3

تحریم‌های گسترده منجر به جهش تکنولوژی و ارتقای فن‌آوری می‌شود

  • کد خبر : 26792
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

«فعالیت‌های مداوم و شبانه‌روزی کارکنان فداکار و با همت پدافند هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست»

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: پیشرفت‌ها و ارتقای فن‌آوری در بیشتر زمینه‌ها موجب شده که مستکبرین از دست ما عصبانی باشند و تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کنند تا جلوی رشد و ارتقای فناوری ما را بگیرند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم صبحگاه عمومی ستاد قرارگاه که به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مستکبران از این غافلند که تمام این خلاقیت‌ها، ارتقاها و رشد فن‌آوری در کشور عزیزمان به خاطر همین تحریم‌ها بوده و ملت ایران مطمئنا تحریم‌های بیشتر را به فرصت تبدیل خواهند کرد و این تحریم‌های گسترده منجر به جهش تکنولوژی و ارتقای فن‌آوری در کشور ما خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه استراتژیکی خاورمیانه بیان کرد: آمریکا و کشورهای غربی به دنبال سلطه‌جویی و تسلط بر جهان بوده و هستند و می‌خواهند خاورمیانه یعنی قلب جهان را تحت تسلط خود درآوردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خاورمیانه وجود منابع بی‌شمار ذخایر نفت و گاز است که دشمنان می‌توانند با در اختیار گرفتن این ذخایر، اقتصادهای وابسته به نفت و گاز را مثل کشورهایی چون ژاپن، چین، هند و کشورهای اروپایی و دیگر اقتصادهای که به نفت و گاز منطقه وابسته هستند را در اختیار بگیرند و نیز از جنوب همه کشور روسیه را تحت نظارت و کنترل خود داشته باشند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به سخنان رییس‌جمهور آمریکا در اوایل انقلاب که گفته بود ما تمام ابزار تسلط بر خاورمیانه را آماده کرده بودیم، اما ورود انقلاب اسلامی ایران باعث شد معادلات ما بر هم بریزد، به تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در بر هم خوردن معادلات آمریکا پرداخت و تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی باعث شد معادلات کشورهای غربی بر هم بریزد و تعادل قوا بر هم بخورد و یک قطب جدید قدرت مبتنی بر تفکر اسلامی، به عنوان یک بازیگر مهم در صحنه منطقه و جهان ظاهر شود.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ما دارای پیام است» اظهار کرد: پیام انقلاب ما پیام ارزش‌ها، عدالت‌خواهی و انسانیت است. انقلاب اسلامی هرگز زیر بار زر و زور و قدرت نرفته است و این پیام‌ها مورد استقبال ملت‌های آزادی‌خواه جهان و کشورهایی که به دنبال روابط توام با احترام متقابل در صحنه بین‌الملل هستند، قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ملت ما با ایثار و فداکاری و روحیه شهادت‌طلبی و الگو گرفتن از امام حسین (ع) در طی سی و دو سال گذشته اراده خود را بر دشمن تحمیل نموده و این راه را با قدرت، عزت و افتخار تمام ادامه خواهد داد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت آمادگی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) را در حد مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا به امروز ده‌ها سامانه راداری و موشکی با بردهای مختلف تولید و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در دهه فجر امسال نیز چندین سامانه پدافندی رونمایی و در شبکه پدافند هوایی کشور بکار گرفته خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین با اشاره به این‌که «فعالیت‌های مداوم و شبانه‌روزی کارکنان فداکار و با همت پدافند هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست» به تبیین نقش پدافند هوایی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار تاثیرگذار پدافند در سی و دو سال عمر با عزت انقلاب اسلامی حفاظت از مناطق حساس، حیاتی و عملیاتی بدست غیورمردان پدافند هوایی بود که الان نیز به طور مستمر انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خطاب به کارکنان پدافند گفت: شما قهرمانان پدافندی پس از هشت سال جنگ تحمیلی توانستید تجهیزات پدافند هوایی را بازسازی، تعمیر، ‌اورهال و نگهداری کنید و با طراحی، ساخت و تولید نیازمندی‌های راداری، آتشباری و موشکی پدافند هوایی را تامین کنید و الان الحمدالله در بهترین وضعیت آمادگی هستیم.

ایسنا -اسماعیلی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیوزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ضمن اعلام بیعت خانواده بزرگ پدافند با آرمان‌های بزرگ معمار انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم و معزز کل قوا گفت: ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیق دهد با حفظ هوشیاری کامل و مواظبت از توطئه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی و ایادی سرسپرده آن با بصیرتی مثال زدنی حضوری عظیم و تاریخی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به نمایش بگذاریم و خاری باشیم در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی‌مان.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26792

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر