3

تکمیل سه هزار پروژه ورزشی نیمه تمام کشور

  • کد خبر : 26255
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

بسیاری از اماکن ورزشی کنونی وزارت در تملک اشخاص حقیقی است و مشکلات حقوقی زیادی را به دنبال داشته است

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: تکمیل سه هزار پروژه ورزشی نیمه تمام کشور نیازمند ۶٫۵ میلیارد تومان اعتبار است.

“رسولی نژاد” در جمع روسا و دبیران هیات ها و انجمن های ورزشی استان یزد که در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد، با اشاره به وجود سه هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور که گاهاً سابقه برخی به ۴۰ سال پیش باز می گردد، اظهار کرد: دولت برای تکمیل این پروژه ها نیازمند اعتباری معادل شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و این امر به عزم ملی در کشور به خصوص مجلس و دولت به دور از شعار دادن ها دارد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار ملک ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان که تنها یکهزار آن به نام وزارت سند خورده است، خواستار تنظیم سند زمین های اختصاص یافته برای ساخت مجموعه های ورزشی به نام وزارت ورزش و جوانان شد و گفت: بسیاری از اماکن ورزشی کنونی وزارت در تملک اشخاص حقیقی است و مشکلات حقوقی زیادی را به دنبال داشته است.

رسولی نژاد با تاکید به نگاه عدالت محوری وزارت ورزش به تمامی استانها، از ایجاد مراکز استعدادیابی در کلیه استانها برای شناسایی، جذب و آموزش افراد مستعد در رشته های ورزشی خبر داد و گفت: خوشبختانه وزارت ورزش در این خصوص با وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و نیز نیروهای مسلح، تعامل خوبی دارد.

وی در ادامه فعالیت های صورت گرفته در ورزش استان یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود ورزشی استان یزد، این استان توانایی و شخصیت قرار گرفتن در جایگاه های بهتری را در سطح کشور دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تایید وجود مشکلات مالی در ورزش کشور، علل بروز این مشکل را طولانی شدن پروسه ادغام سازمانهای تربیت بدنی و ملی جوانان و معرفی وزیر ورزش و جوانان، و همچنین تاخیر در ارسال لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ به مجلس و عدم تعامل با نمایندگان مجلس ذکر کرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه ایجاد برخی تغییرات در ماده ۱۲۰ قانون در مورد اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به ورزش از سوی مجلس، اقدامات دولت در این خصوص را محدود نموده است ولی امیدواریم تا پایان بهمن ماه امسال اعتبارات این بخش نیز به استان ها تخصیص یابد.

رسولی نژاد در مورد مصوبه دولت در رابطه با ممنوعیت کمک دولت به ورزش حرفه ای، گفت: با توجه به اعتقاد وزارت بر حرفه ای نشدن ورزش در کشور، اصلاحیه ای در این خصوص ارائه شده است که امیدواریم با تعیین ملاکهای حرفه ای بودن و نبودن ورزش، شاهد رفع مشکل و دیده شدن این موضوع در لایحه بودجه ۹۱ باشیم.

“غلامحسین دشتی” معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای بالای استان در اکثر رشته های ورزشی در سطح ملی و بین المللی، تاکید کرد: همگان بر این اعتقادیم که جایگاه واقعی استان در تیم های ملی جایگاه کنونی نیست و تلاش های بیشتر بویژه در بحث حمایتهای مالی را نیازمند است، در انتظار تصمیمات اساسی مسئولان کشور در این زمینه هستیم تا آنچه در قانون وجود دارد، قاطع تر و شفاف تر اجرایی شود.

“سید غلامرضا کمانه” مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هم با اشاره به توانایی ها و افتخارات استان در میادین ورزشی ملی و بین المللی، مهمترین مشکل ورزش استان یزد را بحث یک درصد بند ب قانون که بعدها به بند ص تغییر نام پیدا کرد عنوان کرد و گفت: پیش از این از محل این بند قانون یک میلیارد تومان نصیب ورزش می شد ولی امسال این رقم به صفر رسیده است.

ایسنا -مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هزینه کرد ۶۰۰۰ میلیارد تومان در ورزش حرفه ای کشور، از عدم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات ورزش حرفه ای کشور برای استان یزد گلایه کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26255

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر