3

ایجاد گشایش‌هایی بزرگ در بازار ارز طی چند روز آتی

  • کد خبر : 28714
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

ما می‌خواهیم به جایی برسیم که ایران تبدیل به مرکز توزیع انواع کالاهای اساسی شود

معاون اول رییس‌جمهور، از ایجاد گشایش‌هایی بزرگ در بازار ارز طی چند روز آتی خبر داد.

محمدرضا رحیمی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر کشور خطاب به صادرکنندگان، گفت: ما و شما می‌توانیم در کنار هم درد صادرات را درمان کنیم و هیچ کدام به تنهایی قادر به حل مشکلات بخش صادرات نیستیم و این نمی‌شود، جز این‌که شما در جلسات ما حاضر شوید و شرکت کنید. به نظر من شما می‌توانید در همین جلسه افرادی را از میان خود انتخاب کنید تا در جلسات ما شرکت کنند.

وی افزود: واقعیت این است که باید همه امور را به بخش خصوصی بسپاریم، در این صورت خوش عاقبت خواهیم بود. کسانی که در دولت و بانک مرکزی تصمیم می‌گیرند، حتما کارهایشان ایرادهایی دارد. همچنان که شما هم در اقداماتتان ممکن است، ایرادهایی وجود داشته باشد، اما می‌توانیم این ایرادها را در جلساتی با هم کم کنیم.

رحیمی افزود: خانه اصلی همه ما وطن ماست و همه باید به دنبال منافع ملی باشید. کسب منافع مشروع حق شماست، اما بدانید که با توجه به تحریم‌هایی که توسط غربی‌ها و صهیونیست‌ها علیه ما اعمال می‌شود، ما در شرایط جنگی هستیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد:کجای دنیا بانک مرکزی و سوخت‌رسانی به هواپیماهای مسافربری را تحریم می‌کنند، این نشان می‌دهد که آنها بویی از انسانیت نبرده‌اند، اما بالاخره این قدرت‌ها هم روزی زوال می‌یابند، اما امروز که در چنین شرایطی هستیم، نباید به دنبال سودهای کلان بود.

وی افزود: البته ما باید با کمک هم این تحریم‌ها را دور بزنیم . تحریم‌ها به بهانه‌ فعالیت‌های هسته‌یی ماست، اما مگر در اول انقلاب فعالیت‌های هسته‌یی داشتیم که آنها تحریم‌هایشان را شروع کردند؟ واقعیت این است که آنها با ملت ما و پیشرفت و آگاهی در این سرزمین مشکل دارند و نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: آنها بانک مرکزی ما که جزو خوشنام‌ترین بانک‌های دنیاست، را تحریم می‌کنند. ما هم باید این تحریم‌ها را دور بزنیم ودور زدن این تحریم‌ها بسیار آسان است و می‌توانیم با هم در گروهی که خود من ریاست آن را بر عهده داریم، این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز در هفته‌های اخیر اعلام کرد: در این زمینه تا چند روز دیگر گشایش بزرگی حاصل می‌شود و هم شما تعجب می‌کنید و هم آنها که تحریم کرده‌اند، بمب ناباوری در میان آنها منفجر خواهد شد.

رحیمی با انتقاد از گران شدن برخی از کالاهای اساسی گفت: ما مخالف سود نیستیم، هرکس باید نتیجه تلاش خود را بگیرد، اما بیایید با هم تصمیم بگیریم و در صورتی که صادرکنندگان و تولیدکنندگان کالا تصمیمات درستی در جلساتشان بگیرند، من حاضرم که پای آنها را امضا کنم.

وی افزود: این را هم بدانید که ما حتی به یک سنت شما هم نظر نداریم و اگر بحث‌هایی مطرح می‌شود برای این است که بتوانیم بازار ارز را مدیریت کنیم .

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما می‌خواهیم به جایی برسیم که ایران تبدیل به مرکز توزیع انواع کالاهای اساسی شود. از ابتدای انقلاب تا کنون ما وارد کننده برخی کالاها مانند روغن نباتی و چای بودیم در حالی که می توانیم در همین زمینه‌ها با مدیریت مناسب به صادرکننده تبدیل شویم.

رحیمی پس از سخنان خود به همراه وزیر تولید، صنعت و بازرگانی و تعداد دیگری از مسوولان بخش صادرات به برگزیدگان صادرات لوح تقدیر اهدا کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هفت روز شد خبری نشد خالی بند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر