3

آستانه پایتخت قزاقستان نورسلطان شد

  • کد خبر : 279580
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

کفیل رئیس جمهوری قزاقستان دستوری داده که بر اساس آن شهر آستانه پایتخت این کشور از امروز شنبه به نورسلطان تغییر نام می یابد.

به گزارش افق آنلاینا به نقل از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری قزاقستان، قاسم ژومارت توکایف کفیل رئیس جمهوری قزاقستان در حکم خود نوشته است که از زمان انتشار رسمی این دستور نام آستانه، نورسلطان خواهد بود.
تغییر نام آستانه به نظربایف در حالی صورت گرفت که قاسم ژومارت توکایف کفیل رئیس جمهوری قزاقستان سه شنبه گذشته از تصمیم خود برای این کار خبر داده بود.
یک روز بعد از اعلام این تصمیم، شمار زیادی از فعالان سیاسی با اجتماع در برابر شهرداری آستانه با تغییر نام این شهر مخالفت کردند.
پلیس آستانه نیز در روزهای اخیر شمار زیادی از معترضان را که با طرفداران تغییر نام پایتخت به زد و خورد می پرداختند، بازداشت کردند.
نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری پیشین قزاقستان روز سه شنبه پس از ۳۰ سال حکومت بر این جمهوری آسیای مرکزی از مقام خود استعفا داد و توکایف رئیس مجلس سنا بجای وی کفیل رئیس جمهور شد.
آستانه دومین شهر بزرگ قزاقستان که یک میلیون و ۷۴۲ هزار نفر جمعیت دارد از سال ۱۹۹۷ به جای آلماتی به عنوان پایتخت تعیین شد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=279580

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر