتر الجزیره یورش برده بودند خواستار بسته شدن آن شده بودند.

در گزارش این روزنامه اسرائیلی آمده که نتانیاهو میخواهد از شرایط پیش آمده در منطقه استفاده کند و مانع فعالیت شبکه الجزیره در سرزمین های اشغالی شود که بر اساس گمانه ها احتمالا نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مشکلات چندانی در اجرایی کردن این تصمیم مواجه نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223193

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر