افق انلاین ، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که آمریکا در پیامی غیر علنی به دولت بغداد تاریخ عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق را اعلام کرد.

الخزعلی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق که بخشی از آن دیروز منتشر شد، گفت: «طرف آمریکایی در پاسخ به درخواست عراق برای خارج کردن نیروهایش در نامه‌ای غیرعلنی  اعلام آمادگی کرد که یک سال و نیم بعد نیروهایش را از عراق خارج کند، چون احتمالا به این دلیل که آمریکا در این مدت درگیر انتخابات است».

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با بیان اینکه طرف عراقی به این وعده آمریکایی‌ها اعتماد نکرد زیرا به طور غیر رسمی اعلام نشده است، گفت: «تصمیم آمریکا تابع منافع اسرائیل است».

الخزعلی بار دیگر خواستار خروج فوری و بدون تاخیر نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت: «شرطی پیش روی محمد توفیق علاوی مامور تشکیل کابینه عراق قرار گرفته درباره اینکه برای تضمین خروج آمریکایی‌ها اقدام کند و این شرط شرط ملت عراق و هر شخصی است».

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در بخشی از مصاحبه با شبکه «العهد» که دیروز منتشر شد، تأکید کرد که گزینه پاسخ نظامی به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق همچنان پابرجاست.

پارلمان عراق دو ماه پیش و به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد طرح خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد.

فارس