1

بزرگترین فرماندهی نیرو در اختیار پلیس پیشگیری است

  • کد خبر : 312734
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

سرهنگ رضا رستگار رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: در سال ۸۴ اقداماتی در خصوص کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ایستگاه‌های بازرسی، خدمات پلیس قضایی و یگان امداد در بطن پلیس پیشگیری راه اندازی شد و بزرگترین فرماندهی به دلیل در اختیار داشتن بیشترین نیرو و تجهیزات و جامعیت ماموریت‌ها متعلق به پلیس پیشگیری است.

وی افزود: پلیس راه‌آهن، پلیس فرودگاه‌های کشور، پلیس خدمات قضایی مستقر در سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها و پلیس جنگلبانی و منابع طبیعی نیز زیر مجموعه پلیس پیشگیری است و در پلیس پیشگیری به عنوان ستادی راهبردی انجام کلیه امورات راهبردی کلانتری‌ها در خصوص پیشبرد اهداف، پشتیبانی لجستیکی، فرماندهی، کنترل و تعیین خط و مشی و انتصابات کلانتری‌ها در حوزه پیشگیری است.

رئیس پلیس پیشگیری غرب استان تهران بیان داشت: ۲۸ نهاد و ارگان در تامین امنیت می‌تواند یاری رسان پلیس باشند ولی کم‌کاری این ادارات همواره بر دوش پلیس و دستگاه قضایی است و برای امنیت جامعه بایستی هزینه کرد که ۱۳ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز گواه این موضوع برای انتقال احساس امنیت به مردم است.

رستگار گفت: در رابطه با موضوع پلیس هوشمند سامانه ناوگان خودرویی در غرب استان راه اندازی شد و با استفاده از سیستم نصب شده واحدهای گشتی کنترل و خلاهای انتظامی پر می‌شود و در غرب استان تهران همکاران ما در واحدهای گشتی کلانتری‌ها به دوربین البسه مجهز شده‌اند و تلاش این است که تمامی همکاران به این دوربین مجهز شوند تا مستندسازی در حین عملیات برای صیانت از پلیس و رعایت حقوق شهروندی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تمام کلانتری‌ها در غرب استان تهران به دوربین مداربسته مجهز هستند و در حوزه هوشمندسازی سامانه تبادل الکترونیک با پزشکی قانونی راه اندازی شد و تلاش بر این است تا تبادل الکترونیکی پرونده‌ها با مقام قضایی نیز در حال انجام است.

رئیس پلیس پیشگیری پلیس غرب استان تهران خاطرنشان کرد: کلانتری‌ها نسبت به سابق بسیار بهتر شده است و در حوزه اجرای تکالیف نیز مواردی از خدمات پلیس پیشگیری همانند گواهی تائیدیه عکس، تحقیقات بیمه نامه، صلاحیت اخلاقی، کفالت، سرپرستی صغار، تحقیق صلاحیت طفل مشترک و امور مجانین بر اساس سند برنامه ششم توسعه به جهت افزایش کیفیت خدمات انتظامی در حال برون سپاری است.

سرهنگ رستگار گفت: در حوزه مشاوره و مددکاری به صورت رایگان در کلانتری‌ها انجام می‌شود و تلاش بر این است تا این مراکز به خارج کلانتری‌ها منتقل شده و هم‌اکنون این مراکز آموزش و مشاوره در مراکز شهرستان‌های غرب استان فعال هستند و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: یک مرکز هشدار الکترونیک تحت عنوان مها با مرکزیت شهریار راه‌اندازی شده است و در ۶ شهرستان غرب ۵۰۶ صنف را تحت پوشش قرار داده است و خدمات و تجهیزات پیشگیرانه را در صنوف و منازل راه اندازی می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری غرب تهران خاطرنشان کرد: غرب استان تهران از لحاظ تراکم جمعیتی رتبه هفتم کشور و از نظر وقوع جرم رتبه ششم را دارد و به عنوان کمربند امنیتی پایتخت قلمداد می‌شود و از مسوولان و مدیران کشوری و استانی و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم در این شهرستان‌ها حضور یابند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند.

سرهنگ رستگار بیان داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت مدت مشابه سال گذشته در حوزه سرقت ۵ درصد کاهش وقوع را شاهد بودیم و ۱۰ درصد دستگیری سارقان و ۸ درصد کشف سرقت افزایش داشت و کشف کالای قاچاق و مواد مخدر ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه جرائم مالی و اقتصادی ۲۷ درصد افزایش دستگیری در ۶ ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته صورت گرفت و در حوزه قاچاق سوخت نیز ۵۳ درصد افزایش یافت و در حوزه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر با ۴ درصد افزایش مواجه بودیم و در حوزه برخورد با برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات در غرب استان ۱۲ درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس پیشگیری غرب استان تهران تصریح کرد: پلیس با هیچ کس تعارف ندارد و یکی از خطوط قرمز ما با برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و اراذل است و باید دست این افراد قلم شود و همکاران ما در این راستا تلاش زیادی کرده‌اند و به مخلان نظم و امنیت اجتماعی هشدار می‌دهیم.

خبرنگار : سیدجواد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=312734

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر