3

امام رضا(ع) فریاد مظلومیت اهل بیت(ع) را به صراحت بیان کردند

  • کد خبر : 228369
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: امام رضا(ع) از نظر فعالیت سیاسی و فکری چندان تقیه نکردند و به طور علنی به بیان حق پرداختند و فریاد مظلومیت اهل بیت(ع) را به صراحت بیان کردند.

خبرگزاری فارس: امام رضا(ع) فریاد مظلومیت اهل بیت(ع) را به صراحت بیان کردند

حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: سیره اهل بیت(ع) و هر امام در هر زمانی متناسب با شرایط آن زمان بوده و باید در نظر داشت شرایط دوران امام رضا(ع) نسبت به زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) مساعدتر بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران امام رضا(ع) دستگاه خلافت بیش از هر زمان دیگر از ناحیه امام معصوم احساس خطر می‌کرد بنابراین توطئه‌ها و نقشه‌های فراوانی را علیه امام طراحی کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امام رضا(ع) قدرت و فرصت ابراز عقیده بیشتری در اختیار داشتند گفت: این امام بزرگوار از نظر فعالیت سیاسی و فکری چندان تقیه نکردند و به طور علنی به بیان حق پرداختند و نجات و حرکت در صراط مستقیم را وابسته به پذیرش ولایت مطرح کردند.

وی با بیان اینکه فریاد مظلومیت اهل بیت(ع) در آن دوران از سوی امام رضا(ع) به صراحت و با صدای رسا بیان شد گفت: بر همین اساس دوست و دشمن متوجه شدند که شأن و جایگاه اهل بیت(ع) چیست.

دشتی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در جنبه سیاسی شعار حقانیت خود را به صراحت بیان کردند. مأمون می‌خواست امام را کنترل کند بنابراین به قیام نپرداخت ولی حضرت شرایطی را برای استفاده هر چه بهتر فراهم کردند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در فعالیت‌ها و مناظرات به صورت خیره‌کننده درخشیدند گفت:  عظمت و مقام امام بیش از گذشته برای عموم مردم آشکار شد ولی مأمون نتوانست این شرایط را تحمل کند بنابراین امام را به شهادت رساند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: امام رضا(ع) در مبارزات فرهنگی و سیاسی مقتدرانه عمل کردند. دستگاه خلافت به همین دلیل خواست از اقتدار امام بکاهد و به نفع خود استفاده کند ولی موفق نشد چرا که امام از نظر مبارزات سیاسی و فرهنگی موقعیت و موضع مشخص خود را توانستند حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228369

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر