3

تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین در مورد تحولات سوریه

  • کد خبر : 272849
  • ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه (۲۸ آذر ماه) اعلام کرد که مأموریت نیروهای این کشور در سوریه تمام شده و همه ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی تا شش ماه دیگر خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

پوتین و نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم اشغال‌گر قدس در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه، در مورد اوضاع سوریه بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش افق نیوز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، با وی در مورد سوریه گفت‌وگو کرد.

شبکه «راشاتودی» روسیه روز جمعه (۱۴ دی) گزارش داد که دو طرف طی تماس تلفنی امروز در مورد تحولات و اوضاع سوریه به ویژه بعداز خروج نیروهای آمریکایی رایزنی کردند.

رسانه‌های روسیه جزئیات بیشتری در مورد این تماس تلفنی منتشر نکرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه (۲۸ آذر ماه) اعلام کرد که مأموریت نیروهای این کشور در سوریه تمام شده و همه ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی تا شش ماه دیگر خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش که در سال ۲۰۱۴ به رهبری آمریکا تشکیل شد، از شبه نظامیان کرد سوریه حمایت کرده است که این مسئله اعتراض‌های مقام‌های ترکیه را در پی داشته است.

پیش از آنکه آمریکا تصمیم به خروج نیروهای خود از سوریه بگیرد، ترکیه از آمادگی خود برای عملیات نظامی علیه این شبه نظامیان که در لیست سیاه تروریستی آنکارا قرار دادند، خبر داد ولی این عملیات تا به امروز بارها به تعویق افتاده است.

آمریکا از زمان تشکیل ائتلاف ادعایی خود موسوم به ائتلاف بین‌الملل مقابله با داعش در سال ۲۰۱۴ از شبه نظامیان کرد سوریه حمایت تسلیحاتی کرده و حتی قصد تشکیل ارتش کردی ۶۰ هزار نفری داشت که با اعتراض شدید ترکیه مواجه شد.

این تصمیم آمریکا باعث نگرانی متحدان منطقه‌ای واشنگتن از جمله شبه نظامیان کُرد و رژیم صهیونیستی شده است. تل‌آویو با اینکه گفته به تصمیم آمریکایی‌ها احترام می‌گذارد ولی معتقد است این تصمیم به تقویت حضور نیروهای سوریه و متحدان لبنانی و ایرانی آن‌ها منجر خواهد شد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر