4

بحران جهانی افزایش قیمت محصولات غذایی

  • کد خبر : 3015
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹

شبکه خبری یورونیوز در خبر امروز ۲۳ ژوئن (۲ تیر ) از بحران جهانی افزایش قیمت غذا خبر داد. یورونیوز افزود: «از ماه ها قبل، رقابت در قیمت محصولات غذایی اصلی آغاز شده و کارشناسان هم زنگ خطر را به صدا درآورده اند.» بنابر گزارش سازمان جهانی غذا و کشاورزی، قیمت محصولات غذایی اساسی تا […]

شبکه خبری یورونیوز در خبر امروز ۲۳ ژوئن (۲ تیر ) از بحران جهانی افزایش قیمت غذا خبر داد.
یورونیوز افزود: «از ماه ها قبل، رقابت در قیمت محصولات غذایی اصلی آغاز شده و کارشناسان هم زنگ خطر را به صدا درآورده اند.»
بنابر گزارش سازمان جهانی غذا و کشاورزی، قیمت محصولات غذایی اساسی تا سال ۲۰۱۲ ثابت نمی ماند و افزایش خواهد یافت. وضعیتی دشوار که دامن همه بویژه فقرا رااز آمریکا تا آسیا و از اروپا تا آفریقا خواهد گرفت.
یورونیوز اضافه کرد: «شرایط آب و هوایی، بارش زیاد ولی غیر کافی، میزان تولید را در وضعیت نامطمئنی قرار داده است. خشکسالی ابتدای سال در چین، بزرگترین تولید کننده گندم در سطح جهان، موجب بالا رفتن قیمت غلات شد. علاوه براین روشن نبودن وضعیت میزان ذخیره و تولید محصولات کشاورزی هم خود دلیلی برای بی ثباتی قیمتها است.»
بر پایه این گزارش، افزایش قیمتها در سال ۲۰۰۸ اعتراضات و شورش هایی را برانگیخت. در سال ۲۰۱۱ دوباره قیمتها بالا رفت و بازهم رکورد پیش خود را شکست و طی یک سال به ۷۱ درصد رسید.
به گفته یورونیوز، واردات مواد غذایی قیمتها را در کشورهای وارد کننده به میزان ۱۲۹۰ میلیارد دلار افزایش داد، یعنی افزایشی برابر با ۲۱ درصد در مقایسه با سال گذشته و کشورهای وابسته به واردات بیشتر از سایرین آسیب دیدند و بنابراین تا ۳۰ درصد بیشتر برای وارداتشان پرداخت می کنند.
کشورهای گروه بیست، درنظر داشته اند تا با افزایش قیمتهای محصولات غذایی مقابله و همینطور عرضه غلات را در سطح جهان کنترل کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر