4

معاون امور سینمایی در جریان سفر به تانزانیا با وزرای (ارتباطات ،علوم وتکنولوژی )و (فنی و حرفه ای) این کشور دیدار کرد

  • کد خبر : 2945
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶

معاون امور سینمایی در جریان سفر به تانزانیا با وزرای (ارتباطات ،علوم وتکنولوژی )و (فنی و حرفه ای) این کشور دیدار کرد و در ادامه این دیدارها با وزیر (اطلاع رسانی ،جوانان و فرهنگ) تانزانیا مذاکرات نهایی انجام گرفت. روابط عمومی معاونت امور سینمایی وسمعی و بصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گزارش داد:در این دیدارها […]

معاون امور سینمایی در جریان سفر به تانزانیا با وزرای (ارتباطات ،علوم وتکنولوژی )و (فنی و حرفه ای) این کشور دیدار کرد و در ادامه این دیدارها با وزیر (اطلاع رسانی ،جوانان و فرهنگ) تانزانیا مذاکرات نهایی انجام گرفت.

روابط عمومی معاونت امور سینمایی وسمعی و بصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گزارش داد:در این دیدارها که با همراهی مقامات فرهنگی ایران در تانزانیا و مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری انجام گرفت، مذاکرات حول محورهای توسعه همکاریهای فرهنگی و سینمایی بین ایران و تانزانیا ،ارتقاء سطح روابط با آفریقا با لحاظ کردن توریسم و ظرفیتهای بالای جهانگردی و جذابیتهای طبیعی ، فرهنگی و تاریخی تانزانیا انجام شد.

همچنین توافق شد دفتر انجمن سینمای جوان ایران در این کشور احداث گردد.

بنا بر این گزارش مقرر شد مسائل فرهنگی توافق شده در این دیدارها در کمیسیون جامع بین دو کشور که در ماه سپتامبر سالجاری برگزار خواهد شد به بحث و تبادل نظر گذاشته شود و نتایج آن ذیل یک تفاهم نامه فی مابین دو کشور اجرائی گردد.

همچنین در این دیدار شمقدری از سوی دکترسید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان از وزیر فرهنگ تانزانیا برای سفر به ایران دعوت رسمی بعمل آورد.

در پایان، وزیر فرهنگ تانزانیا از مساعدت‌های دولت و ملت ایران به جهت عمران و آبادانی تانزانیا تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است این دیدارها در شهر” دودوما” که پایتخت سیاسی تانزانیا است و در حال حاضر مقامات اجرایی به جهت تصویب بودجه در آن حضور دارند انجام گرفت.

بنا بر این گزارش استقبال گسترده‌ای از اکران فیلمهای ایرانی در زنگبار بعمل آمده است که بعنوان نمونه فیلم سینمایی «روز سوم» برای سو مین بار با استقبال گسترده مخاطبین به نمایش در آمد.

جواد شمقدری و همراهان از مسجد امام مهدی و مؤسسه دارالمسلمین که در سه مقطع خانواده‌های شیعیان این کشور را آموزش می‌دهند دیدار کرد.

وی در جمع مربیان مدارس شیعیان تانزانیا آنان را مصداق فرمایش امام خمینی (ره)که فرمودند «معلمی شغل انبیاء است»دانست و گفت: شما صدها دانش آموز را با اسلام و اهل بیت آشنا می‌کنید که این اجری فراوان دارد.

شمقدری همچنین خطاب به دانش آموزان این مدارس آنان را به تلاش برای ساختن کشور خود و همت به جهت معرفی اسلام به جهانیان دعوت کرد و نقش آنان را در آینده مردم تانزانیا بسیار مهم دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2945

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر