1

“افزایش صادرات نفت ایران در ژانویه با وجود تحریم‌ها”

  • کد خبر : 30580
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶

این در حالی است که امریکا در حال افزایش فشار روی مصرف کنندگان اصلی نفت ایران است تا این کشورها نفت وارداتی خود از این کشور را کاهش دهند.

“افزایش صادرات نفت ایران در ژانویه با وجود تحریم‌ها”

افق نیوز -“ایران در ماه ژانویه ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار بشکه نفت صادر کرده است.”
اطلاعات منشر شده از سوی “سازمان مشترک ابتکار داده‌ها” حاکی از این است که صادرات نفت ایران در ماه ژانویه با وجود تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه (۲۹ اسفند، ۱۹ مارس) بلومبرگ، ایران، دومین صادرکننده بزرگ سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک )، در ماه ژانویه ۲.۲۶۵ میلیون بشکه نفت صادر کرد که این میزان از دسامبر ۲۰۰۸ میلادی بیشترین میزان نفت صادراتی ماهانه ایران محسوب می‌شود.

این در حالی است که امریکا در حال افزایش فشار روی مصرف کنندگان اصلی نفت ایران است تا این کشورها نفت وارداتی خود از این کشور را کاهش دهند.

امریکا در آخرین روز سال گذشته میلادی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از واردات نفت ایران و انجام معاملات تجاری با بانک مرکزی این کشور توسط دیگر کشورها است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز ۲۳ ژانویه در مورد توقف واردات نفت از ایران و همچنین مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی این کشور در قلمرو کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند.

به منظور اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان کافی برای تطابق خود با شرایط جدید داشته باشند و همچنین صادرکننده‌های نفت جایگزین برای خود پیدا کنند، این تحریم‌ها از ۱ جولای ۲۰۱۲ اجرایی خواهند شد.

هدف از این تحریم‌ها اعمال فشار روی ایران است تا این کشور برنامه انرژی هسته‌ای خود را متوقف کند.

با وجود این، تهران می‌گوید که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30580

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر