2

سال پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت اقتصاد

  • کد خبر : 294168
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

زمانی گفت: پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شده است.

زمانی گفت: پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شده است.

بسبه گزارش افق انلاین به نقل از رادیو گفت‌وگو احمد زمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بیش از هفت ماه پیش در سازمان امور مالیاتی مطرح شد، اظهار کرد: یک پیش نویس اولیه در این خصوص آماده شده و همزمان طرحی را نیز مجلس آماده کرده و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی معتقد است این نوع مالیات را باید با جمیع جهات از جمله ملاحظه های اجرایی به عنوان لایحه آماده کرد و یک پیش نویس اولیه به وزارت امور اقتصادی ارائه شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور درباره ملاحظه های سازمان امور مالیاتی درباره طرح مالیات عایدی سرمایه، تصریح کرد: با توجه به فوریت این کار، یک پیش نویسی هم در خصوص رفتارهای سوداگرانه در بازارها آماده و تقدیم دولت شده است که مقابله کوتاه مدت و سریع با آن صورت بگیرد.

وی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک نظام مالیاتی جدید است که باید با ساز و کارهای دقیق اجرا شود و به همین جهت فرآیند تهیه این طرح تاکنون به طول انجامیده است. طرح مجلس هم در این خصوص در دست کارشناسی قرار دارد و نیاز به فرصت بیشتری دارد.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت اقتصاد ارسال شده است، گفت: علت طولانی شدن روند تهیه طرح، پوشش دادن تمام ملاحظات بود.

دولت و مجلس هنوز نظر بخش خصوصی را جویا نشده اند

در ادامه جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز به مطالعه و کار کارشناسی بیشتر روی طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، اظهار داشت: چون دولت در مقطعی اعلام کرد قصد دارد در این باره لایحه ای ارائه کند، طرح مجلس کنار گذاشته شد.

وی افزود: دولت یا مجلس هنوز در این خصوص جلسه ای با بخش خصوصی نداشته اند و با توجه به اهمیت آن به نظر می رسد، هماهنگی با بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد.

جعفریان طرح مالیات بر عایدی سرمایه را موثر در اقتصاد کشور دانست و گفت: با توجه به اهمیت این طرح، باید در این موضوع سریعتر اقدام شود که با کمک بخش خصوصی می توان به سرعت این لایحه را آماده کرد و به مجلس ارائه داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=294168

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر