1

فکر می کنم بقال های سر کوچه آقای وزیر مدیر استقلال می شدند!

  • کد خبر : 325997
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

اگر به فیفا بروید و بگویید یک شخص متولی دو تیم پایتخت است، باورشان نخواهد شد.

آرش برهانی گفت: اگر به فیفا بروید و بگویید یک شخص متولی دو تیم پایتخت است، باورشان نخواهد شد.

افق آنلاین ، آرش برهانی مهاجم سابق باشگاه استقلال، پیرامون تبعیض ها علیه استقلال، تغییرات پی در پی مدیریتی باشگاه و همچنین مشکلاتی که برای آندره آ استراماچونی پیش آمد، صحبت کرد:

شما و امیرحسین صادقی جزو پرچم داران مبارزه با تبعیض علیه استقلال هستید که در شبکه های اجتماعی بسیار فعالیت می کنید. می خواهم بدانم آیا شما اگر تبعیضی وجود دارد، شما خود را سردمدار این مبارزه می دانید؟

تمام پیشکسوتان از جمله آقایان نوری، اولیایی و از کادر مدیریت نیز آقایان نظری، فتح الله زاده و خیلی از دوستانی که بیرون از باشگاه هستند، در این مبارزه شرکت دارند. البته وقتی بیرون از تیم هستید، باید به گونه ای صحبت کنید که به باشگاه ضربه وارد نشود. وقتی بچه های بیرون باشگاه حال چه بازیکنان، چه مربیان و چه مدیریت سابق مصاحبه می کنند، راحت تر هستند و این مسئله به تیم آسیب نمی زند. تبعیض که قطعا وجود دارد و همین باعث شده استقلال بسیار ضربه بخورد.

انتخاب های اشتباه در استقلال زیاد است. من به عنوان روزنامه نگار زمانی که استراماچونی در راه ورود به استقلال بود، در خصوص رزومه اش سرچ کردم و دیدم که همین کاری که با استقلال کرد را در کشور چک و با اسپارتاپراگ نیز انجام داده است. آندره آ استراماچونی جزو ۳-۴ مربی با دانش فنی بالا بوده که به ایران آمده ولی در همان روزهای ابتدایی حضورش، این پیش بینی ها می شد که او چنین مشکلاتی در پی داشته باشد.

من نشنیده بودم که استراماچونی می رود ولی می دانستم در جمهوری چک این کار را انجام داده است. به هر حال در فوتبال حرفه ای نمی توان معرفتی کار کرد.

نه منظورم این نیست که استراماچونی کار بدی کرده است. منظورم این است او این کار را بر اساس بند قراردادش انجام داده است.

بله او یک مربی حرفه ای بود که انتظار داشت پولش به موقع پرداخت شود. در جریان نیز هستم که نه تنها به موقع به او پرداختی انجام نشد، بلکه بی احترامی هایی نیز شد که همان بی احترامی ها بیشتر او را تا نوع پرداخت ناراحت کرد.

با انتخاب های غلط که برای استقلال شده، موافق هستیم ولی در مورد استراماچونی خیر. به هر حال آقایان در زمان آمدن استراماچونی مشکلات پرداختی و تحریم ها را پیش بینی کرده بودند. من خودم به شخصه خوش بین بودم و باور نمی کردم او برود. ۱۷ بازیکن از تیم جدا شدند و استراماچونی نیز در چند هفته ابتدایی نتیجه نگرفت. حتی انتقادهای زیادی به او وارد شد که این مربی را آورده اید و تاکنون از او چیزی ندیده ایم. می گفتند این همه تبلیغات برای استراماچونی شد و استقلال را نابود کردید و … اما به شخصه می دانستم که تیم در نهایت راه می افتد. حال در بخش مدیریت نیز همین گونه است. من به عنوان یک مدیر مثلا یک برنامه یک ساله برنامه می دهم. به یکباره مدیر پس از ۶ ماه عوض می شود. مدیر جدید می آید و می خواهد برنامه ریزی کند و برنامه های قبلی نیز وجود دارند. این چیزها در نهایت تیم را به هم می ریزد.

مثلا نکته ای که در مورد آقای مسعود سلطانی فر می گویند این است که ایشان عاشق تغییر دادن است.

اگر به فیفا بروید و بگویید یک شخص متولی دو تیم پایتخت است، باورشان نخواهد شد. چگونه یک شخص می تواند متولی دو تیم باشد؟ شاید اگر این موضوع را متوجه شوند، محرومیت و در کل عواقب بدی به دنبال داشته باشد. از این نیز بگذریم، این همه تغییرات و رفتن ها و آمدن ها صرفا برای اینکه دل اطرافیانت را به دست بیاوری، فایده ای ندارد. این هوادار است که دلش می شکند و ضربه می خورد و در کل این باشگاه بزرگ استقلال است که ضربه می خورد.

عجیب ترین آن ها نیز آقای رسول پناه، مدیر عامل پرسپولیس هستند. البته بحث ما پرسپولیس نیست ولی خوب می گویند که ایشان دندانپزشک آقای سلطانی فر بوده و اکنون مدیر عامل پرسپولیس هستند.

حال ایشان دندانپزشک است، خوب است. فکر می کنم خیلی مدیران که به استقلال آمدند، فکر می کنم سر کوچه سلطانی فر، بقالی داشته اند. به نظرم خوب نیست که بخواهید دل همه را به دست آورید و به تیم بزرگی مانند استقلال ضربه بزنید.

استقلال در سال های گذشته آن قدر مهره داشت که آرش برهانی که رکورددار گلزنی باشگاه است، خیلی کم فرصت می کرد بازوبند کاپیتانی باشگاه را ببندد.

یادم می آید استقلال یک سال ۲۴-۲۳ بازیکنی که داشت، هرکدام به هر تیمی می رفتند، ستاره آن تیم می شدند. ما حتی می توانستیم قهرمان آسیا نیز شویم ولی به تیم کم لطفی شد. یعنی نگاه ملی که به پرسپولیس شد و من آن را نیز تایید کرده بودم، به استقلال نشد. ما در ۶ روز دو بازی در لیگ و آسیا برگزار کردیم. یعنی با تیم کره جنوبی بازی کردیم سپس در لیگ بازی کردیم و دوباره با تیم کره ای بازی کردیم. حال ۶-۷ ساعت سفر به کره جنوبی بود و خوابمان نیز به هم ریخته بود و با آن شرایط سخت باید ۲ بازی انجام می دادیم. به نظرم آن نگاه ملی به استقلال نشد واگرنه می توانستیم قهرمان آسیا شویم. یعنی تیم ملی و تیم امید که با هم بازی داشتند، چند بازیکن امید داشتیم و ۸ بازیکن نیز از استقلال در بزرگسالان تیم ملی بودند. یعنی تمرین استقلال با ۱۲-۱۳ نفر برگزار می شد.

در حال حاضر که هواداران استقلال مسعود سلطانی فر را مقصر تبعیض ها می دانند. در زمان شما نیز این تبعیض ها بود؟

بله در آن زمان نیز تبعیض شد و فقط منظور آن دو مسابقه در ۶ روز نیست. استقلال همیشه مظلوم بوده و همیشه خودش بوده و خودش. هیچ گاه شما سالی پیدا نمی کنید که کسی از استقلال حمایت کرده است. حمایت غیرمعقول منظورم نیست. همین حمایت هایی که از سپاهان، پرسپولیس و تراکتور می شود، کافی است. یادم می آید یک بازی ما به داور مسابقه اعتراض داشتیم و باشگاه نیز اعتراض خودش را اعلام کرد که بازیکنان تیم نسبت به این داور حساسیت دارند. گفتند نه اصلا نمی شود. کمیته داوران، کمیته انضباطی، فدراسیون و سازمان لیگ در این خصوص حتی بیانیه دادند. هفته بعد همین اتفاق برای تیم دیگری رخ داد و گفتند بازیکنان نسبت به داور حساس هستند و یک ساعت طول نکشید و داور عوض شد. این یک نمونه بود. حتی یک بار یادم می آید باشگاه نامه زد که بازی مان به جای پنج شنبه، جمعه برگزار شود. آن باشگاه نامه زد و اعتراض کرد. آن ها گفتند نمی شود و ما برای این روز برنامه ریزی کرده ایم و این در حالی بود که دو هفته قبل از مسابقه بود. حال این مسئله بارها برای تیم های دیگر پیش آمده و زمان بازی عوض شده است.

طرفداری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=325997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر