2

لاوروف: آمریکا همیشه به وعده های خود عمل نمی کند

  • کد خبر : 272222
  • ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

به عقیده وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن می خواهد مسئولیت مبارزه با داعش را به عهده شرکای خود در ائتلاف قرار دهد و اقدامات نظامی در سوریه را نیروهای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند اجرا کنند. 

به گزارش افق نیوز/ سرگئی لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن افزود: هنوز ما به وضوح نمی دانیم که واشنگتن پس از تصمیم برای خروج نیروهای خود از سوریه چه برنامه ای دارد و چه گام هایی برخواهد داشت.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه صحبت کردن درباره اقدامات آمریکا پس از اعلام خروج از سوریه برای من دشوار است، اظهار داشت: باید صبر کنیم و ببینیم طرف آمریکایی پس از ادعای خروج از سوریه چه اقداماتی خواهد کرد.
وی یادآوری کرد: آمریکا از مدتها پیش اعلام کرده است که از التنف در سوریه خارج می شود منطقه ای که به طور یکجانبه آن را محدوده امنیتی اعلام کرده است؛ می بینیم که آنها در تصمیمات خود تجدید نظر می کنند.
به عقیده وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن می خواهد مسئولیت مبارزه با داعش را به عهده شرکای خود در ائتلاف قرار دهد و اقدامات نظامی در سوریه را نیروهای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند اجرا کنند.
وی ادامه داد: در منطقه نیز آمریکا متحدانی دارد که می خواهد بار اضافی مالی (حضور نظامی) را بر دوش آنها قرار دهد.

**روسیه امیدوار است آمریکا درباره اقدامات خود درسوریه توضیح دهد
وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه امیدوار است که آمریکا در جریان تماس ها با طرف روسی، مقاصد خود در سوریه پس از خروج نیروهای نظامی را توضیح دهد.
وی افزود: می خواهیم از طرف آمریکا توضیحات مشخص بگیریم با توجه به اینکه هدف نهایی تمام اقدامات علیه تروریست ها در سوریه که آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور بر آن تاکید کرده است، احیای حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.
لاوروف در ادامه گفت که روسیه به دولت سوریه برای تامین شرایط مناسب زندگی برای بازگشت مهاجران سوری به کشور خود کمک می کند.
وی ادامه داد: روسیه خواهان آن است که پناهندگان سوری مطابق با قوانین بین المللی ازجمله مساله تامین امنیت و حقوق به میهن خود بازگردند.
وزیر خارجه روسیه ازجمله به مساعدت کشورش به دولت سوریه در مسائلی همچون تامین آب آشامیدنی و برق و آموزش کودکان و ارائه خدمات بهداشت و درمان در مناطقی که پناهندگان سوری بازگشته اند، اشاره کرد.
لاوروف خودداری کشورهای غربی از کمک به سوری ها برای تامین شرایط مناسب زندگی در مناطق مختلف را غیرسازنده و متناقض قوانین بین المللی و اصول حقوق بشری خواند.
وی گفت که در ماه ژانویه در بروکسل کنفرانس دیگری درباره ارایه کمک به بازسازی سوریه برگزار می شود.
لاوروف افزود: تلاش خواهیم کرد که کشورهای غربی آماده کمک به سوریه، مسئولیت خود را در این مساله درک کرده و در دیدگاه منفی خود برای ایجاد شرایط بازگشت پناهندگان سوری تجدید نظر کنند.

**روسیه برای پایان دادن به تفرقه بین حماس و فتح تلاش می کند
لاوروف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: روسیه برای پایان دادن به تفرقه بین جنبش های فلسطینی فتح و حماس تلاش می کند.
وی افزود: از ادامه تفرقه بین فلسطینی ها در وهله اول بین کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بین فتح و حماس بسیار نگران هستیم.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه تلاش می کند به رفع تفرقه بین گروه های فلسطینی کمک کند و از تلاش های میانجی گرانه مصر در این مورد استقبال می کند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر