1

دود تحریمهای اروپا علیه ایران در نهایت به چشم خود اروپایی ها می رود.

  • کد خبر : 29084
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱

بنابراین معلوم نیست که آمریکا با این تحریمها می خواهد به چه کسی لطمه بزند

ستون نویس آمریکایی درگفتگو با پرس تی وی تاکیدکرد دود تحریمهای اروپا علیه ایران در نهایت به چشم خود اروپایی ها می رود.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی،کان هالینان ستون نویس نشریه فارین پالیسی درباره تحریمهای آمریکا و اروپا علیه ایران و پیامدهای منفی آن بر خودشان گفت رهبران اروپا و آمریکا باید بدانند همیشه تحریمهایی که علیه کشورهای دیگر وضع می کنند کارساز نیست.
افزایش بهای نفت که در واکنش به تحریمهای آمریکا و اروپا علیه ایران و متقابلا تحریم ایران علیه اروپا اتفاق افتاده، ممکن است باعث رکود اقتصادی دوباره اروپا و آمریکا شود.
این ستون نویس افزود هم اکنون دولت آمریکا درباره ایران بسیار دچار تفرقه شده است. بخش قابل توجهی از دولت آمریکا تلاش می کند تا اسرائیل را از حمله ای یکجانبه به ایران منصرف کند. در همان حال واشنگتن همچنان تلاش می کند تا ایران را از اروپا و آمریکا منزوی تر کند اما این کشورها نمی توانند ایران را از بقیه جهان جدا کنند.
هند و چین به صراحت اعلام کرده اند که همچنان می خواهند به تحریمها بی توجه باشند و از ایران نفت و گاز بخرند. بنابراین معلوم نیست که آمریکا با این تحریمها می خواهد به چه کسی لطمه بزند اما کاملا روشن است که در این میان اقتصاد آمریکا از این تحریمها به شدت آسیب می بیند.
این تحلیلگر افزود کاملا روشن است که آمریکا اصلا از ایران نفتی نمی خرد یا اگر هم بخرد بسیار اندک است. بعلاوه برخی از کشورهای اروپایی نیز چندان به نفت ایران وابسته نیستند اما کشورهایی نظیر اسپانیا ، یونان، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر اروپا به شدت به نفت ایران وابسته هستند و جالب اینجاست که همین کشورها هم اکنون در بحران مالی و اقتصادی به سر می برند از این رو بیشترین ضرر تحریمهای اتحادیه اروپا به خود کشورهای این قاره وارد خواهد شد و این مسئله احتمالا سبب خواهد شد تا در نهایت کشورهای بحران زده اروپا خط خود را از برخی کشورهای دیگر منطقه نظیر انگلیس و فرانسه در تحریمها علیه ایران جدا کنند و همچنان از ایران نفت بخرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29084

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر