2

تایید صلاحیت بیش از ۷۰ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس نهم

  • کد خبر : 28328
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱

در میان افراد تایید صلاحیت شده از تمامی جناح ها و گروه های سیاسی حضور دارند و رقابتی تنگاتنگ را در انتخابات مجلس نهم شاهد هستیم

‘عباسعلی کدخدایی’ در گفت وگو با ‘خبرهای یک’ ایرنا افزود: ۳هزارو ۴۴۴ داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و اسامی آنان در اختیار ستاد انتخابات وزارت کشور قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در میان افراد تایید صلاحیت شده از تمامی جناح ها و گروه های سیاسی حضور دارند و رقابتی تنگاتنگ را در انتخابات مجلس نهم شاهد هستیم.

در هفته نخست دی ماه سال جاری، پنج هزار و ۳۸۲ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس نهم ثبت نام کردند که از میان آنان ۳۳۳ نفر انصراف دادند و ۱۷۲ نفر نیز پس از آن که هیات های اجرایی عدم صلاحیت آنان را اعلام کردند، هیچ شکایتی نکردند. از این رو، پرونده چهار هزار و ۸۷۷ داوطلب به هیات های نظارت و شورای نگهبان ارسال شد و در سه مرحله مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) از سوی ستاد انتخابات کشور به حوزه های انتخابیه و فردا نیز به داوطلبان اعلام خواهد شد.

تبلیغات رسمی داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز پنج شنبه هفته جاری (۴ اسفند ماه) در سراسر کشور آغاز خواهد شد و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری ادامه خواهد داشت.

متن کامل مصاحبه ایرنا با سخنگوی شورای نگهبان را در صفحه سیاسی بخوانید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر