2

پیشنهاد تشکیل « تیم های وصول مطالبات در سطح استانها»

  • کد خبر : 26235
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵

بانکها باید با ثبت صوری گشایش اعتبارات به شدت برخورد نمایند

جلسه هم اندیشی ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکهای دولتی و خصوصی با محوریت « طلا ، ارز و مجموعه سیاستی و نظارتی » در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای بهمنی با اشاره به حساس بودن شرایط کنونی کشور و لزوم همکاری بانکها و موسسات اعتباری برای عبور از این شرایط گفت: متاسفانه در این برهه ، مشکلاتی به وجود آمده است اما بانک مرکزی با تمام توان و همیاری بانکها به طور قطع با قدرت از این مرحله گذر خواهد نمود.
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ارزی که به صرافی‌ها تخصیص داده می‌شود بیان داشت: بانک‌ها اگر ارزی به صرافی‌ها اختصاص داده اند باید کنترل نمایند که این ارز برای چه منظوری بکار گرفته می‌شود و مشخص کنند که در چه بخشی استفاده می شود.
رئیس شورای پول و اعتبار با انتقاد از نبودنظام یکپارچه اطلاعات اعتباری بانکها، اظهار داشت: بانکها و موسسات اعتباری باید به سرعت با تشکیل کارگروه در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.
بهمنی ضمن پیشنهاد تشکیل « تیم های وصول مطالبات در سطح استانها» خاطرنشان کرد: این تیم می‌تواند با تعیین سقف معین مبادرت به اخذ مطالبات بانک‌ها نمایند و با این عمل به طور قطع فرآیند وصول مطالبات تسریع خواهد شد.
وی با تاکید بر کنترل گشایش اعتبارات ازسوی بانکها بیان داشت: بانکها باید با ثبت صوری گشایش اعتبارات به شدت برخورد نمایند که البته با ابلاغ دستورالعمل LC داخلی به بانک‌ها کمک شایانی در این زمینه شده است.
رئیس کل بانک مرکزی بر اجرای دقیق و کامل مجموعه « سیاست های پولی ، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور » تاکید کرد و خواستار همکاری بانک‌ها درکنترل بازار سکه و ارز شد.
در این جلسه بهمنی ضمن تشریح بسته سیاستی و نظارتی نظام بانکی کشور آن را به طور رسمی به بانکها ابلاغ کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26235

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر