1

پشت پرده انتقاد محمد رویانیان از وزارت ورزش

  • کد خبر : 28398
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

وزارت ورزش جایگاه پدری برای همه رشته‌ها از جمله فوتبال دارد

محمد رویانیان هم به جبهه منتقدان وزارت ورزش در ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال پیوسته. این در حالی است که پیش از این رابطه حسنه‌ای بین عباسی وزیر ورزش و مدیرعامل پرسپولیس برقرار بود اما با اتفاقاتی که در جریان ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال پیش آمد رابطه عباسی و رویانیان رو به تیرگی رفته به نحوی که مدیرعامل پرسپولیس دیروز در گفت و گو با مهر به انتقاد از وزارت ورزش پرداخت و از عباسی خواست آستانه تحملش را برابر انتقاداتی که به عملکرد وزارت ورزش درباره ورود دولت به انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود بالا ببرد. گفته می‌شود رویانیان پس از بازی خوردن توسط وزارت ورزش به انتقاد از وزارت ورزش پرداخته است. او قرار بود طبق قول وزیر ورزش پس از مدیرعاملی پرسپولیس به عنوان گزینه وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند اما چرخش عباسی به سمت قریب در روز آخر باعث شد تا مدیرعامل پرسپولیس ابتدا استعفایش را پیش بکشد و حالا هم در مصاحبه با رسانه‌ها از عباسی انتقاد می‌کند.
***
وقتی نام محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس اعلام شد خیلی‌ها تعجب کردند. مدیری که تا پیش از این بیشتر او را به عنوان فرمانده پلیس ۱۱۰ و سپس راهنمایی و رانندگی ایران می‌شناختند قرار بود به ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول نقل و مکان کند و کارش را به عنوان مدیرعامل یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران شروع کند. همان روز اولی که حکم مدیرعاملی پرسپولیس برای محمد رویانیان خورد گفته می‌شد که او برای رسیدن به پست‌های بالاتری پا به فوتبال گذاشته است. شایعه شد که او ریاست فدراسیون فوتبال را هدف قرار داده و می‌خواهد جانشین علی کفاشیان شود.
روزی که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس شد چند ماه بیشتر تا پایان دوره علی کفاشیان نمانده بود و او در این مدت می‌توانست با فضای فوتبال ایران بیشتر‌ آشنا شود و با برآوردی که می‌کند آماده نقل مکان به کوچه ۱۲ متری سوم سئول شود تا در طبقه چهارم فدراسیون و اتاق ریاست فدراسیون فوتبال مستقر شود. عباسی به رویانیان قول داده بود که او گزینه اصلی وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود و وزارت ورزش از او حمایت کامل خواهد کرد تا او با رایزنی‌هایی که با اعضای مجمع صورت می‌گیرد ۱۵اسفند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود. رویانیان هم با این قول که قرار است چند ماه دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شود کارش را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس شروع کرد.
***
تا رسیدن روزهای ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، همه چیز به آرامی پیش می‌رفت و وزارت ورزش روی نام رویانیان به عنوان گزینه اصلی مورد حمایتش تردیدی نداشت. اما در ادامه رسانه‌ای شدن نام رویانیان به عنوان گزینه وزارت ورزش همه نقشه‌های اهالی ساختمان سفید خیابان سئول را به هم زد. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در گمانه زنی‌های مختلفی که درباره نامزد مورد حمایت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون اعلام می‌کردند نام رویانیان هم دیده می‌شد. او نامش در کنار علی سعیدلو، محمد علی آبادی، حمید سجادی و احمد رسولی نژاد به عنوان گزینه‌های مورد نظر وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود.
با وجود این گمانه زنی‌ها محمد رویانیان در آخرین روزهای ثبت نام به خیابان سئول رفت و فرم‌های ثبت نام را تحویل گرفت. پس از‌ آن بود که شنیده‌ها قوت گرفت که رویانیان به عنوان گزینه وزارت ورزش در روز آخر ثبت نام خواهد کرد. اما پس از رسانه‌ای شدن نام گزینه‌های وزارت ورزش نام هر کدام از آنها به دلایلی کنار گذاشته شد. محمد رویانیان هم با توجه به اینکه نامش مطرح شده بود مهره سوخته به حساب می‌آمد و عباسی برخلاف وعده‌ای که به مدیرعامل پرسپولیس داده بود نام او را هم خط زد.
دولتی‌ها در فرصت کمی که تا پایان مهلت ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال باقی مانده بود رایزنی‌ها را برای انتخاب یک گزینه جدید شروع کردند؛ گزینه‌ای که هم نامش تا پیش از این به نامزد مورد حمایت دولت شنیده نمی‌شد و هم در جامعه فوتبال مقبولیتی داشته باشد. این طور بود که پای محمد حسین قریب که تا پیش از این مطرح نبود به میان آمد و رویانیان و بقیه گزینه‌ها از ثبت نام منع شدند.
***
تماس وزارت ورزش با رویانیان و تأکید بر اینکه او نباید ثبت نام کند در حالی که فرم‌های آن را هم تحویل گرفته بود باعث شد تا مدیرعامل پرسپولیس متوجه شود که عباسی قول و قرارش را زیر پا گذاشته است. پس از این بود که مدیرعامل پرسپولیس که متوجه دور زدن خودش توسط وزارت ورزش می‌شود در مصاحبه‌ای با فارس بحث استعفایش را پیش می‌کشد تا به نوعی خلف وعده وزارت ورزشی‌ها را تلافی کند. هر چند او در ادامه پس از بازتاب گسترده این استعفا آن را مربوط به چند ماه پیش اعلام می‌کند تا به نوعی ترکش‌های استعفایش کمتر شود. با این وجود رویانیان با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای در ادامه در جبهه منقدان وزارت ورزش قرار می‌گیرد. او دیروز هم در مصاحبه‌ای با مهر از سیاست‌های وزارت ورزش درباره انتخابات فدراسیون انتقاد کرد و نشان داد از بازی خوردن توسط وزارت ورزش عصبانی است.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان با ایجاد یک فضای آزاد رقابتی در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌تواند نقش مهمی در توسعه این رشته ایفا کند، گفت: «ما معتقدیم که در انتخابات فدراسیون فوتبال فرصت سوزی شده و کاندیداهای بیشتری می‌توانستند برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شوند، اما آنچه مسلم است اینکه وزارت ورزش متولی ورزش کشور است و هر مسئولی در ورزش ایران وظیفه دارد که با وزارت ورزش تعامل داشته باشد و وزارت ورزش نیز باید در قبال زیر مجموعه‌های خود از جمله فدراسیون فوتبال برخورد پدرانه داشته باشد.»
رویانیان با اشاره به اینکه وزارت ورزش باید همه را بسیج کند تا در انتخابات فدراسیون فوتبال آزاد فکر کنند و بهترین تصمیم را بگیرند، تأکید کرد: «وزارت ورزش جایگاه پدری برای همه رشته‌ها از جمله فوتبال دارد و باید با تحمل نقد پذیری بالا زمینه را برای برگزاری یک فضای آزاد و رقابتی درانتخابات فدراسیون فوتبال فراهم کند و همه نیز وظیفه دارند که در راستای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان گام دارند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر