3

برخی متاسفانه می‌خواستند کارهای اراذل و اوباش بنی‌امیه و بنی‌عباس را توجیه کنند.

  • کد خبر : 3160
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن اشاره به سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه پشتیبان نظام و حقوق جامعه است و باید به آن اهمیت داد.وی با مورد توجه قرار دادن بحث اعتدال گفت: باید اعتدال را در نظر گرفت و این موضوع باید […]

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن اشاره به سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه پشتیبان نظام و حقوق جامعه است و باید به آن اهمیت داد.وی با مورد توجه قرار دادن بحث اعتدال گفت: باید اعتدال را در نظر گرفت و این موضوع باید در همه‌ی امور باشد. نقطه‌ی اعتدال، نقطه‌ی مهمی است و در آن استقامت وجود دارد. انسانی که معتدل است در عدل استقامت می‌کند.

وی با تاکید بر این که نباید مخالفت با شخصی در قضا، اظهارنظر، حکم، نوشته و یا مقاله‌ای اثر بگذارد، اظهار کرد:‌ باید عدالت را به پا کنیم. وقتی با متهم و مجرمی روبرو می‌شویم، باید بدانیم که مجرم در قانون کیفرش مشخص شده، پس چرا به آن سیلی می‌زنید و توهین می‌کنید. حق ندارید سیلی بزنید، توهین کنید و فحش دهید. اگر کسی چنین کند از عدالت بیرون است.

امامی کاشانی با بیان این‌که باید روی مرز دین محکم بود، گفت: مرحوم خواجه‌نصیرالدین طوسی که از طراحان و شخصیت‌های برجسته در فلسفه، کلام و حتی فقه و حدیث است، روایتی دارد بدین مضمون که صراط مستقیم از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر و تیزتر است. همین نقطه اعتدال و بسیار مهم است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: نباید به شعارها و اینکه آن و این چه می‌گویند، چه کسی توقع دارد و چه کسی توقع ندارد، توجه کرد، بلکه باید مرز اسلام، شرع و قانون در نظر گرفته شود. در همین راستا مرحوم ملامهدی نراقی که ایشان نیز از شخصیت‌های برجسته اخلاق هستند، بر این نکته تاکید کرده‌اند که فهم نقطه‌ی اعتدال مشکل است و باید آن را رعایت کرد.

وی اظهار کرد: هر چه در حرف‌ها و نوشته‌ها افراط و تفریط باشد، فساد می‌آورد و خراب می‌کند. دستگاه قضا هم باید همین طور باشد و ما نیز چنین باشیم.

امامی کاشانی همچنین به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: باید در جامعه عدالت باشد تا جامعه آرام گیرد. اگر عدالت نباشد این سرکوب‌ها و این جریاناتی که در بحرین، یمن و … وجود دارد، جز خسارت دیکتاتورها چیز دیگری اضافه نمی‌کند و کارنامه‌شان را سیاه‌تر خواهد کرد. با توجه به شعارهایی که به عنوان اسلام در این کشورها سر داده می‌شود، خدا به مردم آن‌ها یاری می‌کند و کارشان را پیش می‌برد و سرانجام این حرکت‌ها پیروزی خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران همچنین شهادت موسی‌ابن‌جعفر را نیز تسلیت گفت و اظهارکرد: برخی متاسفانه می‌خواستند کارهای اراذل و اوباش بنی‌امیه و بنی‌عباس را توجیه کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نباید از اقیانوس سنت‌ها و نظام‌ها فاصله گرفت و ازدواج هم جزیی از نظام خلقت است که روال آن را پیامبر و خدا مشخص خواهند کرد نه غرب.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک ایام ولادت حضرت علی(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) به آیاتی از قرآن کریم در مورد نکاح و ازدواج اشاره کرد و افزود: انسان بدون همسر ناقص است و ذاتش تمام نیست. زمانی می‌توان گفت که این هویت کامل است که زن و مرد با هم باشند و مبنای این با هم بودن هم ازدواج باشد.

وی با بیان این‌که مرد و زن یک حقیقت و یک روح هستند، اظهارداشت: قانونی که خدا در ازدواج قرار داده، باید رعایت شود، رفیق بودن به معنای محو کردن تمام هویت فرد است، بلکه شوهر بودن و زن بودن درست است و در این صورت است که انسان یک هویت می‌شود، درغیر این صورت تمام زندگی تباه می‌شود و از بین می‌رود.

امامی کاشانی یادآور شد: اگر با هم عشق‌ورزی می‌کنید ،‌دل به هم می‌بندید و از نگاه کردن به هم لذت می‌برید، این مودت باید براساس ازدواج و در درون این نظام الهی قرار گیرد، زیرا در این صورت است که این نگاه عمیق و باقی خواهد بود و در برزخ و قیامت هم زیباتر از گذشته وجود خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد:‌جوانان ما فکر نکنند که با داشتن رابطه با یکدیگر آرامش پیدا می‌کنند، زیرا در ورای این آرامش کاذب تباه شدن در انتظار خواهد بود. از سوی دیگر زن و شوهری که اختلاف دارند و براساس آن طلاق می‌گیرند، فکر نکنند که به ارامش می‌رسند، زیرا دست یافتن به آرامش در ازدواج است و اینها خطا و نفهمیدن انسان است.

وی با بیان این‌که انسان با ازدواج کامل و با داشتن فرزند رحمت در زندگی انسان جاری می‌شود، گفت: اگر رابطه فرد غیرمشروع باشد، آن فرد نیمه خود را از هم دست خواهد داد.

امامی کاشانی اظهار کرد: بدون هم بودن آرامش نداشتن است و با این و آن به عیش و تفریح نامشروع پرداختن سراسر درد و پشیمانی است، لذا کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند فکر کنند و ببینند که نظام خلقت و زندگی چه روالی را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر