2

اصول گفتمان سوم تیر از زبان نماینده بسیج دانشجویی

  • کد خبر : 2943
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳

کاشفی در نشستی خبری با گرامیداشت سالگرد سوم تیر گفت: گفتمان سوم تیر در شرایطی شکل گرفت که قبل از آن دولت دوم خرداد هشت سال در قدرت بود و مجلس ششم نیز تشکیل شده بود و بحث‌های مختلفی مطرح شده بود. وی ادامه داد: رییس‌جمهور سابق سخن از بحران در هر ۹ روز داشت […]

کاشفی در نشستی خبری با گرامیداشت سالگرد سوم تیر گفت: گفتمان سوم تیر در شرایطی شکل گرفت که قبل از آن دولت دوم خرداد هشت سال در قدرت بود و مجلس ششم نیز تشکیل شده بود و بحث‌های مختلفی مطرح شده بود.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور سابق سخن از بحران در هر ۹ روز داشت و از تدارکاتچی شدنش خبر می‌داد. قبل از آن هم دولت سازندگی بود که با اسم کارگزاران خاطرات بدی در ذهن مردم از مدیریت خود به جای گذاشتند. مدیران در آن زمان خط خود را از مردم جدا کردند و گفتمان انقلاب اسلامی تغییر کرد.

کاشفی با بیان این‌که گفتمان سوم تیر در چهار اصل بنا شده است ،از عدالت‌خواهی، فسادستیزی، استکبارستیزی و ولایت‌مداری به عنوان این اصول یاد کرد و گفت: این گفتمان بعد از سوم تیر مستقر شد و مردم دستاوردهای بسیار را دیدند، دولتی که بر مبنای مکتب حضرت امام(ره) رفتار می‌کرد و به تمام استان‌ها سرکشی می‌کرد و مردم چهره به چهره با مدیران در ارتباط بودند و سبک مدیریت شهید رجایی حاکم شده بود و دست متجاوزان به بیت‌المال قطع شده بود. ما می‌دیدیم که در پرونده هسته‌یی ایستادگی و مقاومت می‌شود و جبهه‌ی مقاومت جهانی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشت. موجودیت اسرائیل به چالش کشیده شده بود و رییس‌جمهور صریح‌ترین دفاع‌ها را از ولایت و گفتمان ولایت‌مداری داشتند. مردم در سوم تیر به این روند اعتماد کرده بودند و به آن رای داده بودند.

کاشفی خاطر نشان کرد: مردم در سوم تیر از شعارهای فریبنده دوم خردادی‌ها خسته شده بودند و حتی در انتخابات دور بعد با رای ۲۴ میلیونی به رییس‌جمهور نشان دادند که آن‌ها همچنان بر ادامه گفتمان سوم تیر تاکید دارند.

کاشفی در ادامه با ابراز این عقیده که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، برخی از این مواضع تغییر جهت یافتند، افزود: گفتمان سوم تیر برای ما مهم است و هر کس در این راستا حرکت کند، مورد حمایت می‌باشد.

نماینده بسیج دانشجویی یادآور شد: انتظار جامعه‌ی دانشجویی از احمدی‌نژاد این است که به گفتمان سوم تیر پایبند باشد. رییس‌جمهور محترم در سالگرد سوم تیر با اتحادیه‌های دانشجویان نشستی داشته باشد شاید برخی از گلایه‌هایی که ایجاد شده است به خاطر برگزار نشدن چنین نشست‌هایی و نشنیدن دیدگاه‌های اتحادیه‌های دانشجویی است.

کاشفی درباره قوه قضائیه نیز گفت: ما می‌خواهیم قوه قضائیه به قوه قضائیه شهید بهشتی نزدیک شود. این قوه باید به صورت تخصصی و فارغ از مسائل سیاسی با بدنه‌ای کاملا متخصص و پاک به جامعه خدمت کند و چنین نیازی در جامعه دیده می‌شود.

وی افزود: ما خواهان آن هستیم که قوه قضائیه به مسئولیت‌های خود عمل کند و جلسات پاسخگویی به مردم و دانشجویان برگزار کنند و نهادهای زیرمجموعه آن با بدنه دانشجویی دیدار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2943

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر