2

۵ سند توسعه استان تهران تدوین شد/ ثبت ۳۲۰۰ شاخص اطلاعات آماری

  • کد خبر : 275768
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۵ سند توسعه استان تهران تهیه شده و فقط در یک سند اطلاعات آماری ۳۲۰۰ شاخص ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۵ سند توسعه استان تهران تهیه شده و فقط در یک سند اطلاعات آماری ۳۲۰۰ شاخص ثبت شده است.

۵ سند توسعه استان تهران تدوین شد/ ثبت ۳۲۰۰ شاخص اطلاعات آماری

به گزارش افق آنلاین، نعمت اله ترکی صبح روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار کرد: تدوین ۵ سند توسعه ای استان تهران، حاصل ۱۸ ماه تلاش دستگاه‌های اجرایی استان تهران است.

وی با اشاره به سند آمایش و تنظیم آن در سه سطح استانی، ملی و فراملی، افزود: این سند نخستین سندی است که با محوریت دانشگاه تهران با کمک ۲۲ استاد دانشگاه تهیه و تدوین شده است و در روند این سند برای اولین بار سنتز آمایشی البرز، تهران و قم هم انجام شد.

ترکی با بیان اینکه در تدوین سند برنامه ششم توسعه، رویکرد ما از شهرستان به استان و سپس دستگاه ملی بود، افزود: در این اسناد، ۴ جلد گزارش در بخش های زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی تدوین شده است.

وی سند استقرار نظام بودجه ریزی عملکردی را یکی از کارهای ماندگار دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار کرد: این سند هم با محوریت دانشگاه تهران انجام شده و در این نظام، بودجه ریزی ۲۶ دستگاه اجرایی به اتمام رسید.۸۸۰ خدمت در روند این نظام برای استان ها تعیین، تصویب و ابلاغ شد تا قیمت تمام شده براساس خدمت محاسبه شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه تهیه سند آسیب های اجتماعی استان برای اولین بار با محوریت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفته است، گفت: ۴۵ دستگاه اجرایی، در تدوین این سند مشارکت داشته اند. این سند با هدف تحقق مفاده ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه با اولویت اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تدوین و عملیاتی شده است.

 ترکی همچنین به سند اطلاعات آماری اشاره و اظهار کرد:  در این سند، مدرن سازی نظام آماری و استقرار نظام ثبتی مبنا اجرایی می‌شود. تاکنون ۳۲۰۰ شاخص در این سامانه ثبت شده که قابلیت تبادل اطلاعات آماری میان دستگاه های اجرایی را دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین درباره bim یا مدل سازی اطلاعات ساختمانی اظهار کرد: این مدل با محوریت دانشگاه علم و صنعت با انجام ۲۵ جلسه کارشناسی و ۸۵۰ نفر ساعت کار تخصصی صورت گرفت.طراحی شده است. این سند با ۶ هدف از جمله کاهش هزینه و زمان پروژه‌های عمرانی و امکان پیاده سازی استراتژی اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.

وی با اشاره به سامانه خدمات شهروندی (خوش) ویژه استان تهران گفت: این سامانه خدماتی با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.کاهش ترددهای غیرضرور، ایجاد اشتغال در مناطق محروم، تمرکز زدایی از مرکز و کلان شهر، کاهش مصرف انرژی از جمله مزایای این سامانه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه همه اسناد توسعه‌ای پیوست علمی دارد، گفت: در روند تهیه هر سندی با دانشگاه و نخبگان مشورت گرفته‌ایم. و آنچه به دیده شما خوب است، حاصل زحمات همه مدیران است.

ترکی از محسنی بندپی استاندار تهران به جهت توجه ویژه در پیگیری مسائل استان و برگزاری مستمر شورای برنامه ریزی و توسعه از زمان پذیرفتن مسئولیت استانداری تهران تشکر کرد.

در حاشیه همایش رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران، تمبر یادبود این آیین از سوی همسر شهید علی محمدی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان ممهور شد.

در این همایش، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حسن بیگی معاون سیاسی استاندار تهران، میرزایی نیکو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با دست خط خود روی تمبر یادبود برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آرزوی موفقیت کردند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=275768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر